AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Babyen er 4 uker. Har badet henne flere ganger, og selv som nybadet lukter hun ganske stramt. Da på hodet. Når jeg googler får jeg bare opp problemer med urin/avføring, men det er ikke problemet her. Altså nybadet baby lukter vondt/stramt når jeg lukter på hodet hennes. Og jeg skjønner ikke hva lukten kommer av. Jeg trodde babyer luktet naturlig godt??? Jeg vasker både hodet og kroppen med klut (bruker selvfølgelig ikke samme klut nedetil oventil), vann og litt babyolje som jeg har i vannet. Oljen lukter ikke noe. Det er ikke sånn at hun stinker altså. Man må ha nesen nesten inntil hodet hennes for å kjenne det. Hva kan dette komme av? Anonymkode: 22170...310
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Kan være en begynnende soppinfeksjon? Anonymkode: 589d9...4ff
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan være en begynnende soppinfeksjon? Anonymkode: 589d9...4ff Kan det komme på hodet? Trodde det bare kom på steder som er fuktig :s Anonymkode: 22170...310
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Skrevet 5. april 2021 Har googlet lenge nå, og finner bare eksempler der babyen har skurv eller skjellete hodebunn som lukter vondt. Babyen min har helt fin og frisk hud på hodet. Har studert det nøye under godt lys (mtp det jeg har lest om skurv) og ser ikke noe galt. Skjønner ikke hva det kan være Anonymkode: 22170...310
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #6 Skrevet 5. april 2021 Fett, sikkert. Det harskner og må løses opp. Mange babyer lukter ufriskt fra hodet og hals hvis de ikke bades ofte. Min luktet surt fra halsen, av alle ting. Altså huden på halsen. Jeg badet baby hver kveld. Det er mye talg i hodebunnen, og det kan godt være at baby har sopp/skurv selv om det ikke er synlige utslett. Morsmelk har også en tendens til å renne overalt. Og noen babyer svetter enormt i hode/ansikt. Min baby kunne ha store svettedråper som rant nedover når jeg ammet henne. Anonymkode: 42344...02a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Babyen er 4 uker. Har badet henne flere ganger, og selv som nybadet lukter hun ganske stramt. Da på hodet. Når jeg googler får jeg bare opp problemer med urin/avføring, men det er ikke problemet her. Altså nybadet baby lukter vondt/stramt når jeg lukter på hodet hennes. Og jeg skjønner ikke hva lukten kommer av. Jeg trodde babyer luktet naturlig godt??? Jeg vasker både hodet og kroppen med klut (bruker selvfølgelig ikke samme klut nedetil oventil), vann og litt babyolje som jeg har i vannet. Oljen lukter ikke noe. Det er ikke sånn at hun stinker altså. Man må ha nesen nesten inntil hodet hennes for å kjenne det. Hva kan dette komme av? Anonymkode: 22170...310 Stakkars babyen din 😟 det KAN jo komme av den olja da selvom den ikke lukter noe. Jeg bruker baby sjampo fra butikken som sykehuset sa jeg kunne til håret/hodet Anonymkode: 1f5c4...2a9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #8 Skrevet 5. april 2021 Sjekk bak ørene. Om det ikke tørkes godt der kan det bli vond lukt. Sikkert ubehagelig for baby også. Opplevde det med eldstemann, men ga seg ved å smøre potetmel bak ørene et par dager, og så videre passe på å alltid tørke ham godt der etter bad. Bestemor som ga tips om potetmel, og jeg husket da at hun brukte det på meg med suksess da jeg som liten jente ble sår i underlivet en gang hun passet meg. Fungerte like godt bak ørene på min lille sønn. Anonymkode: f0b41...008 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #9 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjekk bak ørene. Om det ikke tørkes godt der kan det bli vond lukt. Sikkert ubehagelig for baby også. Opplevde det med eldstemann, men ga seg ved å smøre potetmel bak ørene et par dager, og så videre passe på å alltid tørke ham godt der etter bad. Bestemor som ga tips om potetmel, og jeg husket da at hun brukte det på meg med suksess da jeg som liten jente ble sår i underlivet en gang hun passet meg. Fungerte like godt bak ørene på min lille sønn. Anonymkode: f0b41...008 Ja, bak ørene glemte jeg, der kan det lukte skikkelig vondt. Man kan ofte se et slags belegg der. Veldig ubehagelig lukt. Anonymkode: 42344...02a 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #10 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Babyen er 4 uker. Har badet henne flere ganger, og selv som nybadet lukter hun ganske stramt. Da på hodet. Når jeg googler får jeg bare opp problemer med urin/avføring, men det er ikke problemet her. Altså nybadet baby lukter vondt/stramt når jeg lukter på hodet hennes. Og jeg skjønner ikke hva lukten kommer av. Jeg trodde babyer luktet naturlig godt??? Jeg vasker både hodet og kroppen med klut (bruker selvfølgelig ikke samme klut nedetil oventil), vann og litt babyolje som jeg har i vannet. Oljen lukter ikke noe. Det er ikke sånn at hun stinker altså. Man må ha nesen nesten inntil hodet hennes for å kjenne det. Hva kan dette komme av? Anonymkode: 22170...310 Kan jo komme av deg eller pappaen? Anonymkode: 27bc5...e69
Mnjah Skrevet 5. april 2021 #11 Skrevet 5. april 2021 Burde ikke vaske hodet med olje. Olje lukter veldig merkelig når hud fester seg og tetter alle porer.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #12 Skrevet 5. april 2021 Kanskje ikke bade så ofte? Vi badet vår ca 1 gang i uka, fikk beskjed om at for mye bading heller ikke var bra. Anonymkode: 78085...85b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå