Clefable Skrevet 7. april 2021 #121 Skrevet 7. april 2021 Sylveon skrev (4 minutter siden): Ja, jeg så Lysbakken nevnte at i Danmark så var det mye prat mellom alle parter, mens i Norge så har de valgt å jobbe på egenhand og holde andre utenfor. De stenger jobber for de med dårlig råd som fyller køene på Fattighuset, mens de med god råd kan kose seg på hytta. Jeg syns, bare så det er sagt og her så er jeg ikke objektiv, at når man pålegger så mange å stenge så skal man samtidig pålegge bedrifter store utgifter med at de må betale 10 dager for alle ansatte. Det burde vært gjort som i fjor, at alle betaler to dager. Jeg skjønte at det ikke var noe du mente, men det var fortsatt utrolig komisk. Jeg syns hun har feilet på alle mulige områder. Det har hele veien vært dårlig kommunikasjon, mye frem og tilbake med åpning og stenging som igjen skaper usikkerhet. Jeg har så vondt i hodet av alt sammen. Siden du nevner Oslo, så antar jeg det er der som du tenker på? Det er kun i Oslo og Viken som butikker er stengt og serveringsgjester kun kan ha take-away. Tiltakene i Viken er bestemt av regjeringen og varer til 14. april. Tiltakene i Oslo er bestemt av byrådet i Oslo og varer til 13. april. Raymond har sagt at det muligens, kanskje kommer en gjenåpningsplan i Oslo neste uke. Tusen takk! Det er så mange tiltak og forskjeller rundt om nå så jeg ble litt forvirret, men de datoene ringer jo en bjelle. Da hører vi sikkert mer til uka, som du sier. Vil bare tilbake på jobb snart... 1
Sylveon Skrevet 7. april 2021 #122 Skrevet 7. april 2021 Clefable skrev (1 minutt siden): Tusen takk! Det er så mange tiltak og forskjeller rundt om nå så jeg ble litt forvirret, men de datoene ringer jo en bjelle. Da hører vi sikkert mer til uka, som du sier. Vil bare tilbake på jobb snart... Jeg og. Vært hjemme siden slutten av januar. 1
Ukjent. Skrevet 7. april 2021 #123 Skrevet 7. april 2021 Clefable skrev (1 time siden): Ble det noe konkret svar på når butikker kan åpne igjen? Jeg så ikke det på VG sin liste når de beskrev de forskjellige trinnene. Så at skjenking av alkohol skal være ok til kl 22 så lenge det er matservering, så antar restauranter åpnes. Hvis det ikke blir helt ulike regler i Oslo, da. Dette lurer jeg også på, jeg hørte ingenting om dette. Men hundretusen arbeidsplasser er vel bare en parentes for Erna. De som har mistet disse jobbene hadde jo ikke råd til å betale regningene sine før heller. Ellers var jo alt hun sa akkurat så mye bullshit og tåkeprat som jeg hadde forventet. Ikke verdt å bruke tiden på. 6
Nalini Skrevet 7. april 2021 #124 Skrevet 7. april 2021 (endret) Sylveon skrev (5 timer siden): Den tanken slo meg når jeg så planen. Dette var mer en plan for å vise at dem har en plan, som igjen skal fungere som valgflesk for å bevise for folk at Erna er en god statsminister som tenker langsiktig og styrer oss igjennom Norge i krisetid med stødig hånd. Som en skriver Erna Solberg vil legge frem en plan for å late som om det er en fast plan, På den måten ha ting klart i valgkampen. Hun legger frem konkrete tall på antall på besøkende og gjester, klokkeslett osv, som om det faktisk vil skje. Det er hele tiden frem og tilbake med krav og regler, så det tror jeg vil endres uansett Eneste som er sikkert, er en vet ikke hva myndighetene vil komme med av krav utover sommeren. Regjeringen håper på at varmere temperaturer fører til lavere smitte og at det kan hjelpe dem i valgkampen. Samt at det kommer mange vaksiner. Endret 7. april 2021 av frysja 1
Example Skrevet 7. april 2021 #125 Skrevet 7. april 2021 Clefable skrev (2 timer siden): Ble det noe konkret svar på når butikker kan åpne igjen? Jeg så ikke det på VG sin liste når de beskrev de forskjellige trinnene. Så at skjenking av alkohol skal være ok til kl 22 så lenge det er matservering, så antar restauranter åpnes. Hvis det ikke blir helt ulike regler i Oslo, da. Dette er lokale eller regionale tiltak. Disse bør i grunn åpnes opp når smittesituasjonen er bedre i det området man er i er bedret. Tenker det spesielt gjelder for Nordland, Vestfold og Haugalandet som har mye mindre smitte nå enn da de ble innført. Samme gjelder vel også nordlige kommuner i Viken. Det er ingen grunn til at butikker skal være stengt i Larvik, mens Bergen for eksempel ikke har det.
