AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Tror jeg hadde ganske mye melk, mye mer enn babyen min klarte å spise iallefall. Måtte gi mme på flaske i tillegg for å øke vekten, da baby ikke gitt tilstrekkelig opp etter fødsel. Og nå er melken borte Babyen min blir aldri mett og bare styrer og skriker slik at jeg må fortsette å gi mme Skikkelig lei meg nå, for alt jeg vil er å få til å amme barnet. Hva skal jeg gjøre? Kan jo ikke la han ligge sulten heller Anonymkode: c62c6...6cb
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Begge deler? Jeg har ammet og supplert med mme i 7 måneder nå, så det er jo en mulighet om du ønsker å amme:) Anonymkode: 2cf65...d8a 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 Du kan delamme eller prøve hjelpebryst? Anonymkode: 04ef3...150
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 Det er ikke flere kalorier i mee enn i morsmelk. Så hvis du hadde mye melk men barnet ditt ikke gikk nok opp i vekt kan det være barnet som ikke tømmer brystet ditt. Det kan være mange årsaker til det, feks stramt tungebånd. Jeg ville ikke bedr om hjelp her inne men heller ammehjelpen som fb side eller helsestasjonen. Anonymkode: 1af18...dc0 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror jeg hadde ganske mye melk, mye mer enn babyen min klarte å spise iallefall. Måtte gi mme på flaske i tillegg for å øke vekten, da baby ikke gitt tilstrekkelig opp etter fødsel. Og nå er melken borte Babyen min blir aldri mett og bare styrer og skriker slik at jeg må fortsette å gi mme Skikkelig lei meg nå, for alt jeg vil er å få til å amme barnet. Hva skal jeg gjøre? Kan jo ikke la han ligge sulten heller Anonymkode: c62c6...6cb Hvor gammel var ungen? Jo de kan fint ligge sultne første uka, de har enormt sugebehov og klarer seg på råmelk. De skriker og hyler som om de aldri blir mett, men det skal gå seg til etter ei uke. Munnene er små og brystvortene for store så det er vanskelig, så løsner det jo. Anonymkode: 87fdd...2ce 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor gammel var ungen? Jo de kan fint ligge sultne første uka, de har enormt sugebehov og klarer seg på råmelk. De skriker og hyler som om de aldri blir mett, men det skal gå seg til etter ei uke. Munnene er små og brystvortene for store så det er vanskelig, så løsner det jo. Anonymkode: 87fdd...2ce Den er 5 uker nå Anonymkode: c62c6...6cb
La Luna Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 Dette får du til, ikke stress. Kan du ha hatt for mye melk? https://ammehjelpen.no/overproduksjon-av-morsmelk/ Var det helsesykepleier/jordmor som ba deg begynne med mme? Har du fått hjelp til ordentlig sugeteknikk? Det går fint an å både amme og gi mme, ikke noe problem. Er du forresten sikker på at baby er sulten hver gang? Jeg misforsto ofte urolighet med sult, og endte da opp med å stresse for mye med amming og mme når jeg egentlig kunne ha bysse og kost 😊 Anbefaler deg uansett å ta kontakt med en ammehjelp https://ammehjelpen.no/ 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 Man mister ikke melken over natten. Det kan høres ut som om du har gitt for mye mme fra start uten å trappe ned mengden samtidig som du trapper opp amming? Jo mer amming = jo mer melk. Gir du flaske er der også mulig at bbayen ikke gidder å amme fordi flaska er så enkel å drikke av i forhold, uten særlig jobb for maten. Trapp ned på mme, gi på kopp og amm så mye du kan. Ligg med babyen oppå deg døgnet rundt og amm Anonymkode: 5634b...cbb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå