Cuntzilla Skrevet 4. april 2021 #21 Del Skrevet 4. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så hvorfor skjer ikke dette med Posten og Postnord da? Nei, det er nok samarbeid mellom budet og kompisen hans. Anonymkode: 02961...9a3 Hos meg så leverer Posten i postkassen (som er låste postkasser innenfor låste porter) eller på nærmeste postkontor/post i butikk om den er for stor, og Postnord leverer det enten i hånda på meg eller legger på et utleveringssted a la 7eleven/Narvesen. De kjører også mer på dagtid. Helthjem legger pakken på dørmatten midt på natta omtrent. Som sagt så mener jeg også det er avisbudene til Schibsted som leverer dem. De vil kjøre den samme ruta hver natt. Så man trenger ikke følge bilen tett engang, man bare lærer seg ruta og ca når de kjører ut pakkene/avisene, så kjører man samme rute og ser på dørmattene man kjører forbi. Endret 4. april 2021 av Cuntzilla 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #22 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.p4.no/nyheter/posten-ansatt-domt-for-a-ha-stjalet-pakker/artikkel/714408/ Anonymkode: 8af26...d2c Gamle saker som er mange år tilbake i tid ja. 🤣 Anonymkode: 4ae00...c60 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #23 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så hvorfor skjer ikke dette med Posten og Postnord da? Nei, det er nok samarbeid mellom budet og kompisen hans. Anonymkode: 02961...9a3 Det er Postnord som har Helt Hjem-tjenesten. Anonymkode: 15202...6c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 4. april 2021 #24 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er Postnord som har Helt Hjem-tjenesten. Anonymkode: 15202...6c7 Nei. Helt Hjem eies av Schibsted, Amedia og Polaris som slo sammen levering av aviser. Postnord er et helt annet logitstikkfirma, de er vel svenske. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #25 Del Skrevet 4. april 2021 little fairy skrev (16 minutter siden): Står vel helt hjem på bilene? Da kan man jo bare holde utkikk og følge etter. Her kommer de i privatbiler, er jo også de som er avisbud. Er jo ikke verre enn å se hvem som laster opp mange pakker på hentestedet og følge etter. Alle avisbudene har faste ruter, og kjører til samme tid. Anonymkode: b5d3d...21c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #26 Del Skrevet 4. april 2021 Har opplevd å miste en pakke fra de en gang, men da skylder jeg litt på meg selv fordi at jeg kunne valgt og ikke bruke helthjem. Ellers er jeg fornøyd med helthjem. Anonymkode: 2a6ba...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #27 Del Skrevet 4. april 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Gamle saker som er mange år tilbake i tid ja. 🤣 Anonymkode: 4ae00...c60 Det var bare de par øverste når det gjelder Posten. Noen sa nemlig at dette umulig kunne skjedd hos dem.. Anonymkode: 8af26...d2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #28 Del Skrevet 4. april 2021 Bruker ikke helthjem lenger, da halvparten av pakkene fra de ikke kom fram. Og ene gangen jeg hadde kjøpt bøker, så lå de pakka ute i pøsende regnvær på plenen. De kunne gått 3 m, så hadde de kunne lagt den under tak. Jeg handler veldig mye på nett, og har jo aldri opplevd å miste noen pakker fra postnord eller posten. Anonymkode: ee563...b0b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #29 Del Skrevet 4. april 2021 Holder meg til post i butikk. Beleiligheten av leveranse på døra slår ikke tryggheten av at butikken er ansvarlig for posten. Anonymkode: 0ba3f...dd2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
