Gå til innhold

Hvor gammelt var barnet da dere tok bort trappegrinda?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er svært stødig i trappa fysisk, men blir raskt distrahert og vil leke der. Er sistnevnte som bekymrer meg. Samboer vil ha den bort, jeg er i tvil. Hvor gammelt var deres barn?

Anonymkode: 145dc...771

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3-3,5 kanskje? Har det fortsatt pga nr 2, men var vel rundt der vi kunne tatt den bort ift eldste. 

Anonymkode: e4fab...b2d

AnonymBruker
Skrevet

Da han var 2 år. Gikk stødig i trappen og lekte ikke i nærheten av trappen.

Anonymkode: b1e0f...aee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2 år her, men trappa er "et hull i veggen" og ikke åpen/i nærheten av noe lekeområde. 

Anonymkode: cbccb...0cd

Skrevet

Litt før 2 år. Hun har gått trapp siden før hun var 1, så hun var veldig stødig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har fortsatt på min på 3,5. Han får den opp og går stødig i trappa men er for at han ikke skal kjøre utfor med en bil han ofte raser rundt på 🙈 og snart trenger vi den uansett for nr 2 så lar den bare vere

Anonymkode: bd1ae...13f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt. Har bare gått tusen ganger opp og ned i vendinger😂 men lønner seg nå, eldste er 3 og mestrer den godt! 

Anonymkode: 7fa7e...1d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt trappegrind

Anonymkode: 9c8e3...414

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet til nytt hus med trapp midt i stuen da barnet var 2 år og 2 måneder. Hadde ikke hatt trapp før. Gadd ikke sette  opp grind når barnet var så stort, og det gikk veldig bra. Ingen knall og fall. 

Anonymkode: 7d93c...926

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg har hatt trappegrind for egen enkelhets skyld. Er mye alene med han, å liker og kunne lage mat feks uten å uroe meg for trappa (ser den ikke fra kjøkkenet feks). Barnet er bare 1,5. Han er som sagt stort sett stødig som julig fysisk i trappa, men blir lett distrahert. Jeg har fanget han en del ganger når han går i trappa, men finner et rusk han skal kaste eller vil leke «skli ned på magen» osv 😅😅 Tror vi beholder den litt til.

Anonymkode: 145dc...771

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

2,5 år. 

Anonymkode: cd173...e1a

AnonymBruker
Skrevet

Vi glemte å lukke den en kveld, og våknet på natta av at toåringen var nede i første etasje og badet i badekaret😅 

Så selv om barna er stødige i trappa, kan det være greit å ha en grind. 

Anonymkode: bad6e...604

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi glemte å lukke den en kveld, og våknet på natta av at toåringen var nede i første etasje og badet i badekaret😅 

Oi, dette kunne jo ha vært farlig med tanke på drukning. 😶

Her har yngste akkurat fylt 3 år, og vi beholder den en stund til. 3-åringen er stødig i trappa, men vi tar ikke sjansen på at hun fyker ned trappa i gåbilen sin eller lignende. Mannen ville ta den bort, men ombestemte seg da vesla skulle trille dukkevogna si ned trappa nylig. Heldigvis slapp hun taket da den dundret ned. 

Anonymkode: c1ed5...023

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt trappegrind, men sluttet å tenke på det da barna var rundt 2. Da gikk de stødig opp og ned trappa. Før det har jeg alltid fulgt med.

Anonymkode: 0ef6b...a13

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ein liten klatrefant så for oss var det faktisk mykje farligare med klatregrind. Slutta halda handa når ho var 2 år og 3.månadar.

Anonymkode: a4d04...a2f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min yngste er 2,5 nå og jeg kommer ikke til å ta vekk trappegrinda enda. Hun går forsåvidt stødig, men kan plutselig vakle litt i en trapp. I tillegg er hun fast bestemt på at hun ikke skal holde seg i rekkverket, og det ser jeg fort kan gå galt. Hun er en vågal type. Så jeg går bak,ved siden av når hun går i trapp foreløpig. 

Anonymkode: 09102...7fd

AnonymBruker
Skrevet

I termingruppen min er det flere barn på rundt året som har ramlet ned trappa. Skjønner ikke at folk tør å ikke ha trappegrind :( Som noen andre skrev  over, så satt hennes barn og badet i badekaret.. wtf!!! Barnet kunne druknet. Heldigvis gjorde det ikke det da.

Anonymkode: cf2f4...818

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok den bort rett før minste var 3. Skulle gjerne hatt den lenger, men den knakk.. Da var det farligere å ha den der enn å fjerne den. Det har gått helt fint, men syns barna leker litt for nærme den trappa noen ganger🙈

Anonymkode: fcfbc...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Min er 3 og helt stødig i trappa. Vi har trappegrind fremdeles pga. lillesøster, men jeg tror nesten vi hadde hatt den oppe uansett. Trappa i andre etasje er rett utenfor rommet hans og han kan finne på å gå i søvne. Jeg er livredd for at han skal gå i trappen i søvne. Trappegrinden i første etasje hadde vi fjernet hvis det ikke hadde vært for lillesøster. 

Anonymkode: c6148...4a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er grunnen til at vi har grind også. Jeg har en toåring som er skikkelig «Emil i lønneberget» og jeg kan levende se for meg nyheten «lite barn plukket opp av politiet i pysj og støvler. Klarer ikke gjøre rede for seg, så nå venter vi på at foreldrene skal våkne» Det er et par barn i året, og jeg skal kjempe for at barnet mitt ikke skal bli en av de 😅 så trappegrinda blir, nå er han 2,5. For de andre to som var litt mer fornuftige tok vi vekk grinda rundt to år.

Anonymkode: 2bd79...b89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...