Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen med urolige spedbarn/kolikkbarn som har opplevd «den magiske 3 mnd milepælen»? 
Har ett barn med kolikk (alt er sjekket ut. låsninger, melkefri diett osv). Det er trolig bare umodne tarmer og luftsmerter som plager barnet.

Føler «alle» sier at ved 3 måneder så er det plutselig over. Går det bare over sånn nesten fra en dag til en annen? Eller gradvis? 
Er så redd for å se for mye frem til slike milepæler. Barnet er 2 mnd nå.

Anonymkode: bd932...3ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvordan dere ved 2 måneder kan utelukke allergi, mens en TS i en annen tråd snakker om at et barn på 6 måneder er «under utredning» og derfor ikke kan bytte til aminosyrebasert MME ASAP for å hjelpe barnet. 

Anonymkode: c9345...5b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner ikke hvordan dere ved 2 måneder kan utelukke allergi, mens en TS i en annen tråd snakker om at et barn på 6 måneder er «under utredning» og derfor ikke kan bytte til aminosyrebasert MME ASAP for å hjelpe barnet. 

Jeg har spist melkefritt siden 2 uker. Selvsagt kan vi ikke utelukke sånn sett, men barnet har jo ingen symptomer på det. Grønn slimete avføring, utslett osv. 

Det er mest trolig bare «vanlig» kolikk pga umodne tarmer og mye luftsmerter.

Spørsmålet mitt var uansett bare om noen hadde opplevd at det går over ved 3 mnd alder slik både helsepersonell og andre kolikkmødre sier til meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har spist melkefritt siden 2 uker. Selvsagt kan vi ikke utelukke sånn sett, men barnet har jo ingen symptomer på det. Grønn slimete avføring, utslett osv. 

Det er mest trolig bare «vanlig» kolikk pga umodne tarmer og mye luftsmerter.

Spørsmålet mitt var uansett bare om noen hadde opplevd at det går over ved 3 mnd alder slik både helsepersonell og andre kolikkmødre sier til meg.

Det tar over 5 uker å utelukke MPE.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og jeg har spist melkefritt i 6 uker. Barnet har uansett ikke symptomer på det. Vister igjen til spørsmålet i HI.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun skriver at hun har spist melkefritt siden babyen var 2 uker da! 

Anonymkode: 3e673...4ed

AnonymBruker
Skrevet

Huff, føler med deg😔...

Min lille er nå 9 mnd, så er noen mnd siden kolikken ga seg her takk å pris🙏. Alle sa de magiske 3 til meg også, å de 3 mnd var laaaange😅. Her begynte det å avta 3 1/2 mnd gammel. Så gikk det mer å mer over🙏
vi gikk også til kiropraktor pga låsninger, det hjalp noe. Men var nok tarmene og luft her også siden ingen ting hjalp😌.

Anonymkode: 6d27a...1ec

AnonymBruker
Skrevet

Huff, føler med deg😔...

Min lille er nå 9 mnd, så er noen mnd siden kolikken ga seg her takk å pris🙏. Alle sa de magiske 3 til meg også, å de 3 mnd var laaaange😅. Her begynte det å avta 3 1/2 mnd gammel. Så gikk det mer å mer over🙏
vi gikk også til kiropraktor pga låsninger, det hjalp noe. Men var nok tarmene og luft her også siden ingen ting hjalp😌.

Tusen takk for svar!

Håper og venter, hehe. Det er utrolig tøft når det står på. Hvordan var tiden etter kolikken for dere? Greide du å slappe av og begynne å nyte tiden?

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!

Håper og venter, hehe. Det er utrolig tøft når det står på. Hvordan var tiden etter kolikken for dere? Greide du å slappe av og begynne å nyte tiden?

Tja. Jeg har en på 2 år også. Så føler jeg ble litt snytt for denne barseltiden, siden jeg vet hvordan den kan være også🤪. Ble jo mye gåing og byssing. Så fløy jeg til behandling annen hver dag med meg ene dagen å h*n andre dagen😂. Det var helt klart tøft, så når ting roet seg å jeg fikk samlet hodet litt, knakk jeg sammen😑. Far jobber mye, bhg stengt av å på (pga korona), man kan ikke omgås folk i risikogruppen (pga korona), der av ikke noe avlastning fra besteforeldre. Det var tungt å tøft, ingen overraskelse at jeg hadde fått fødselsdepresjon. Så tiden etter gikk til fysio og psykolog🥲. Ting er MYE bedre nå, Men nå er jo min permisjonstid over😂. Ting var bra for alle rett før min perm var over. Så ser ikke tilbake på min permisjon sånn som første gang nei😅. Ikke meningen å gi «skrekk» eksempel her altså😅. Men greit å vite, å det er faktisk 75% flere enn normalt som har fått fødselsdepresjon nå i denne tiden her😌. Viktig å belyse de kjipe sidene også🤪. MEN vet mange klarer å nyte når det værste har gitt seg, flere jeg kjenner har klart det🥰🙏

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tja. Jeg har en på 2 år også. Så føler jeg ble litt snytt for denne barseltiden, siden jeg vet hvordan den kan være også🤪. Ble jo mye gåing og byssing. Så fløy jeg til behandling annen hver dag med meg ene dagen å h*n andre dagen😂. Det var helt klart tøft, så når ting roet seg å jeg fikk samlet hodet litt, knakk jeg sammen😑. Far jobber mye, bhg stengt av å på (pga korona), man kan ikke omgås folk i risikogruppen (pga korona), der av ikke noe avlastning fra besteforeldre. Det var tungt å tøft, ingen overraskelse at jeg hadde fått fødselsdepresjon. Så tiden etter gikk til fysio og psykolog🥲. Ting er MYE bedre nå, Men nå er jo min permisjonstid over😂. Ting var bra for alle rett før min perm var over. Så ser ikke tilbake på min permisjon sånn som første gang nei😅. Ikke meningen å gi «skrekk» eksempel her altså😅. Men greit å vite, å det er faktisk 75% flere enn normalt som har fått fødselsdepresjon nå i denne tiden her😌. Viktig å belyse de kjipe sidene også🤪. MEN vet mange klarer å nyte når det værste har gitt seg, flere jeg kjenner har klart det🥰🙏

Det hørest ut som en tøff tid.

Så bra at det går bedre nå!🥰

AnonymBruker
Skrevet

Tar gjerne i mot flere erfaringer!

AnonymBruker
Skrevet

De 3mnd ble til 6 og 9 mnd her 😣

Anonymkode: 53864...2ae

AnonymBruker
Skrevet

Her merket vi ikke bedring før vi bikket 4 mnd. Og følte meg ekstra lei siste mnd, siden alle sa det skulle bli så mye bedre straks han bikket 3 mnd..

Anonymkode: 0843d...c9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...