- Brian Skrevet 4. april 2021 #30 Del Skrevet 4. april 2021 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Men ikke som gode gamle Posten. Du vet, denne Posten: Anonymkode: 02961...9a3 Denne utgaven av Posten - det het forresten Postverket den gang, var enda bedre og en helt annen verden i forhold til dagens måter å levere ting på - der man teller kroner og øre; det var den gangen posten skulle frem til riktig mottager, og de ansatte satte sin yrkesstolthet i dette: For ikke å snakke om denne utgaven av Posten, da postbudene betraktet jobben sin som nærmest et kall, og man trosset mange hindre for å levere post i en tid der det ikke var like enkelt å komme seg frem: Endret 4. april 2021 av - Brian 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #31 Del Skrevet 4. april 2021 Cuntzilla skrev (16 minutter siden): Nei. Helt Hjem eies av Schibsted, Amedia og Polaris som slo sammen levering av aviser. Postnord er et helt annet logitstikkfirma, de er vel svenske. Ok. Da har jeg sikkert misforstått. Anonymkode: 15202...6c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #32 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aldri hørt om at noen i posten har stjålet noe. Der er det viktig med plettfritt rulleblad! Anonymkode: 4ae00...c60 😃Dream on...i posten er det mye dritt ja. Jeg jobbet i posten for 20 år siden da jeg var student. Jobben min var å sortere post som skulle ut til de forskjellige postkontorene. Vi jobbet ved samlebåndet, og jeg hadde et par kolleger som pleide å kjenne ekstra på noen brev og pakker for å kjenne etter om det var penger, smykker eller andre verdisaker, og vet om flere som tok med seg på post hjem som inneholdt verdisaker. Bestemoren til kjæresten min skulle sende et gullsmykke til barnebarnets konfirmasjon i Haugesund. Damen hadde sendt pakken fra et postkontor i Bergen, og hadde vært så dum å si at dette var en gave til barnebarnets konfirmasjon, og dette smykket kom aldri frem til Haugesund... Anonymkode: 3da10...cf6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #33 Del Skrevet 4. april 2021 Cuntzilla skrev (39 minutter siden): Nei. Helt Hjem eies av Schibsted, Amedia og Polaris som slo sammen levering av aviser. Postnord er et helt annet logitstikkfirma, de er vel svenske. Jeg fant ut hvorfor jeg trodde at det var Postnord som hadde Helt-hjem-tjenesten: Flere ganger når jeg har valgt tjenesten Helt hjem i nettbutikker, så har pakken blitt levert på et Postnord utleveringssted. Anonymkode: 15202...6c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 4. april 2021 #34 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fant ut hvorfor jeg trodde at det var Postnord som hadde Helt-hjem-tjenesten: Flere ganger når jeg har valgt tjenesten Helt hjem i nettbutikker, så har pakken blitt levert på et Postnord utleveringssted. Anonymkode: 15202...6c7 Skjønner, det tror jeg har skjedd meg også når jeg tenker meg om. Irriterende at de kaller seg Helthjem, og så kommer den ikke alltid helt hjem 😛 Men sånn utover når pakken havner på et utleveringssted, så er det (iallfall hos meg) helt forskjellige leveringsmåter, Helthjem låser seg inn i blokken og legger pakken på dørmatten før hanen fiser, imens Postnord ringer og sier de står utenfor blokka og jeg må komme ned å hente pakken og signere på den. Så det blir større tyveri-risiko med Helthjem, den blir jo liggende utenfor døren din til du våkner, fritt for og tas av naboer eller en sånn frekkas som i denne saken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #35 Del Skrevet 4. april 2021 Cuntzilla skrev (5 minutter siden): Skjønner, det tror jeg har skjedd meg også når jeg tenker meg om. Irriterende at de kaller seg Helthjem, og så kommer den ikke alltid helt hjem 😛 Men sånn utover når pakken havner på et utleveringssted, så er det (iallfall hos meg) helt forskjellige leveringsmåter, Helthjem låser seg inn i blokken og legger pakken på dørmatten før hanen fiser, imens Postnord ringer og sier de står utenfor blokka og jeg må komme ned å hente pakken og signere på den. Så det blir større tyveri-risiko med Helthjem, den blir jo liggende utenfor døren din til du våkner, fritt for og tas av naboer eller en sånn frekkas som i denne saken. Ja, men det er mulig at det er nettbutikkene som forandrer valget vårt om levering med Helt hjem og til sending med Postnord til utleveringssted. De små pakkene har kommet til meg med Helt hjem levert på dør. De store pakkene har kommet til Postnord utleveringssted. Jeg tror det er en begrensning på hvor stor og hvor mye vekt pakkene har for at de skal kunne leveres med Helt hjem. Du har rett i det med tyveri-risiko. Jeg foretrekker egentlig å hente på utleveringssted hvis pakken inneholder noe kostbart. Levering hjemme på ettermiddag med Postnord, synes jeg er ugunstig fordi man får beskjed om at pakken blir levert f.eks mellom kl 08.00 og 21.00 eller før kl 21.00 (men man får ikke vite nøyaktig tidspunkt og blir gående å vente). Budet ringer rett før han kommer. Anonymkode: 15202...6c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #36 Del Skrevet 5. april 2021 Har alltid vært misfornøyd med Helthjem og Postnord. Porterbuddy er nok de jeg er aller mest fornøyd med! Super rask levering, mulighet til å følge med på hvilket leveransenr man er, de tar bilder av at pakken ligger utenfor, mulighet for å kommunisere med budet underveis. Aldri vært noe problem! Synd at tilbudet er veldig lite enda, og ikke alle nettbutikker har åpnet øynene for dem. Anonymkode: 93245...e26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #37 Del Skrevet 5. april 2021 Etter å ha opplevd tyveri selv av en pakke mellom kl 5-6(vet pakken hang på postkassen når jeg dro på trening kl 5, når jeg kom tilbake kl 6 var den borte!), betaler jeg nå heller 20-30kr ekstra for å få pakken levert på utleveringssted. Stoler ikke på noen lenger. Hadde de bare giddet og gått opp trappa for å faktisk levere pakken på døra hadde det vært tryggere(det står at de skal levere der evnt aviser leveres, og jeg har aviskasse ved døra, men de putter både aviser og pakker hengende på postkassa). Anonymkode: 96268...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boblerone Skrevet 5. april 2021 #38 Del Skrevet 5. april 2021 Jeg er utrolig fornøyd med Helthjem. Velger det hver gang. Selger også en del varer på nett og bruker alltid Helthjem da det et så utrolig enkelt og rimeligere. har aldri opplevd tyveri eller noe negativt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #39 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Aldri hørt om at noen i posten har stjålet noe. Der er det viktig med plettfritt rulleblad! Anonymkode: 4ae00...c60 🤣 vel, da kan du ikke ha hørt godt etter! Jeg fikk blant annet ikke en pakke før jul da den ble stjålet på postens egen terminal, adresselappen ble klistret på en annens pakke som personen hadde sendt i retur til butikken, så jeg endte opp med noe helt annet enn hva jeg hadde bestilt... Anonymkode: 661ff...b1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #40 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Aldri hørt om at noen i posten har stjålet noe. Der er det viktig med plettfritt rulleblad! Anonymkode: 4ae00...c60 Jeg har opplevd at en pakke ble stålet i postens forvaring, nettbutikken refunderte heldigvis pengene mine. Det var en ganske spesiell kjole bestilt fra utlandet i str 50, så den som stjal den hadde jo ikke akkurat kunnet sprade rundt i den kjolen her jeg bor uten å bli fersket. Har også opplevd kort jeg vet er sendt som ikke har kommet frem, og innkallinger til helsetjenester som aldri har kommet frem. Heldigvis sender både sykehus, røntgeninstitutt og fastlege sms-påminning dagen før, ellers hadde det vært krise for min del. Posten klarte ikke å levere sist bestilling i postkassen til tross for at den var pakket i konvolutt i A5 format, den måtte hentes på utlveringssted. På konvolutten er det da satt spørsmålstegn ved siden av adressen, noe merkelig når de samme dag fint klarte å levere to regninger. Bring har også nektet å levere større ting til døren, selv om jeg har betalt for det på forhånd. De har så mye utenlandske sjåfører at det ikke er mulig å snakk med dem heller. Helthjem har jeg sluttet å bruke, bare dårlig erfaring. PostNord har jeg god erfaring med, med unntak av at de ofte leverer til andre utleveringspunkt enn det jeg har valgt, så det blir omvei for å hente pakkene. FedEx og UPS har jeg også god erfaring med fra utandet. Anonymkode: 5b35c...62c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå