Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For å ha råd til å bo alene med barnet så må jeg ha dette. Men jeg må ha en annen adresse for å kunne søke.

Hvordan løser jeg dette?

Anonymkode: 2dd5a...e77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du ha en annen adresse? Bor du og barnefar fortsatt i samme hus? Om han har flyttet ut, skal han bytte adresse, han kan også gi deg en kopi av feks husleiekontrakt. Husk også at man ikke får overgangsstønad før påfølgende måned etter at dere har flyttet fra hverandre og at det flere steder er lang behandlingstid nå. 

Anonymkode: 7447b...105

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

For å ha råd til å bo alene med barnet så må jeg ha dette. Men jeg må ha en annen adresse for å kunne søke.

Hvordan løser jeg dette?

Ikke lov med os om du har samboer.

Anonymkode: 9cfc0...229

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan løser jeg dette?

Da må du flytte så du får en annen adresse, alt annet er svindel.

Anonymkode: deb05...f4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Da må du flytte så du får en annen adresse, alt annet er svindel.

Anonymkode: deb05...f4e

Jeg og skjønner jo det. 

Flytter fra bf neste måned. Får ikke råd til å betale husleie før behandlingstiden er over da. Det er jo problemet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg og skjønner jo det. 

Flytter fra bf neste måned. Får ikke råd til å betale husleie før behandlingstiden er over da. Det er jo problemet. 

Da får du søke sosialstønad til du har fått overgangsstønad. 

Anonymkode: 7447b...105

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan spørre noen om å låne penger, helst privat. I nødtilfellet tar du et lite lån i banken også betaler du tilbake når os er innvilget og etterbetalt.

Anonymkode: 67b93...615

Skrevet

Har du ingen inntekt overhode? Du må ha leiligheten klar og dere må være folkeregistert på ulik adresse. Du må også ha meklingsattest fra familievernkontoret og samværsordning klart, skriftlig. Ellers går ikke søknaden gjennom. 

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke OS sånn på dagen altså. Du må flytte først, så søke. Da jeg søkte i høst var det 4 mnd behandlingstid.

Anonymkode: 85c7e...cab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Månestjerne skrev (41 minutter siden):

Har du ingen inntekt overhode? Du må ha leiligheten klar og dere må være folkeregistert på ulik adresse. Du må også ha meklingsattest fra familievernkontoret og samværsordning klart, skriftlig. Ellers går ikke søknaden gjennom. 

Jeg har 8000 å rutte med siden jeg er under utdanning. Har 1 år igjen av utdannelsen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du får ikke OS sånn på dagen altså. Du må flytte først, så søke. Da jeg søkte i høst var det 4 mnd behandlingstid.

Jeg vet det er 2 mnd behandlingstid her. Jeg vet at jeg må flytte først. Men jeg har jo ikke råd til det. 

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har 8000 å rutte med siden jeg er under utdanning. Har 1 år igjen av utdannelsen. 

Søk lån i bank eller gå på sosialen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da starter du med å søke på familieleilighet hos studentsamskipnaden og begynner samtidig å lete etter ett/toroms på leiemarkedet. Du kommer ikke utenom at du må flytte først. Du kan flytte til noe større og finere på nytt når du får det økonomiske på plass. Hvis du har mye ting så sørger du for å få det langtidslagret et sted (F.eks i et minilager, i boden hos en venn, etc). 

Har dere vært på mekling hos familievernkontoret ennå? Bestill time asap, det er litt ventetid. Få på plass samværsordning, da vet du hvor mye du får i barnebidrag når du flytter ut. 

Lånekassen gir ekstra lån/stipend til foreldre. Sjekk ut hva du kan få. 

Hvis du har 60% samvær eller mer får du redusert foreldrebetaling for barnehageplass hos kommunen og gratis kjernetid når ungen er to. Du kan også få 2/3 av barnehagekostnaden dekket av nav (stønad til nødvendig barnetilsyn) og en ekstra barnetrygd. Les deg opp på nav (søk på enslig forsørger) og kommunen sine nettsider. 

Du kommer til å ha mer enn 8000 i måneden å rutte med, men du kommer ingen vei uten å ha meklingsattest, samværsordning og nytt bosted på plass. Det er der du begynner. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes barnet burde få bo hos far til du har kommet ovenpå økonomisk. 

Anonymkode: d6231...452

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Synes barnet burde få bo hos far til du har kommet ovenpå økonomisk. 

Hva med når han ikke vil?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva med når han ikke vil?

Passe sløvt å få barn med en slik mann. Men men. Da får du ta opp lån. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg vet det er 2 mnd behandlingstid her. Jeg vet at jeg må flytte først. Men jeg har jo ikke råd til det. 

Da er det banklån, sosialt lån, sosialstønad, låne av familie/venner, kredittkort osv slik at du får lån. Ellers må du vente med brudd til du har bedre økonomi.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da er det banklån, sosialt lån, sosialstønad, låne av familie/venner, kredittkort osv slik at du får lån. Ellers må du vente med brudd til du har bedre økonomi.

Det kan jeg ikke, han vil leve single livet nå han. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Passe sløvt å få barn med en slik mann. Men men. Da får du ta opp lån. 

Ja, det er selvsagt alltid kvinnens feil.

Anonymkode: 11961...646

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...