Fortauet Skrevet 7. april 2021 #126 Skrevet 7. april 2021 Clefable skrev (3 timer siden): Ble det noe konkret svar på når butikker kan åpne igjen? Jeg så ikke det på VG sin liste når de beskrev de forskjellige trinnene. Så at skjenking av alkohol skal være ok til kl 22 så lenge det er matservering, så antar restauranter åpnes. Hvis det ikke blir helt ulike regler i Oslo, da. Butikkene er åpne 1
Sylveon Skrevet 7. april 2021 #127 Skrevet 7. april 2021 frysja skrev (2 timer siden): Som en skriver Erna Solberg vil legge frem en plan for å late som om det er en fast plan, På den måten ha ting klart i valgkampen. Hun legger frem konkrete tall på antall på besøkende og gjester, klokkeslett osv, som om det faktisk vil skje. Det er hele tiden frem og tilbake med krav og regler, så det tror jeg ikke vil endres uansett Eneste som er sikkert, er en vet ikke hva myndighetene vil komme med av krav utover sommeren. Regjeringen håper på at varmere temperaturer fører til lavere smitte og at det kan hjelpe dem i valgkampen. Samt at det kommer mange vaksiner. Som jeg har skrevet gjentatte ganger så syns jeg det er unødvendig å legge frem planen nå. Tiltakene varer til og med 14. april. I tillegg så er det så mye fokus på at smittetallene må ned. De kunne ventet en måned og sett an situasjonen, men som jeg sa så er dette valgflesk fordi at nå nærmer valget seg. Fortauet skrev (34 minutter siden): Butikkene er åpne I Oslo har alle butikker (utenom matbutikk, apotek og Vinmonopolet) vært stengt siden 23. januar 2
kokkos Skrevet 7. april 2021 #128 Skrevet 7. april 2021 Ukjent. skrev (På 6.4.2021 den 18.45): Dette er så sant. Det er fullstendig uforståelig at de får holde på på denne måten. Smittevernloven krever proporsjonalitet og helhet, det er fullstendig fraværende i dette forbanna sammensuriumet av regler som rammer hver eneste avkrok som er helt uten smitte. Det rammes hardt og skjevt både økonomisk, psykisk og fysisk. Erna har gjort at den siste lille respekt forsvant da hun først uttalte at de som ikke har råd til å betale regningene sine ikke hadde det før heller. Og så bryter hun selv reglene. Jeg hater de som sitter i regjering og helsedirektoratet. Jeg blir fysisk uvel bare jeg hører eller ser dem, og det gjør man jo for faen hvor man enn snur seg på hjemmekontoret. KAN INGEN STOPPE GALSKAPEN?? Herregud, sa hun det?? 😱🤯🤬 1
Gjest Gagaen Skrevet 7. april 2021 #129 Skrevet 7. april 2021 Sylveon skrev (37 minutter siden): Som jeg har skrevet gjentatte ganger så syns jeg det er unødvendig å legge frem planen nå. Tiltakene varer til og med 14. april. I tillegg så er det så mye fokus på at smittetallene må ned. De kunne ventet en måned og sett an situasjonen, men som jeg sa så er dette valgflesk fordi at nå nærmer valget seg. I Oslo har alle butikker (utenom matbutikk, apotek og Vinmonopolet) vært stengt siden 23. januar Oslo er bare en liten by på Østlandet. Norge er så mye mer, men det teller liksom ikke.
Sylveon Skrevet 7. april 2021 #130 Skrevet 7. april 2021 (endret) Gagaen skrev (10 minutter siden): Oslo er bare en liten by på Østlandet. Norge er så mye mer, men det teller liksom ikke. Nå er jeg usikker på hvor du vil hend, og hvorfor du siterer meg. Bruker en lurte på når butikkene åpnet i Oslo. Bruker to svarte at butikkene er åpne og jeg responderte på at nei, de er ikke åpne. Endret 7. april 2021 av Sylveon 3
Ukjent. Skrevet 7. april 2021 #131 Skrevet 7. april 2021 kokkos skrev (1 time siden): Herregud, sa hun det?? 😱🤯🤬 På spørsmål om hva hun tenkte om at folk som er permittert pga tiltakene ikke har råd til mat og strøm svarte hun: «spørsmålet blir vel, hadde de egentlig råd til dette før og?» (Setningen er i seg selv merkelig, men mulig det er Bergensk.) Hun har også uttalt at de som er permittert må skaffe seg nye jobber. Dama er den nye Marie Antoinette. Bare tusen ganger verre: en dronning fra 1700- tallet visste vel faktisk ikke bedre, en statsminister i demokratiet Norge anno 2021 BØR vite bedre. 5
Gjest Kristina S. Skrevet 7. april 2021 #132 Skrevet 7. april 2021 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
Sinsiew Skrevet 8. april 2021 #133 Skrevet 8. april 2021 Det blir så mye tåkeprat... Å gi lettelser for de unge først, når det er de unge smitten sitter hos, for så å si at vi deretter må se 2-3 uker med lavere smittetall før neste trinn settes til verk, blir så dumt! Det virker som de vil ha samfunnet stengt når de starter med å lette opp for smittesprederene, og det er ikke bra mtp de som koker sammen konspirasjonsteorier. De graver jo sin egen grav! Her jeg bor(viken) blir de strengeste tiltakene videreført. Men tiltakene rammer skjevt og er ikke der de bør være. Gir mening og stenge treningssentre og cafeer når smittetrykket ikke har gått ned, fordi smitten stammer fra unger som drar det med hjem til foreldrene 🙄 3
Blekkulfina Skrevet 8. april 2021 #134 Skrevet 8. april 2021 Sinsiew skrev (21 minutter siden): Det blir så mye tåkeprat... Å gi lettelser for de unge først, når det er de unge smitten sitter hos, for så å si at vi deretter må se 2-3 uker med lavere smittetall før neste trinn settes til verk, blir så dumt! Det virker som de vil ha samfunnet stengt når de starter med å lette opp for smittesprederene, og det er ikke bra mtp de som koker sammen konspirasjonsteorier. De graver jo sin egen grav! Her jeg bor(viken) blir de strengeste tiltakene videreført. Men tiltakene rammer skjevt og er ikke der de bør være. Gir mening og stenge treningssentre og cafeer når smittetrykket ikke har gått ned, fordi smitten stammer fra unger som drar det med hjem til foreldrene 🙄 Virke har jo uttalt at de mener regjeringen bruker stengte butikker som et alternativ til portforbud, det er jo i seg selv en interessant påstand. Videre virker det ulogisk å holde skoler og barnehager oppe for enhver pris ja, særlig hvis smitten fortsetter å øke slik den gjorde før påsken, og vi foreldrene attpåtil kanskje må rykke bakerst i vaksinekøen. 4
Sinsiew Skrevet 8. april 2021 #135 Skrevet 8. april 2021 Blekkulfina skrev (13 minutter siden): Virke har jo uttalt at de mener regjeringen bruker stengte butikker som et alternativ til portforbud, det er jo i seg selv en interessant påstand. Videre virker det ulogisk å holde skoler og barnehager oppe for enhver pris ja, særlig hvis smitten fortsetter å øke slik den gjorde før påsken, og vi foreldrene attpåtil kanskje må rykke bakerst i vaksinekøen. Ja, det hele er ganske meningsløst. 1
Anbefalte innlegg