Gå til innhold

Hvor glad er du i hjemmekontor?  

75 stemmer

1. 1. Deilig å slippe å forholde seg til håpløse kollegaer.

• Ja
      47
    • Nei
      28
  2. 2. Håper å fortsette med dette fremover.

• Ja
      51
    • Nei
      24
  3. 3. Kunne tenkt meg kontordager 2-3 dager i uken hos bedriften min.

• Ja
      51
    • Nei
      24

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker hjemmekontor, kler meg ordentlig hver dag. Som vanlig, så man får variasjon.

Vil fortsette med dette fremover om mulig, men ser for meg 2 dager i uken på kontoret til bedriften.

Så deilig å slippe å høre på alt tåkepratet til kollegaer som skal tyte om alt mulig, du ser jo også de som går dårlig sammen.

Det beste med det hele er sexlivet, nå kan jeg og mannen ha sex nesten hver dag i "Lunsjen" :) 

Anonymkode: 0ba6a...f44

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg savner kontoret selv om det er ok med hjemmekontor. 

Jobbet en sjelden gang hjemme før korona , da med bærbar pc uten ekstra skjerm - har fått ekstra skjerm nå men sitter på spisestuebordet så ikke optimale arbeidsforhold. Ikke minst savner jeg det sosiale på jobben , hadde også innarbeidede rutiner med jobb og trening nå er det ingen rutiner lenger. 

Fordel med å sitte hjemme er jo at det er stille og rolig , kan nesten bli for stille.  På jobben regner jeg med at det blir forandringer i kontorlokalene - ikke like store områder med kontorplasser slik at det da vil forh. bli litt mindre støy (kakkel)

Så jeg kommer nok til å være mest mulig på kontoret når det åpner igjen men fint å ha mulighet til å sitte hjemme - men hadde jo det før også.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives veldig godt på hjemmekontor, og kommer til å bytte jobb hvis vi ikke får 2/3 hjemmekontordager i uken etter pandemien. 

Anonymkode: 42422...986

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker kontoret og kjenner at jeg råtner bort på hjemmekontor. Jeg kunne  likevel tenkt meg 1-2 hjemmekontordager i uka, bare for å lette logistikk i hjemmet. Får jobbet flere timer, samtidig som middagen kan settes i ovnen før jeg avslutter arbeidsdagen. 

Anonymkode: 0279a...4d6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Må bare få investert i en bedre stol, så kan jeg gjerne fortsette slik

Anonymkode: 491ac...4bf

Skrevet

Har nesten ikke hatt hjemmekontor. Da vi hadde det kunne jeg alltids hatt det en dag eller to i måneden, men trives fortsatt bedre på "bortekontoret" og har bedre arbeidsforhold (stol,bord, dataskjerm) der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker hjemmekontor. Har hatt det siden ifjor. Kommer til å insistere på å fortsette med dette etter ting åpner opp. Har bedre tid, føler meg bedre, får jobbet mer effektivt da jeg kan ta pauser når jeg er sliten og ta det igjen senere. Kan få gjort unna litt husarbeid i lunsjen eller gå på en tur. Hunden min har alltid selskap. Er ikke sliten etter jobb, og det kjennes ikke lenger ut som «dagen er brukt opp» når jeg er ferdig for dagen. 

Anonymkode: 32cc4...6a2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg elsker hjemmekontor. Har hatt det siden ifjor. Kommer til å insistere på å fortsette med dette etter ting åpner opp. Har bedre tid, føler meg bedre, får jobbet mer effektivt da jeg kan ta pauser når jeg er sliten og ta det igjen senere. Kan få gjort unna litt husarbeid i lunsjen eller gå på en tur. Hunden min har alltid selskap. Er ikke sliten etter jobb, og det kjennes ikke lenger ut som «dagen er brukt opp» når jeg er ferdig for dagen. 

Anonymkode: 32cc4...6a2

ikke sant :) Håper mange får velge dette selv i fremtiden, vi har heldigvis egne rom til jobbingen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min elsker hjemmekontor, og hadde det før pandemien. Ikke 100% av tiden, men i alle fall halve.

Han fortsetter med det. Jeg er for syk til å jobbe nå, men jeg har også hatt hjemmekontor deler av tiden, og var veldig fornøyd. Vi har god nok plass til å ha kontorer i huset, og da er det greit, men forstår om man har lite plass at det er vanskelig.

Anonymkode: 0e77c...188

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i hjemmekontor og tenger ikke oppmøte for å gjøre jobben min. Det sosiale på jobb var hyggelig der og da, men ingenting jeg dveler ved ellers. Med hjemmekontor er jeg mer konsentrert og effektiv, samtidig som jeg har mer overskudd etter at arbeidsdagen er over. Jeg har til vanlig åpent kontorlandskap og har alltid slitt med støy, slitsomme kollegaer som syns at jobben er livet, kakkel og kaffepauser hele tiden. Jeg innså nå hvor sliten jeg ble av å skulle konsentrere meg om arbeidsoppgaver samtidig som jeg måtte underholde "barneselskapet" på jobb. 

Etter pandemien håper jeg at hjemmekontor fortsetter, eller at vi får til en hybridløsning med 2-3 dager hjemmekontor i uka. Jeg forventer også at arbeidslivet tenker nytt om åpne kontorlandskap. Skjer ikke dette er jeg villig til å se meg om etter noe annet. 

Anonymkode: ee6dc...603

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Elsker hjemmekontor, og har hatt det i perioder gjennom pandemien. Akkurat nå jobber jeg primært hjemmefra, men må innom kontoret noen timer ca. fem ganger i måneden for å løse oppgaver som ikke kan gjøres digitalt (ikke mine arbeidsoppgaver i utgangspunktet, men må utføre de grunnet andres sykefravær). 

Håper jeg i fremtiden kan ha to faste dager i uka på kontoret, og resten hjemme. Hvis ikke vil jeg vurdere å se meg om etter noe annet å gjøre. Det er en såpass tung jobb mentalt at jeg trenger å få "ta meg inn igjen" ved å få jobbe litt i fred hjemme. Mye er konsentrasjonsarbeid, og på jobb blir jeg avbrutt konstant. Det er selvfølgelig fint å få være på kontoret også, og jeg liker kollegaene mine, men jeg har ikke behov for å treffe de hver eneste dag. Faktum er at jeg kan gjøre alle mine faste arbeidsoppgaver hjemmefra og de jeg jobber sammen med er uansett mer tilgjengelige på teams enn på kontoret (der folk sitter med lukket kontordør). Merker forøvrig at jeg er mindre stresset hjemme, som gjør at jeg får mindre vondt i nakke/skuldre/rygg/kjeve. 

Anonymkode: f87d8...0c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Elsker hjemmekontor, mer konsentrasjon og mye mer fritid og overskudd til trening og sosiale ting. Heldigvis får vi en permanent løsning, de legger ned store deler av kontoret. 

Anonymkode: 9831a...a13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker å kombinere, trenger et par dager på kontoret i løpet av uka. 

Anonymkode: 1d2ec...7f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som synes hjemmekontor er deilig. Da bør dere virkelig tenke på å skifte jobb!

Anonymkode: 06289...ea0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere som synes hjemmekontor er deilig. Da bør dere virkelig tenke på å skifte jobb!

Hvorfor det?

Fremtiden er jo hjemmekontor.

Se på utviklingen, det endte opp med "free seating" hos noen bedrifter. Man mistet sitt cellekontor.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg liker arbeidsoppgavene mine, jeg har ingen av de jeg samarbeider mest med på den fysiske kontorplassen min, jeg sparer mye tid på ikke måtte inn på kontoret og jeg er mer effektiv fordi det ikke kakler rundt meg. Burde jeg fortsatt tenke at jeg burde bytte jobb? Konsentrasjonsarbeid i åpne kontorlandskap er ikke for alle!

Anonymkode: d7006...e61

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det første spørsmålet 🤣🤣🤣

Anonymkode: 0f645...ff9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror heller det er de som trives best på kontoret som bør vurdere det. I det store å hele jobber folk mer effektivt hjemme. De som da ønsker seg tilbake på kontoret bør ta en titt på seg selv og lure på hva de egentlig gjør når de er på jobb, og hvordan det påvirker arbeidsmiljøet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enda nyutdannet og litt ny på ting, så det kan være lettere å forholde seg til kollegaer på jobb. Men jeg tenker at det er befriende for dem å slippe så mange spørsmål fra meg når det er obligatorisk hjemmekontor 😛 Men til nå er det greit og ha litt av begge deler, da livet mitt mest består av jobb og det er hyggelig å treffe kollegaer innimellom. Så hybrid løsning er ok for min del. 

Anonymkode: 91ce8...d2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor det? Hjemme kan jeg fordype meg i oppgavene uten at noen forstyrrer. 

Anonymkode: 9831a...a13

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...