Gå til innhold

Så Helthjem-budet samarbeider med kriminelle...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Etter å ha opplevd tyveri selv av en pakke mellom kl 5-6(vet pakken hang på postkassen når jeg dro på trening kl 5, når jeg kom tilbake kl 6 var den borte!), betaler jeg nå heller 20-30kr ekstra for å få pakken levert på utleveringssted. Stoler ikke på noen lenger. Hadde de bare giddet og gått opp trappa for å faktisk levere pakken på døra hadde det vært tryggere(det står at de skal levere der evnt aviser leveres, og jeg har aviskasse ved døra, men de putter både aviser og pakker hengende på postkassa).

Anonymkode: 96268...5e8

Men hallo, hvorfor tok du ikke pakken inn når du så at den var levert?! Det her er jo kun din egen feil.

Anonymkode: a1f84...2bd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selvfølgelig er det ikke EN REGEL som gjelder alle østeuropeere, folk er ulike. Slutt og prøv og sett folk i bås.

Anonymkode: d83e1...3dc

Det er DERE som snakker om «innvandrere med dårlig norsk» som setter folk i bås! 

Anonymkode: af9ae...86f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hallo, hvorfor tok du ikke pakken inn når du så at den var levert?! Det her er jo kun din egen feil.

Anonymkode: a1f84...2bd

Jeg pleier selv få melding om at den er levert etter den er levert. Så lenge som opp til to timer etter. Den var nok stjålet vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Og?? Snakker alle øst-europeere dårlig norsk? Helt feil og fordomsfullt. Spesielt morsomt at det kommer fra folk som selv skriver med feil. 

Vel...

Anonymkode: 4ae00...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er DERE som snakker om «innvandrere med dårlig norsk» som setter folk i bås! 

Jeg er selv ikke norsk, og vet du hva? Det må være HELT GREIT å gjøre det, er så lei av folk som skal bli krenka på mine og andres vegne. Du må se an måten det blir skrevet på, det var ikke skrevet med hat! Du gjør bare så folk vegrer seg enda mer for innvandrere jo. Skjerp deg, DU MÅ SE AN PERSONENS HENSIKT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme her. Mine pakker som hadde UPS som transportør, ble levert på mitt nærmeste Posten utleveringssted. Det ser ut til at UPS og Posten har et samarbeid.

Anonymkode: 15202...6c7

UPS er jo US Postal Service, altså det samme som Posten Norge og de samarbeider i flere land. Spanske Correos og engelske Royal Mail samarbeider også med det tilsvarende offisielle postvesenet i andre land.

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men, det er jo sant at det er endel østeuropeere i postnord? Det må jo være lov å si det, slutt og ta alt i verste mening. Alt er ikke ment slemt. Blir så sliten av deg

Dette stemmer veldig bra, Girteka er et av flere firma fra Litauen og øst europa som kjører for PostNord og andre firma i Norge og det var ikke lenge siden at noen av sjåførene deres ble tatt på fersken i Norge for å stjele barnesykler.

Det er garantert mye tyveri blant utenlandske lastebilsjåfører og budbilsjåfører, mange har den rutinen at budet skal ta bilde av pakken når den er levert hos mottager men det er fryktelig enkelt å snappe med seg pakken etter at bildet er tatt.

Norge burde forby utenlandske sjåfører å kjøre i Norge med tanke på sikkerhet etter veien og sikkerheten for kundene, det skulle vært et opplegg der Norske sjåfører med godkjente biler tar over tilhengerne ved grensen for å gjøre jobben på en sikker måte i Norge.  

Anonymkode: ca123...ecf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

mange har den rutinen at budet skal ta bilde av pakken når den er levert hos mottager men det er fryktelig enkelt å snappe med seg pakken etter at bildet er tatt.

Anonymkode: 4ae00...c60

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
little fairy skrev (16 timer siden):

Står vel helt hjem på bilene? Da kan man jo bare holde utkikk og følge etter. 

Ja. Det er en mulighet. I hvert fall nå som folk heller bestiller post enn å gå i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hurra for privatisering..

Anonymkode: 9d02a...502

Posten er da 100% statseid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

UPS er jo US Postal Service, altså det samme som Posten Norge og de samarbeider i flere land. Spanske Correos og engelske Royal Mail samarbeider også med det tilsvarende offisielle postvesenet i andre land.

Ikke helt, du tenker på USPS som er forkortelsen til United States Postal Services. UPS er et annet selskap som du ser litt ned på siden her.

Men ja, både USPS og UP er kurante å sende/motta med sikkerhetsmessig så lenge du har skikkelig sporing er min erfaring. Skal man ha full service og er villig til å betale for det (og bor i et område hvor det tilbys) så er UPS uovertruffen når de kommer på døren hjem til deg og henter/leverer (og da tenker jeg uniformert UPS, ikke samarbeid med andre partnere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...