Gå til innhold

hvis ikke man hadde dårlig kvinnesyn før kvinne guiden...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ligger det noe i: Hvis ikke man hadde dårlig kvinnesyn før man kom på kvinneguiden så har man det etter man har vært litt på forumet og lest?

Anonymkode: a18e3...c89

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er upåvirket

Anonymkode: 71d67...f33

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som har endret seg litt for meg, er at jeg ikke trodde så mange kvinner var såpass generaliserende når det kommer til menn. At det var så mye hat mot menn der ute, og at folk dømmer alle menn grunnet egen erfaring med noen få.

Anonymkode: f7d30...ae0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det eneste som har endret seg litt for meg, er at jeg ikke trodde så mange kvinner var såpass generaliserende når det kommer til menn. At det var så mye hat mot menn der ute, og at folk dømmer alle menn grunnet egen erfaring med noen få.

mye fordommer og dårlige holdninger som kommer frem her på forumet. kan vel ikke si at kvinneguiden har gjort at jeg har direkte dårligere kvinnesyn men det har bekreftet mange fordommer jeg har allerede hatt mot kvinner. Så forumet har gjort at jeg kommer til og fortsette og forholde meg til damer på en måte der jeg ikke putter følelser inn i bilde og kun holder det seksuelt. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ironien her ts er at det florerer med menn her inne også😉 

Anonymkode: 6ea1a...28f

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

mye fordommer og dårlige holdninger som kommer frem her på forumet. kan vel ikke si at kvinneguiden har gjort at jeg har direkte dårligere kvinnesyn men det har bekreftet mange fordommer jeg har allerede hatt mot kvinner. Så forumet har gjort at jeg kommer til og fortsette og forholde meg til damer på en måte der jeg ikke putter følelser inn i bilde og kun holder det seksuelt. 

TS

Det er jo synd, det du har lest er neppe representativt for kvinner flest. De jeg har vært sammen med har ikke vært i nærheten så dømmende og generaliserende som mange jeg leser om her inne.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vært her inne i veldig mange år. Og det var ikke noe hat her inne mot menn før. Men så kom det mange menn inn hit, med et stort hat mot kvinner. Ikke måte på hvor mye dritt de skal lire av seg her inne. Så er det da etter det, at noen kvinner har startet å skrive negativt om menn.

Jeg savner virkelig hvordan det var her før, da var det omtrent ikke noe hat. Nå hater man uføre, kvinner, menn, innvandrere osv.

Anonymkode: ca629...2da

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo synd, det du har lest er neppe representativt for kvinner flest. De jeg har vært sammen med har ikke vært i nærheten så dømmende og generaliserende som mange jeg leser om her inne.

nei, fleste damene jeg har vært med har vært veldig aksepterende snille etc. men hvis det som flyter rundt på forumet her er sånn damer egentlig tenker så sliter jeg og danne et følelsesmessig forhold til en person med sånne verdier.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er heller ikke representativ for de fleste kvinnene på KG.

Anonymkode: 73ef5...588

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så er det da etter det, at noen kvinner har startet å skrive negativt om menn.

Det er nok tilfeldig om det stemmer, har ikke lest så alt for mange gamle tråder her. Men hatet mot menn her inne er jo ikke basert på hva menn skriver, men kvinners erfaringer med menn fra både dating og "ubruklige mannfolk" som partnere.

Og det er ikke akkurat få slike tråder heller. Tror neppe det er pga. kvinnehat på forumet gitt. Hva skulle det vært, en slags hevn? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

TS

Med andre ord som mannfolk flest...

Anonymkode: 94930...6ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå har jeg vært her inne i veldig mange år. Og det var ikke noe hat her inne mot menn før. Men så kom det mange menn inn hit, med et stort hat mot kvinner. Ikke måte på hvor mye dritt de skal lire av seg her inne. Så er det da etter det, at noen kvinner har startet å skrive negativt om menn.

Jeg savner virkelig hvordan det var her før, da var det omtrent ikke noe hat. Nå hater man uføre, kvinner, menn, innvandrere osv.

