JamesCharles Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Hei! Jeg farget håret mitt brunt i slutten av juli (garnier nutrisse) og har etterfarget det noen ganger etter det. Det jeg sliter med da er at håret får et sånt rødt/oransj skjær i seg et par uker etter jeg farger det. Nå begynner jeg å bli ganske lei av det så jeg vil få tilbake min gamle hårfarge som er blond. Jeg har prøvd å ta avfarging og farge det med blond hårfarge. Dette funket ikke. Håret ble litt lysere, men mest øverst. Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre videre… håret mitt er en del slitt siden jeg har brukt rettetang på det hver dag i 2-3 år nå. Jeg har vurdert å dra til frisør å stripe det lysere, men vet ikke hvordan det kommer til å bli, er bayalage bedre? Hjelp!
Gjest Fnuggolina Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Grunnen til at du får endel rødtoner er nok at du selv har mye røde pigmenter i håret naturlig. Jeg har også det, så jeg må blande naturfarger med 8.1. Eksempelvis 6.0+8.1. Vil ikke si jeg ender på 7.0 som antatt, men en 6.0 som vipper mot 5.0. Uansett: om du ikke vil miste/knekke hår må du beregne lang tid og gradvis endring, med MYE pleie underveis. Du må dessverre påregne runder med avfarging/striping og en periode hvor det er relativt brassy selv om du kaldvasker. Om du bare vil være nøytral hadde jeg forsøkt en kald farge før jeg tok jobben med å bli blond igjen - det er endel arbeid. Men sommeren er sånn sett til hjelp. Men frisør er det sikreste kortet her, avfarging/kuring/gradvis striping i porsjoner. Omvendt balayage blir ikke bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå