Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når sluttet du å amme og hvorfor? :)

Baby snart 7 mnd er lite interessert i puppen, og har veldig lite melk igjen. Får ut 50 ml etter mange timer (før kunne jeg pumpe ut nærmere 200 ml, så handler nok ikke om såkalte "pumpevennlige" pupper her)Gir for det meste mme, men tviholder på ammingen. Vet ikke hvorfor. Har i det siste tenkt på å bare slutt, men føler en slags sorg over det. Vet ikke hvorfor jeg føler det slik. På en annen side føler jeg det bare er stress siden baby ikke blir mett av puppen og kaver mye/ikke interessert. 

Hun spiser godt med fast føde og drikker mme jevnt over dagen, så handler ikke om det.

Når sluttet dere og hvilke følelser hadde detr rundt det? :)

Anonymkode: 18949...fc4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ammer fortsatt 1 1/2 år (bare kveld og noen ganger om morgen) men hadde nok absolutt sluttet før om hun ikke viste særlig interesse. (Jeg hadde ikke noen tanker om hvor lenge jeg skulle amme og er ingen «ammefanatiker» bare følger barnets ønske og hadde hun ikke vist interesse, hadde jeg sluttet :))

Du har jo greid å amme lenge, så hvertfall ikke føl på skyldfølelse å slutte nå. Kan skjønne at det kan føles litt trist, men tenker du har masse anledninger til kos på annen måte også :) 

Anonymkode: dc2fa...2db

AnonymBruker
Skrevet

Slutta helt rundt 9-10 mnd og bar ekstremt fornøyd med å holde ut så lenge 💪 Hadde bare melk i ett bryst de siste 3 med og ammet mindre og mindre. Sluttet fordi barnet ikke var spesielt interessert lenger. Det var veldig greit tidspunkt å slutte på, barnet "etterspurte" aldri pupp lenger eller siden. 

Om barnet er over 6mnd og spiser fast føde eller i det minste tar flaske ville jeg tenkt at det er null problem å slutte med god samvittighet.

Godt jobba, supermommy 💪

Anonymkode: bc416...296

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammet i 16 måneder, de siste månedene så ammet jeg kun én gang før sengetid. På det tidspunktet så følte jeg meg bare klar for å få ha kroppen min for meg selv igjen og jeg følte ikke at barnet hadde så stort behov lenger. Jeg lot bare være å gi en kveld og barnet etterspurte heller ikke pupp. Så det gikk helt smertefritt. Det føltes som et helt riktig tidspunkt for meg å slutte å amme på og jeg var bare takknemlig for at jeg kunne amme så lenge. 

Anonymkode: da0f5...29f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...