TorTh Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Den britiske regjeringens rapporteringssystem for bivirkninger ved COVID-vaksiner ga ut sin siste rapport 1. April 2021. https://www.gov.uk/government/publications/coronavirus-covid-19-vaccine-adverse-reactions Det er en økning på 119 dødsfall og 90,820 skader som er registrert siden forrige uke. 95 av 119 dødsfall og 82,667 nye skader denne siste uken kommer etter vaksinasjon ved AstraZeneca. Mer enn 20 land hadde suspendert vaksinasjoner av AstraZenecas eksperimentelle COVID vaksine på grunn av bekymringer over dødelig blodpropp, men det Europeiske legemiddelkontoret (EMA) konkluderte med at det var ingen kobling mellom AstraZenecas eksperimentelle COVID vaksine og blodpropp, og oppfordret landene til å gjenoppta vaksiner fordi "fordelene oppveier risikoen.” Noen land som gjenopptok vaksinasjonene, for eksempel Tyskland, har nå stoppet dem igjen på grunn av flere dødsfall som følge av blodpropp. Se: https://healthimpactnews.com/2021/after-9-deaths-blood-clot-concerns-over-astrazeneca-experimental-covid-shot-prompts-germany-to-halt-injections-again/ Storbritannia, på den annen side, har ikke suspendert vaksine med AstraZeneca. Rapporten dekker totalt data som er samlet inn fra 9. desember 2020, til 21. Mars 2021, for de to eksperimentelle COVID vaksinene fra Pfizer og AstraZeneca. Siden 9 desember 2020 er det i UK rapportert totalt 713 dødsfall og 495,345 skader i forbindelse med de to eksperimentelle vaksinene. Av disse 713 dødsfall som følge av COVID-19 vaksinasjoner, var 421 som følge av AstraZeneca vaksinasjoner, og 283 som følge av Pfizer vaksinasjoner, mens 9 dødsfall er uspesifisert. Av 495,345 skader rapportert følgende COVID-19 vaksinasjoner, 377,487 er følgende AstraZeneca vaksinasjoner, 116,627 er følgende Pfizer vaksinasjoner, og 1,231 er uspesifisert. I mellomtiden fortsetter fullt vaksinerte folk å bli syke med COVID, og det får en til å spørre hva disse "fordeler" med COVID vaksinering faktisk er? 3
brainstorm Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 16 hours ago, TorTh said: I mellomtiden fortsetter fullt vaksinerte folk å bli syke med COVID, og det får en til å spørre hva disse "fordeler" med COVID vaksinering faktisk er? I januar ble det på det meste registrert over 68 000 nye smittede på en dag. I går var tallet 2297. I januar var det høyeste dødstallet på en dag på over 1800. Nå ligger det på rundt 50 om dagen. De synes fordelene er større enn ulempene, og det er vanskelig å være uenig. 11
Den Sagnomsuste Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 (endret) brainstorm skrev (22 timer siden): I januar ble det på det meste registrert over 68 000 nye smittede på en dag. I går var tallet 2297. I januar var det høyeste dødstallet på en dag på over 1800. Nå ligger det på rundt 50 om dagen. De synes fordelene er større enn ulempene, og det er vanskelig å være uenig. Avhenger jo av hvem de døde er, gjør det ikke? Hvis de som dør av vaksine er kvinner i tredveårene uten underliggende sykdom som gjerne etterlater seg mann og små barn er jo ett dødsfall, ett for mye. Det er dessuten langt mer musikalsk å dø av sykdom enn en slags forgifting i mitt hode. Jeg vet ikke om jeg vil ha noen vaksine, men AZ og Johnsen and Johnsen vil jeg definitivt ikke ha! De er bygget på samme måte, og bør derfor antas å besitte samme grad av risiko. Det er bedre med 1000 covid-døde 75 åringer enn èn frisk småbarnsmors vaksinedødsfall i mitt hode. (Unge kvinner er her valgt som tilfeldig eksempel, men begrunnes utfra data fra utlandet. Kvinner utgjør majoriteten av vaksinasjonsofrene) Endret 6. april 2021 av Den Sagnsomsuste Tilføying av informasjon 9
Collan Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 4 hours ago, Den Sagnsomsuste said: Avhenger jo av hvem de døde er, gjør det ikke? Hvis de som dør av vaksine er kvinner i tredveårene uten underliggende sykdom som gjerne etterlater seg mann og små barn er jo ett dødsfall, ett for mye. Det er dessuten langt mer musikalsk å dø av sykdom enn en slags forgifting i mitt hode. Jeg vet ikke om jeg vil ha noen vaksine, men AZ og Johnsen and Johnsen vil jeg definitivt ikke ha! De er bygget på samme måte, og bør derfor antas å besitte samme grad av risiko. Det er bedre med 1000 covid-døde 75 åringer enn èn frisk småbarnsmors vaksinedødsfall i mitt hode. (Unge kvinner er her valgt som tilfeldig eksempel, men begrunnes utfra data fra utlandet. Kvinner utgjør majoriteten av vaksinasjonsofrene) Det er folk i alle aldre, også folk under 30, som har dødd av Covid19. Medisinske framskritt kommer ikke uten risiko. En som har satt seg inn i medisinsk historie vil kunne nevne drøssevis av medikamenter, mange av dem som vi bruker i dag, der de første versjonene har vist seg å ha til dels alvorlige bivirkninger, og kanskje noen har dødd. Ta for eksempel koppervaksinen, den første vaksinen som ble oppfunnet i 1796. Den tidlige versjonen av vaksinen hadde en dødelighet på 2% hvis jeg ikke husker feil, det var likevel mye bedre enn å bli smittet av kopper. Det er anslått at kopper tok livet av mellom 300 og 500 millioner mennesker i det 20. århundre. Det er i underkant av 10 ganger så mange som 1. og 2. verdenskrig til sammen. Vaksinen ble stadig sikrere og bedre, og det siste tilfellet av kopper ble registrert i 1977. Det er den første og hittil eneste sykdommen mennesker har utryddet. Det var et ikke ubetydelig antall mennesker som døde eller fikk alvorlige bivirkninger av de tidlige versjonene av vaksinen, men takket være at vaksineringen ble opprettholdt har vi blitt kvitt en sykdom som tok millioner av liv hvert år. Du vil ikke ta vaksinene fra AZ eller J&J skriver du. Vel, du har atskillig større sjanse for å dø av Covid19 enn av disse vaksinene. Jeg er enig i at det er "riktigere" å dø av sykdom enn av medisiner som skal behandle eller motvirke sykdom, men sånn er det dessverre, intet framskritt uten risiko. 7
Den Sagnomsuste Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 Collan skrev (På 6.4.2021 den 16.43): Det er folk i alle aldre, også folk under 30, som har dødd av Covid19. Medisinske framskritt kommer ikke uten risiko. En som har satt seg inn i medisinsk historie vil kunne nevne drøssevis av medikamenter, mange av dem som vi bruker i dag, der de første versjonene har vist seg å ha til dels alvorlige bivirkninger, og kanskje noen har dødd. Ta for eksempel koppervaksinen, den første vaksinen som ble oppfunnet i 1796. Den tidlige versjonen av vaksinen hadde en dødelighet på 2% hvis jeg ikke husker feil, det var likevel mye bedre enn å bli smittet av kopper. Det er anslått at kopper tok livet av mellom 300 og 500 millioner mennesker i det 20. århundre. Det er i underkant av 10 ganger så mange som 1. og 2. verdenskrig til sammen. Vaksinen ble stadig sikrere og bedre, og det siste tilfellet av kopper ble registrert i 1977. Det er den første og hittil eneste sykdommen mennesker har utryddet. Det var et ikke ubetydelig antall mennesker som døde eller fikk alvorlige bivirkninger av de tidlige versjonene av vaksinen, men takket være at vaksineringen ble opprettholdt har vi blitt kvitt en sykdom som tok millioner av liv hvert år. Du vil ikke ta vaksinene fra AZ eller J&J skriver du. Vel, du har atskillig større sjanse for å dø av Covid19 enn av disse vaksinene. Jeg er enig i at det er "riktigere" å dø av sykdom enn av medisiner som skal behandle eller motvirke sykdom, men sånn er det dessverre, intet framskritt uten risiko. Jeg setter pris på de som "ofrer seg" for medisinske fremskritt, men føler ikke for å gjøre det samme. Jeg føler meg vel nok som labrotte ved å ta mRNA- vaksinen dersom jeg velger å takke ja. Jeg er ung og frisk, så jeg tviler sterkt på at jeg "kaster inn håndkleet" om jeg "danser" litt med selve viruset. 4
