Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har null kjemi med en kollega? Hvordan går det i arbeidstiden?

Jeg jobber med en mann jeg har null kjemi med. Har ingen felles interesser og ingen ting å snakke om. I pausene er det ofte bare meg og han. Han sitter med airpods nesten hele tiden. Hvis vi har en samtale så er det jeg som starter. 

Jeg liker ikke arbeidsmoralen hans heller. Han tar pauser utenom når det er pauser. Trekker seg tilbake og snakker i mobil ofte. Han gjør jobben sin greit men yter ikke noe ekstra. 

Er det bare å bite tenna sammen og smile? 🤣

Anonymkode: 0642f...07b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eventuelt å bytte jobb. ;)

Anonymkode: 0f00e...b9e

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor smile?? Smiler han, da? Det er ikke din oppgave alene å gjøre arbeidsmiljøet mellom dere hyggelig. Han høres sosialt tilbakestående ut. Ingen oppegående menneske sitter i et rom med èn annen kollega, med airpods, gang på gang. Han er ikke normaltfungerende, og det er ikke ditt ansvar. 

Ta med deg et blad, eller spis lunsjen din et annet sted (hvis du har et kontor, gå ut hvis været tillater det og finn en benk).

Jeg hadde IKKE brukt energien min på ham. Bare hilst og smilt moderat om morgenen, og i lunsjen bare ignorert ham slik han ignorerer deg. 

Anonymkode: 3fd65...c07

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en sånn kollega, og det er slitsomt. Er ikke noe skravlebøtte selv, men LITT kommunikasjon hadde jo vært kjekt. Hun gikk med headset og hørte på musikk. Følte meg ikke spesielt mye verdt akkurat. Til slutt bare ga jeg opp det å prøve å være hyggelig og våre felles vakter foregikk uten noen helst annet enn kort hils. Hun jobbet ikke der spesielt lenge da..

Anonymkode: 60856...6ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke forvente kjemi med en kollega, de fleste har jo ikke det. Du kan heller ikke kreve at han/hun skal underholde deg i matpausen da.

Nå snakker du kun nedlatende om din kollega, så vi kan jo lure på din oppførsel?

Alt handler om at du skal tilfredstilles, du må gå litt i deg selv.

Anonymkode: 45d2b...fa7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har hatt en sånn kollega, og det er slitsomt. Er ikke noe skravlebøtte selv, men LITT kommunikasjon hadde jo vært kjekt. Hun gikk med headset og hørte på musikk. Følte meg ikke spesielt mye verdt akkurat. Til slutt bare ga jeg opp det å prøve å være hyggelig og våre felles vakter foregikk uten noen helst annet enn kort hils. Hun jobbet ikke der spesielt lenge da..

Anonymkode: 60856...6ca

Ikke klag, er du som skal forholde deg til et menneske. Slutt å krev av andre, se på deg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Folk er forskjellige og man kan ikke få god tone med alle. En sånn kollega høres kjedelig ut, men alle trenger jobb og man gjør det beste ut av det. Vær kort du også og finn på noe annet i lunsjen. 

Anonymkode: 16970...50e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan ikke forvente kjemi med en kollega, de fleste har jo ikke det. Du kan heller ikke kreve at han/hun skal underholde deg i matpausen da.

Nå snakker du kun nedlatende om din kollega, så vi kan jo lure på din oppførsel?

Alt handler om at du skal tilfredstilles, du må gå litt i deg selv.

🤣🤣🤣

Anonymkode: 62774...6fb

AnonymBruker
Skrevet

Handler om personlighet for min del, flere på min arbeidsplass jeg ikke gidder å prate med å unngår så langt det er mulig, mens jeg er oppsøkende og trives godt i andres selskap. Trekk jeg synes er spesielt irriterende er selvsentrerthet, dominerende, sutrete, osv.

Anonymkode: dcdd6...3d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...