Stemmer. De senere årene har det blitt en del menn med stort hat mot kvinner på KG. Jeg har ikke fått dårlig kvinnesyn av KG men fått økt skepsis mot menn. Hvert fall dem som frekventerer anonyme kvinnefora (med enkelte hederlige unntak). 

Anonymkode: 09f63...470

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nok tilfeldig om det stemmer, har ikke lest så alt for mange gamle tråder her. Men hatet mot menn her inne er jo ikke basert på hva menn skriver, men kvinners erfaringer med menn fra både dating og "ubruklige mannfolk" som partnere.

Og det er ikke akkurat få slike tråder heller. Tror neppe det er pga. kvinnehat på forumet gitt. Hva skulle det vært, en slags hevn? 

Du har et veldig selektivt syn om dette er det eneste du ser av alle de trådene her inne. Jeg sier ikke at vi kvinner ikke har et slikt syn men om du har misset mannsjovenister og annet grums og hat på kvinner som har kommet snikende med at dette forumet har blitt større og fått langt flere menn så bør du også begynne å legge merke til det. Ingen leser innlegg objektivt men ut ifra vår egen historie og våre egne "briller". Det er naturlig, men om du ikke har lagt merke til kvinnehat her inne av enkelte menn burde du vaske de brillene godt som du leser med.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vel da er det vel på tide å logge av. Blir litt som om jeg skulle miste troen på alle menn fordi jeg leser tråd etter tråd om ubrukelige ektemenn som ser på kone og hjemme som et slags tjenerskap og hotell. For ikke å snakke om de sjarmerende trådene der kvinner enten ligger for mye eller for lite - vi klarer ikke treffe riktig på dette punktet nesten uansett hva vi gjør.

Anonymkode: 9cbd0...d2a

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

nei, fleste damene jeg har vært med har vært veldig aksepterende snille etc. men hvis det som flyter rundt på forumet her er sånn damer egentlig tenker så sliter jeg og danne et følelsesmessig forhold til en person med sånne verdier.

Her på forumet flyter alt mulig rundt. Det hender at enkelte tråder skremmer meg også, og gjør at jeg må puste med magen og tenke på alle de gode menn jeg kjenner. Som forsvar/latterliggjøring av overgrep og at svært voksne menn har sex med svært så unge jenter. Lovlig hevdes det, men likevel barn. Ja da må jeg gjerne ta en runde med meg selv, og minne meg på at de menn ikke er menn generelt. 

Det er mye som ikke er bra andre veien også. Da prøver jeg å minne meg på at det gjerne er vonde skjebner og erfaringer bak hat.

Begge veier. 

Det er mer synd på dem som hater, forakter og ønsker å ødelegge enn de representerer folk generelt. Det er viktig å huske på. Ellers bør man logge av.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ligger det noe i: Hvis ikke man hadde dårlig kvinnesyn før man kom på kvinneguiden så har man det etter man har vært litt på forumet og lest?

Og mannesyn, da en god del av de menn som kommenterer er her for å trolle, og også for lage tråder der de utgir seg for å være kvinner🥸 Så man mister vel litt tro på menneskeheten sånn generelt etter å ha vært her inne litt

Anonymkode: 04eb3...40f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Helt enig i dette, jeg har vært her siden 2003, og dette forumet var virkelig noe annet de første ti årene

Anonymkode: 39a27...fe6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare blitt bitter av å være på kg. Har gitt opp folk av å være her. Både menn og kvinner. 

Anonymkode: ba934...5da

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Ironien her ts er at det florerer med menn her inne også😉 

Åh? Jeg som trodde det var et forum for menn om hvordan en skal håndtere kvinner😄 Akkurat som at Fiskeguiden.no handler om fisking.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg begynner å bli såpass bekymret for folk flest her. Når kvinner er såpass generaliserende og dømmende, så ble jeg faktisk redd.

Anonymkode: ed9f6...cf9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...