Collan Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 5 hours ago, Den Sagnsomsuste said: Jeg setter pris på de som "ofrer seg" for medisinske fremskritt, men føler ikke for å gjøre det samme. Jeg føler meg vel nok som labrotte ved å ta mRNA- vaksinen dersom jeg velger å takke ja. Jeg er ung og frisk, så jeg tviler sterkt på at jeg "kaster inn håndkleet" om jeg "danser" litt med selve viruset. Nå har vi litt over et år med datagrunnlag for coronaviruset, og dine sjanser for å dø av Covid19, som ung person uten underliggende sykdommer, er mye større enn sjansene for å dø av blodpropp etter Astra Zeneca-vaksinen, om det nå er en årsakssammenheng der. Dessuten, om du blir smittet kan du spre smitten videre til noen som kanskje ikke er så unge og friske som deg, og som kanskje får alvorlige senskader eller dør. Medisinsk utvikling er ikke uten risiko, men så lenge risikoen er langt lavere enn sykdommen den beskytter mot er jeg mer enn villig til å ta sjansen, og det synes jeg i hvert fall unge friske personer burde gjøre. Alternativet til vaksine er at vi må beholde tiltakene lenger, og at det er høyere sannsynlighet for at det dukker opp nye, skumle mutasjoner som kan forlenge pandemien enda mer. 1
Den Sagnomsuste Skrevet 8. april 2021 #7 Skrevet 8. april 2021 (endret) Collan skrev (4 timer siden): Nå har vi litt over et år med datagrunnlag for coronaviruset, og dine sjanser for å dø av Covid19, som ung person uten underliggende sykdommer, er mye større enn sjansene for å dø av blodpropp etter Astra Zeneca-vaksinen, om det nå er en årsakssammenheng der. Dessuten, om du blir smittet kan du spre smitten videre til noen som kanskje ikke er så unge og friske som deg, og som kanskje får alvorlige senskader eller dør. Medisinsk utvikling er ikke uten risiko, men så lenge risikoen er langt lavere enn sykdommen den beskytter mot er jeg mer enn villig til å ta sjansen, og det synes jeg i hvert fall unge friske personer burde gjøre. Alternativet til vaksine er at vi må beholde tiltakene lenger, og at det er høyere sannsynlighet for at det dukker opp nye, skumle mutasjoner som kan forlenge pandemien enda mer. Nå er jeg jo (som det fremkommer av tråden) ikke anti-vaccer, men avvisende til enkelte kandidater. Fikk jeg tilbudet om Moderna idag ville jeg slått til øyeblikkelig! Mangler bare tiltro til nevnte vaksiner. Jeg føler at dette er mitt valg å foreta, og ikke andres. Dersom jeg velger å avstå fra enhver koronavaksine, så bunner det i ubehagelig påtrykk fra myndighetene. De får da for svarte argumentere for seg, ikke tre ting nedover hodene våre. Ryggmargsrefleksen min imøte med statlig despotisme er svært sterk! Ellers irriterer jeg meg mye over mangt om dagen. Hvis jeg tilhører den absolutt siste vaksinegruppa i landet kan jeg finne på å avstå på pur F. Jeg gidder ikke å være noen parakaste i eget land! Som du sikkert kan lese mellom linjene er Jeg generelt sett svært sinna på myndighetene om dagen. Komplett udugelighet er jeg jo blitt vant til, men direkte eller indirekte tvang gjør meg illtrende forbanna! Endret 8. april 2021 av Den Sagnsomsuste 2
Anbefalte innlegg