Gjest Gjest_linda_* Skrevet 28. august 2005 #1 Del Skrevet 28. august 2005 Jeg er en frisk ung kvinne som lurer på noe, elller om noen har opplevet det samme??? Jeg er egentlig alltid vært normalvektig, men i løpet av de siste årene tatt mye på, har prøvet å slanke meg men det kommer på igjen.... I forbindelse med siste vektøgning fra 106 til 118 er min mens uteblevet mange gange og hvis jeg endelig får den, er det så utrolig lite.. Har tatt p-piller fast i mange år uten problemer av denne slags. Er gift og vi har da også lurt på om jeg var gravid... p-piller er jo ikke 100% sikker, men testen var negativ. Noen som har opplevet noen lignede??? Kan det skyldes overvekten??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest talinks Skrevet 28. august 2005 #2 Del Skrevet 28. august 2005 Mener å ha hørt om en hormon sykdom, pcos eller noe, som blant annet kan gi overvekt og menstrasjonsforstyrrelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 28. august 2005 #3 Del Skrevet 28. august 2005 Gå til legen og be om utredning. Jeg er selv litt stor og fikk påvist pcos når jeg gikk til legen for det samme problemet. Hvis du øker i vekt uten å spise mer eller trene mindre enn du pleier, er det ofte et symptom på dette syndromet. Uansett når mensen uteblir er det alltid lurt å oppsøke lege for å utelukke at det er noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2005 #4 Del Skrevet 29. august 2005 Nå er PCOS vanligvis ikke noe som oppstår plutselig, så dette høres ikke helt "typisk" ut, men det er verdt å sjekke. To av hovedsymptomene er jo uregelmessig,manglende, langvarig eller kraftig mens, og overvekt som ikke kan forklares ved kosthold eller aktivitetsnivå. PS Hvis du får diagnosen, så ikke la deg avskjære med p-piller og beskjed om å slanke deg. Forlang å bli testet for insulinresistens også, og dersom du har det, krever du behandling med Metformin! Det er det eneste som hjelper, og det hjelper MYYYYE! Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå