AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Del Skrevet 5. april 2021 Noen har jo vært overvektig hele livet, og vet ikke hvordan det er å være normalvektig eller tynn, og kan derfor være fornøyd med kroppen sin. Anonymkode: f9de6...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 5. april 2021 #2 Del Skrevet 5. april 2021 Nei, ikke nødvendigvis. Det er også forskjell på lettere overvekt og det å lide av fedme. Jeg har vært hele skalaen, om jeg kan si det slik. Når det er sagt sier ikke BMI nødvendigvis hele sannheten. Godt trente kan f.eks bli regnet som overvektige Da jeg var konkurranseutøver var jeg regnet som overvektig, men var svært tynn. Uansett. Har gått ned over 90 kg og målet er først og fremst å ha det godt i egen kropp. Nå begynner jeg å nærme meg normalvekt, men det er egentlig ikke et mål i seg selv. Er i god form og tenker at så lenge kroppen er frisk er ikke det å være normalvektig det viktigste. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #3 Del Skrevet 5. april 2021 Jeg kan ikke snakke for alle, men jeg personlig ønsker jeg var normalvektig. Jeg har vært overvektig hele livet og vet ikke hvordan det er å være normalvektig, men jeg hadde en kort periode der jeg klarte å gå ned til 90kg (fordelt på 170cm). For andre høres det veldig stort ut, men da følte jeg meg veldig bra. Jeg har ett fremtidig mål om å komme dit igjen, men god mat og godteri er alt for fristende! Anonymkode: cf18d...6d3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Del Skrevet 5. april 2021 Jeg var undervektig før, men er nå overvektig. Merkelig nok er jeg mer fornøyd med kroppen min nå, enn når jeg var tynn. Så jeg har ingen ønske om å bli slank, da jeg trives mer med et par kilo ekstra Anonymkode: 7a345...201 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #5 Del Skrevet 5. april 2021 Selvfølgelig ønsker ikke alle overvektige å være slanke. De aller fleste ønsker å ha god helse da. Å være slank er oftere forbundet med god helse enn overvekt er, men en overvektig kan ha bedre helse enn en slank person. Anonymkode: e5baf...211 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #6 Del Skrevet 5. april 2021 De vil nok alltid påstå at de trives, men jeg kaller det livsløgn. Anonymkode: 69245...aae 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Del Skrevet 5. april 2021 Nei. Jeg skulle gjerne vært en str 46 og ikke en 56, men jeg har ikke noe ønske om å bli en str 36. Absolutt ikke. Anonymkode: 81ec6...418 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #8 Del Skrevet 5. april 2021 Nei, jeg har ikke noe ønske om å bli slank! Har alltid vært ei kraftig jente, men aldri skammet meg over det. Jeg vet at jeg har noen kilo ekstra, men trives og er stolt av formene mine! Vil heller kose meg og være fornøyd og glad, enn å hele tiden skulle tenke på vekt og hva jeg spiser! Er 29 år nå, og veier omtrent det samme som da jeg var 18, så da tenker jeg at det er min trivselsvekt. Anonymkode: 87113...b6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #9 Del Skrevet 5. april 2021 Jeg har 15 kg for mye og det meste legger seg på magen. Normale bein og armer. Jeg har lavt stoffskifte. 100 cm rundt magen som jeg har prøvd å slanke bort. Ingenting fungerer og nå er jeg gravid og 150 cm rundt magen. Ja, jeg ønsker å gå ned. Vil være lettere, men det hardt liv for oss som prøver og prøver og ikke får det til. Anonymkode: 2bc61...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #10 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har 15 kg for mye og det meste legger seg på magen. Normale bein og armer. Jeg har lavt stoffskifte. 100 cm rundt magen som jeg har prøvd å slanke bort. Ingenting fungerer og nå er jeg gravid og 150 cm rundt magen. Ja, jeg ønsker å gå ned. Vil være lettere, men det hardt liv for oss som prøver og prøver og ikke får det til. Anonymkode: 2bc61...b8d Det går med veldig mye kcal å amme, så hvis du ammer når barnet er født, vil du antageligvis merke det på vekten. I alle fall hvis du spiser normalt og ikke overdriver med fet mat og sukker. En av mine beste venninner har vært overvektig hele sitt voksne liv. Da hun fødte sitt første barn, gikk hun drastisk ned i vekt under amme-året. Hun ble normalvektig for første gang siden hun ble voksen. Veldig uvant å se henne sånn. Hun spiste helt normalt. Dessverre la hun på seg igjen da ammingen sluttet, fordi hun ikke passet på. (hun er svært glad i potetgull og kunne sette til livs en pose alene stadig vekk) Anonymkode: ebd96...e4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 5. april 2021 #11 Del Skrevet 5. april 2021 Kommer an på hvor mye overvekt det er snakk om. Men jeg har vondt for å tro at noen virkelig trives med kroppen hvis det er snakk om skikkelig fedme. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #12 Del Skrevet 5. april 2021 Hannah80 skrev (8 minutter siden): Kommer an på hvor mye overvekt det er snakk om. Men jeg har vondt for å tro at noen virkelig trives med kroppen hvis det er snakk om skikkelig fedme. På hvilket grunnlag mener du det? Og hva legger du i «skikkelig fedme»? Anonymkode: 87113...b6f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 5. april 2021 #13 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På hvilket grunnlag mener du det? Og hva legger du i «skikkelig fedme»? Anonymkode: 87113...b6f Sykelig overvektig. Når det går ut over helsen. Tror du mange ønsker å ha det slik? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #14 Del Skrevet 5. april 2021 Jeg har alltid vært overvektig og ønsker nok å være slankere, men målet mitt er ikke å blir tynn. Kanskje en størrelse 42 eller deromkring, er størrelse 48 nå. Det meste legger seg på magen til meg, sikkert på grunn av pcos. Jeg har prøvd og prøver enda å gå ned i vekt men det er ikke lett. Det som er fint er at jeg nå er i mitt livs beste form om ikke annet. Anonymkode: 7f4c2...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #15 Del Skrevet 5. april 2021 Hannah80 skrev (11 minutter siden): Sykelig overvektig. Når det går ut over helsen. Tror du mange ønsker å ha det slik? Jeg lever godt med en BMI som klassifiseres som fedme (37-38), uten at det er sykelig, eller går utover helsa! Har alltid vært kraftig. Anonymkode: 87113...b6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #16 Del Skrevet 5. april 2021 Jeg skulle så klart ønske at jeg var syltynn og hadde slik kropp naturlig. Men akkurat nå lider jeg av fedme. Skal jeg bli slank/syltynn vil jeg ha MYE løs hud. Så for meg er det ideelt å bli lettere overvektig. Anonymkode: 39935...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #17 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg lever godt med en BMI som klassifiseres som fedme (37-38), uten at det er sykelig, eller går utover helsa! Har alltid vært kraftig. Anonymkode: 87113...b6f Det går selvsagt ut over helsen i det lange løp. Noe annet er å lyve for seg selv. Anonymkode: fd683...8b8 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #18 Del Skrevet 5. april 2021 Jeg er overvektig nå og vil egentlig ned i vekt. Bruker 50/52 i klær. Men vil nok trives i str 42 eller noe tror jeg. Være passe slank med noen kg ekstra, men ikke så stor som jeg er nå. Men jobber med saken. Er slitsomt å være tung og da blir alt tungt og slitsomt føler jeg. Merker jeg blir deprimert og trist fordi jeg er så tung. Ikke noe godt det. Anonymkode: 1b9c7...47d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 5. april 2021 #19 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er overvektig nå og vil egentlig ned i vekt. Bruker 50/52 i klær. Men vil nok trives i str 42 eller noe tror jeg. Være passe slank med noen kg ekstra, men ikke så stor som jeg er nå. Men jobber med saken. Er slitsomt å være tung og da blir alt tungt og slitsomt føler jeg. Merker jeg blir deprimert og trist fordi jeg er så tung. Ikke noe godt det. Anonymkode: 1b9c7...47d 🧡 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #20 Del Skrevet 5. april 2021 Ingen (Friske) ønsker å være sykelig overvektig. Fedme er en kompleks psykosomatisk lidelse, det er årsaken til at de færreste klarer å «bare spise litt mindre og trene mer». Anonymkode: 3bec6...295 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå