AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Del Skrevet 4. april 2021 Hei Jeg har alt for sterk utdrivning, og føler det ikke hjelper å melke ut noe i begynnelsen av ammingen. Babyen hoster og setter i halsen og det hele er så ubehagelig... Noen som har noe tips? Anonymkode: dcaa4...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #2 Del Skrevet 4. april 2021 Tilbakelent ammestilling hjalp litt for meg. Nå vet jeg ikke hvor gammel babyen din er, men den sterke utdrivingen roet seg etter hvert for meg. Det var nok også i kombinasjon med at babyen taklet høytrykkspyleren av melkestråler bedre etter hvert. Vi fikk utfordringer med at babyen begynte å vegre seg for å die fordi utdrivingen var så sterk, og det var tilbakelent amming og som du alt har prøvd, håndmelke først, jeg fikk råd om. Jeg syns det hjalp å sette i gang utdrivingen og vente litt med å legge til babyen, selv om utfordringen oppstod igjen ved neste utdrivningsbølge. Men det var melk over alt og hostende, kavete baby den første tiden, og jeg skulle gjerne visst da at det kom til å bli bedre av seg selv. Anonymkode: f53d4...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #3 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tilbakelent ammestilling hjalp litt for meg. Nå vet jeg ikke hvor gammel babyen din er, men den sterke utdrivingen roet seg etter hvert for meg. Det var nok også i kombinasjon med at babyen taklet høytrykkspyleren av melkestråler bedre etter hvert. Vi fikk utfordringer med at babyen begynte å vegre seg for å die fordi utdrivingen var så sterk, og det var tilbakelent amming og som du alt har prøvd, håndmelke først, jeg fikk råd om. Jeg syns det hjalp å sette i gang utdrivingen og vente litt med å legge til babyen, selv om utfordringen oppstod igjen ved neste utdrivningsbølge. Men det var melk over alt og hostende, kavete baby den første tiden, og jeg skulle gjerne visst da at det kom til å bli bedre av seg selv. Anonymkode: f53d4...acf Takk for svar ❤️ Jeg har også prøvd tilbakelent amming, det hjalp litt på sugetaket bare, og kanskje såvidt på utdrivningen.. Han er nå 4 uker, så det er jo litt i starten enda.. Kan ikke huske det var noe problem sist, men noe var det da og😅 Det vi gjør nå, er at vi prøver å ta pause når jeg kjenner at utdrivningen kommer.. Når opplevde du at det ble bedre? Anonymkode: dcaa4...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #4 Del Skrevet 4. april 2021 Pauser ved utdrivning som du sier selv var løsning her:) hadde en fille som tok imot melken underveis, så fikk baby puppen igjen da utdrivningen avtok. Hadde gjerne en gang i starten og en mot slutten, baby fikk melk imellom. Det ble gradvis bedre i løpet av 3 måneder omtrent. Baby ble mer vant til melken og utdrivningen roet seg noe ned. Anonymkode: 84004...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #5 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Pauser ved utdrivning som du sier selv var løsning her:) hadde en fille som tok imot melken underveis, så fikk baby puppen igjen da utdrivningen avtok. Hadde gjerne en gang i starten og en mot slutten, baby fikk melk imellom. Det ble gradvis bedre i løpet av 3 måneder omtrent. Baby ble mer vant til melken og utdrivningen roet seg noe ned. Anonymkode: 84004...38d Håper det funker etterhvert. Selv da det ikke var utdrivning ista stod det ut tre spylere.. Stakkar han sliter ved brystet og hoster og setter i halsen. Har slitt en del med for mye melk, så har forsøkt intervallamming og det har fungert på avføringen ihvertfall, men hjelper lite på utdrivningen.. Men det er fint at det er lys i tunnellen, håper det går over snart her og 😊 Anonymkode: dcaa4...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #6 Del Skrevet 5. april 2021 Tilbakelent amming og intervallamming har hjulpet litt. Og så pumper jeg av litt før måltidet, sånn at ikke det er så mye formelk. Formelken renner fortest så den blir som en foss under utdrivingen. Om jeg ikke pumper av først så må jeg koble baby av og la kluten få det verste før jeg kobler henne på igjen. Anonymkode: 7bf34...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk for svar ❤️ Jeg har også prøvd tilbakelent amming, det hjalp litt på sugetaket bare, og kanskje såvidt på utdrivningen.. Han er nå 4 uker, så det er jo litt i starten enda.. Kan ikke huske det var noe problem sist, men noe var det da og😅 Det vi gjør nå, er at vi prøver å ta pause når jeg kjenner at utdrivningen kommer.. Når opplevde du at det ble bedre? Anonymkode: dcaa4...a2a Det ble gradvis bedre her, og jeg husker ikke helt når det var helt bra ved hver amming. Jeg slet nok ei stund etter 4 uker, men kan ikke huske at det var noe problem mer rundt 3 mnd. Jeg hadde litt sterk utdrivning med første barn og, men ikke så ille. Det ble automatisk pause ved utdrivningene her og oftest, babyen slapp taket og hostet og skrek, så det høres lurt ut å bare legge inn en pause da. Håper det blir raskt bedre ❤️ Anonymkode: f53d4...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 01:19 #8 Del Skrevet tirsdag kl 01:19 AnonymBruker skrev (På 4.4.2021 den 21.47): Hei Jeg har alt for sterk utdrivning, og føler det ikke hjelper å melke ut noe i begynnelsen av ammingen. Babyen hoster og setter i halsen og det hele er så ubehagelig... Noen som har noe tips? Anonymkode: dcaa4...a2a Hei. Hvordan gikk det med deg og dette? Jeg har samme problem nå med min baby som snart er 3 uker gammel Anonymkode: d1613...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:00 #9 Del Skrevet tirsdag kl 22:00 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei. Hvordan gikk det med deg og dette? Jeg har samme problem nå med min baby som snart er 3 uker gammel Anonymkode: d1613...cb6 Hold hardt over motsatt bryst når effekten tår i gang. Altså over bryst og brystvorte, presse uten at du skal få vondt. Stopper noe av effekten, ellers må du ta av babyen litt og la det verste gå i amme innlegget. Det måtte jeg, ungen ble jo nesten kvelt. Anonymkode: bd3df...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne4 Skrevet tirsdag kl 22:42 #10 Del Skrevet tirsdag kl 22:42 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hold hardt over motsatt bryst når effekten tår i gang. Altså over bryst og brystvorte, presse uten at du skal få vondt. Stopper noe av effekten, ellers må du ta av babyen litt og la det verste gå i amme innlegget. Det måtte jeg, ungen ble jo nesten kvelt. Anonymkode: bd3df...110 Takk for tips! Hvor lenge hadde du det sånn? Ga det seg på et tidspunkt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå