Allegodetinger3 Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Hva bruker dere i mnd på mat? Vi er en familie på 5, med barn i alder 7-11. Vi bruker omtrent 12-13K i mat hver mnd. Jeg syns det egentlig er veldig mye penger, og matprisene har jo steget vanvittig mye de siste årene. Nå skal det sies at vi er veldig opptatt av mat, og spiser godt og sunt. Som regel alt fra bunnen og rene produkter. Kjøper gjerne first price kyllingfile og andre billige alternativer, så vi er ikke flotte på det. Men uansett så koster mat mye om dagen.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 Er to stk. Bruker mellom 10-20000kr på mat inkl takeaway. Bruker hjemkjøring fra Meny og gjerne også innom spesialbutikker så derfor så mye. Jeg synes det har blitt for mye, så skal langt ned denne måneden. Anonymkode: b7666...0a7 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #3 Skrevet 5. april 2021 Vi er 2 voksne, en aldrimett tenåringsgutt og 1 barn i barneskole. Vi bruker 10.000 på mat og husholdningsartikler som såpe, vaskepulver og dopapir. Budsjett har vi ikke økt på 3-4 år, grunnen at jeg klarer holde det der er at vi for 2 år siden fikk en Holdbart-butikk her. De har jo en del rare ting der men jeg har gjort mange kupp der. Forrige uke hadde de spekeskinke fra Peppes Pizza, pakka til 1 krone fordi den hadde gått ut ei uke tidligere. Seriøs, den er holder seg i månedsvis. Jeg tok 15 pakker (spurte faktisk om det var greit, jada, de ville jo blitt kvitt det). Mannen min er sånn datofreak, i hans verden er utgått dato lik uspiselig. Hadde han bare visst hva han spiser flere ganger i uka... Jeg stoler ikke på dato men min lukt- og smakesans. Vi kaster også lite mat og det meste lages fra bunnen. Anonymkode: 2f194...414 8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Skrevet 5. april 2021 To voksne og en småspist 12-åring. Ligger på 5000-5500 per måned for alt som handles på matbutikk. Anonymkode: 543a4...ac5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #5 Skrevet 5. april 2021 5 her og og bruker det samme som dere i matbutikkene. Tar med alt da av dagligvare, rengjøringsprodukter og litt øl. Kommer ikke under 13000 og jeg baker brød og annet selv. Kjøper mye grønt og salat, men som dere kjøper også first price kylling og egg. Syns det er mye på mat, men har råd til det og får ikke ned budsjettet. Har prøvd. Anonymkode: 3550d...c87 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #6 Skrevet 5. april 2021 Vi er to voksne og bruker alt fra 3-6000 i mnd, kommer an på om vi er innom Polet og/eller kjøper inn en del til frysen. Men i snitt spiser vi for 3-4000 i mnd. Vi er bevisste på å kjøpe inn på tilbud, og vi spiser vegetar ca fem-seks dager i uka. Erstatter ikke med disse dyre erstatningene i frysedisken, men med faktiske kidneybønner og linser. Det er veldig mye rimeligere. En kjøttdeig koster vel over 50 kr nå, en pakke ferdigvannede kikerter koster 10. Kjøper jeg tørre og koker selv er jeg nok nede i 7-8 kr. Disse bruker i vi i taco, på pizza, og i gryter. Lager også store porsjoner som kan fryses før maten blir dårlig, og har lite matsvinn. Fremdeles litt å jobbe med det, men vi kaster lite. Og maten du kaster er den dyreste. Baker vårt eget brød i Lekue-bolle fra Kitchn, tar under 5 min å smelle sammen på morgenen og kaldhever i 8-10 timer. Blir utrolig godt. Baker også rundstykker selv, og pita-brød som vi gjerne bruker til alt fra taco til hamburger. Vi spiser ikke bare rene produkter, men blir også litt toro og pizza iblant for å gjøre det enkelt. Vi drikker i hovedsak vann, bare litt brus og øl i helger. Kunne lett ha spart inn en tusenlapp på brus/øl/godteri i mnd. Har ikke fem pålegg, men to. Har ikke fullt av grønt i kjøleskapet, men har det vi trenger til de to neste ukene med planlagte middager. Middagsplan er veldig lurt, og er ikke redd for å bytte om på dagene om vi ser at en paprika holder på å bli dårlig. Sist men ikke minst er vi ikke redde for å gjenta måltider vi liker. Bruker ikke masse penger på å eksperimentere og lage noe nytt, der skjer en sjelden gang, og slik mat ser vi på som luksus. Anonymkode: 5da63...e28 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Skrevet 5. april 2021 Jeg bor alene og bruker 4 000 - 5 000 på mat inkl. take away og spise ute. Jeg kjøper det jeg har lyst på når jeg har lyst på det, og har ikke som mål å bruke minst mulig på mat. Anonymkode: d4d03...683 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #8 Skrevet 5. april 2021 2 voksne. 6000 kr mnd, å da spiser vi godt og det vi vil i grunn. Anonymkode: 65735...6da
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #9 Skrevet 5. april 2021 2 voksne Vanligvis ca 5000 kr, men sikkert nærmere 8-7000 nå i corona-tid Anonymkode: 94c65...4aa
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #10 Skrevet 5. april 2021 Jeg er enslig og funksjonshemmet og må derfor få alle dagligvarer kjørt hjem, så jeg handler hos meny,no. Må spise glutenfritt, og et lite brød koster 55 kr. Bruker ca. 6.000 på dagligvarer per måned, og da er jeg nøye med å velge First price og spise mye vegetar. Kunne ønske jeg kunne få ned budsjettet, men all den tid jeg hverken klarer å gå i butikken eller bake brød selv, må det dessverre koste såpass. Anonymkode: a38ce...9ce 1
MarianneE Skrevet 5. april 2021 #11 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Må spise glutenfritt, og et lite brød koster 55 kr. Anonymkode: a38ce...9ce Jeg har cøliaki og vet hva du mener. Alle erstatningsprodukter er fryktelig dyre. To voksne og en fjortis, vi bruker 6500 kroner
Gjest Villfisker Skrevet 6. april 2021 #12 Skrevet 6. april 2021 (endret) Hadde sett for meg 6000 så jeg kunne spart litt mer, men 8000 er nok nærmere sannheten. Bor alene. Mesteparten kjøpes i butikk, men er kresen. Sannheten er at jeg hadde nok brukt enda mer, hvis jeg hadde kunnet. Men da for å spise heløkologisk, beitegårdsdyr, og kortreist. Ikke så veldig mye mer i mengde, men høyere kvalitet. Endret 6. april 2021 av Villfisker Leifer ;)
Gjest Melise__87 Skrevet 6. april 2021 #13 Skrevet 6. april 2021 Vi er 2 voksne og bruker 6000-7000 i mnd på mat og hygieneartikler 🙂
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #14 Skrevet 6. april 2021 Vi er en familie på 4 med 2 barn under 3 år. Vi bruker ca 15 000 kr på dagligvarer i måneden. Da er det jo litt mer enn bare mat som er inkludert i den summen. Som mme, bleier, hygieneprodukter ++ av dagligvarer. Anonymkode: 5c8b8...693
Skogkløver Skrevet 6. april 2021 #15 Skrevet 6. april 2021 I bruker vel ca 10 000 på dagligvarer i mnd. Vi får det kanskje ned i 6000 hvis vi ukeshandler og bruker det vi har i skapene 😅 men mnd etter er vi alltid tilbake på 10 000 igjen. 2 voksne og 2 barn under skolealder
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #16 Skrevet 6. april 2021 2 voksne og en 2åring. Vi bruker 5000 på mat og husholdningsartikler i mnd. Noen mnd litt mer ved bursdager, jul ol., noen ganger mindre. Spiser helt normalt kosthold, ikke fancy, men sunt og godt. Anonymkode: 88d9e...986 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #17 Skrevet 6. april 2021 Vi er to voksne og ett barn, og bruker nok minst 8000 per måned. Jeg klikket nettopp inn ukas kolonial-bestilling, og sannelig kom den ikke på over 2000 til tross for at vi har en del i fryseren og ikke bestilte til mer enn tre-fire middager. Det var en del annet dyrt, ekstra kaffe og noe dyr ost, men et eller annet ekstra blir det jo hver gang, og så havner vi på 2000 igjen. Anonymkode: 2c490...78c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #18 Skrevet 6. april 2021 Vi er to voksne (jeg og min voksne sønn som bor hjemme) og vi bruker ca 6500 kr i mnd. Dette inkluderer da mitt store forbruk av Pepsi Max. Uten dette hadde vi nok ligget en tusenlapp lavere. Spiser det vi har lyst på. Det går en del til kjøtt. Anonymkode: fe611...890
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #19 Skrevet 6. april 2021 Tillegg til innlegg nr 18 over: den oppgitte summen inkluderer vaskemidler, dopapir, såpe og slike ting. Alt man kjøper på matvarebutikken, altså. Anonymkode: fe611...890
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå