NorthernLight Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 (endret) Erna Solberg kommer til å presentere sin gjenåpningsplan for Norge onsdag 7. april. https://www.dagbladet.no/nyheter/gjenapningsplanen-kommer-onsdag/73606168 Blir spennende å se hvordan den planen er. Endret 4. april 2021 av NorthernLight
Example Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Spent på om de kjører inn vaksinepass som Danmark har gjort. 4
Gjest Pianobar Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 Jeg tipper enten 1. Diffus eller 2. Flytende
NorthernLight Skrevet 4. april 2021 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2021 Example skrev (Akkurat nå): Spent på om de kjører inn vaksinepass som Danmark har gjort. Det blir spennende å se.
Baardball Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 1 minutt siden, Example said: Spent på om de kjører inn vaksinepass som Danmark har gjort. Bryter de med menneskerettigheter så er det bye bye til Norge. At folk ikke ser hvor inngripende slikt er. Kjenner ikke en eneste person som har blitt smittet av korona engang, og ihvertfall ikke syk. 18
NorthernLight Skrevet 4. april 2021 Forfatter #6 Skrevet 4. april 2021 Baardball skrev (1 minutt siden): Bryter de med menneskerettigheter så er det bye bye til Norge. At folk ikke ser hvor inngripende slikt er. Kjenner ikke en eneste person som har blitt smittet av korona engang, og ihvertfall ikke syk. Selv om ikke du kjenner folk som har blitt smittet så betyr ikke det at det ikke er en alvorlig sykdom! En jeg kjenner holdt på å bli lagt inn på sykehus nylig og en annen jeg kjente er død av Covid-19. 18
Nalini Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 Det blir akkurat som den talen holdt for et par måneder siden. Mye styr for ingenting. Mye ullent om å nå er vi over bakketoppen. Hun prøver selvsagt å fremheve seg selv og skryte av at vi har vaksinert så mange. Ikke noe konkret, dessuten om to uker kan alt være annerledes. Det er ikke noe grunn til bry seg om det hun sier. 23
Billiebi Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 Det blir spennende. Håper at vi får noe konkret å forholde oss til! Datoer. 1
Robert Koch Skrevet 4. april 2021 #9 Skrevet 4. april 2021 6 minutter siden, Baardball said: Bryter de med menneskerettigheter så er det bye bye til Norge. At folk ikke ser hvor inngripende slikt er. Kjenner ikke en eneste person som har blitt smittet av korona engang, og ihvertfall ikke syk. Ja, hvis de bryter retten til å bli beskyttet mot sykdom og svekket helse, blir jeg veldig skuffet. (Du vet vel at det er svært mange land som krever attest for ulike vaksinasjoner, og har gjort det siden midten av forrige århundre? Enkelte universiteter i USA krever også dokumentasjon på enkelte vaksiner for at du skal få studere der, og har gjort det i mange år. Hvis dette er et brudd på menneskerettighetene, er det rart at ingen har reagert, synes du ikke?) 20
Baardball Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 3 minutter siden, Robert Koch said: Ja, hvis de bryter retten til å bli beskyttet mot sykdom og svekket helse, blir jeg veldig skuffet. (Du vet vel at det er svært mange land som krever attest for ulike vaksinasjoner, og har gjort det siden midten av forrige århundre? Enkelte universiteter i USA krever også dokumentasjon på enkelte vaksiner for at du skal få studere der, og har gjort det i mange år. Hvis dette er et brudd på menneskerettighetene, er det rart at ingen har reagert, synes du ikke?) Ser du ikke selv hvor dette bærer hen? 🤔 Det er bare spørsmål om tid før man ikke kan gå til frisør og på butikken uten et koronapass. Er det et sånn slavesamfunn du ønsker å bo i? 21
Tiuren Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 3 minutter siden, Robert Koch said: Ja, hvis de bryter retten til å bli beskyttet mot sykdom og svekket helse, blir jeg veldig skuffet. (Du vet vel at det er svært mange land som krever attest for ulike vaksinasjoner, og har gjort det siden midten av forrige århundre? Enkelte universiteter i USA krever også dokumentasjon på enkelte vaksiner for at du skal få studere der, og har gjort det i mange år. Hvis dette er et brudd på menneskerettighetene, er det rart at ingen har reagert, synes du ikke?) Jeg antar man i de tilfellene har mulighet til å bestemme om man vil ta vaksinen, ikke at andre velger for deg? 7
Rosabløff Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 Tipper vi får høre en ullen plan med optimistiske tanker som må revideres x antall ganger. Skjønner at man vil beholde håpet og optimismen i befolkningen, men begynner vi ikke bare å bli lei nå? Det har vært så mange «bare to uker til». Jeg klarer fint å bite tenna sammen en liten stund til uten å forholde meg til en vag gjenåpningsplan. 13
Sportydame Skrevet 4. april 2021 #13 Skrevet 4. april 2021 Jeg er mest opptatt av når jeg kan stikke til utlandet igjen, er ikke spesielt fan av å være fange i eget land/Norge 😉 22
CMHuser Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 Skal hun komme med en gjenåpningsplan når Norge på generelt basis har så lite kontroll over smitten som det landet har..? 12
infectedsopp Skrevet 4. april 2021 #15 Skrevet 4. april 2021 Baardball skrev (14 minutter siden): Ser du ikke selv hvor dette bærer hen? 🤔 Det er bare spørsmål om tid før man ikke kan gå til frisør og på butikken uten et koronapass. Er det et sånn slavesamfunn du ønsker å bo i? Virker som de fleste ikke bryr seg en pøkk om det dessverre, bare så lenge de får dratt til utlandet igjen.. Trist 3
Robert Koch Skrevet 4. april 2021 #16 Skrevet 4. april 2021 16 minutter siden, Baardball said: Ser du ikke selv hvor dette bærer hen? 🤔 Det er bare spørsmål om tid før man ikke kan gå til frisør og på butikken uten et koronapass. Er det et sånn slavesamfunn du ønsker å bo i? Jeg vil leve i et samfunn der jeg ikke bheøver å forstille meg på grunn av overhengende fare for smittsom, allmenfarlig infeksjonssykdom. Det er en rettighet jeg har i hht. menneskerettighetene. 15 minutter siden, Tiuren said: Jeg antar man i de tilfellene har mulighet til å bestemme om man vil ta vaksinen, ikke at andre velger for deg? Nei, disse stedene er det obligatorisk å kunne dokumentere de vaksinene det stilles krav til at du har tatt. Kan du ikke fremvise dokumentasjon, blir du nektet innreise, eller mister studieretten dersom det er en læringsanstalt som fordrer vaksineattest. Dette er ikke i konflikt med hverken lovverk eller menneskerettigheter, og har vært praktisert ulike steder i verden i mange generasjoner. 15
Nalini Skrevet 4. april 2021 #17 Skrevet 4. april 2021 CMHuser skrev (8 minutter siden): Skal hun komme med en gjenåpningsplan når Norge på generelt basis har så lite kontroll over smitten som det landet har..? Nei, det går ikke. Men hun lover at det vil komme en av plan en gang, men hun gjentar at vi må følge reglene. (noe som hun selv ikke gjør, men det er det ingen journalister som spør om) 4
Deterbaremeg Skrevet 4. april 2021 #18 Skrevet 4. april 2021 Bor i Oslo som har vært totalt nedstengt i fem måneder nå. Kan ikke si jeg sitrer av spenning over å få høre Ernas luftige «gjenåpningsplaner». Jeg vil vite når jeg, småbarnsmor på 38 år, får vaksinen - så driter jeg i når flatfylla kan begynne for studentene. 17
Tiuren Skrevet 4. april 2021 #19 Skrevet 4. april 2021 Just now, Robert Koch said: Nei, disse stedene er det obligatorisk å kunne dokumentere de vaksinene det stilles krav til at du har tatt. Kan du ikke fremvise dokumentasjon, blir du nektet innreise, eller mister studieretten dersom det er en læringsanstalt som fordrer vaksineattest. Dette er ikke i konflikt med hverken lovverk eller menneskerettigheter, og har vært praktisert ulike steder i verden i mange generasjoner. Jeg har reist verden rundt med gulfebervaksine beviset i hånda, så jeg kjenner konseptet. Men forskjellen er at myndighetene her fratar meg rettigheter om jeg ikke har vaksinen, men jeg kan ikke få vaksinen dersom jeg vil. 16
Tunique Skrevet 4. april 2021 #20 Skrevet 4. april 2021 Example skrev (42 minutter siden): Spent på om de kjører inn vaksinepass som Danmark har gjort. For håpe de ikke går den veien 7
Anbefalte innlegg