Gå til innhold

Rød og sår navel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser ikke sårene på bildet men er noe i sidene inni navlen, svir og lukter ekstremt vondt. Hva er dette for noe? Spørr her for er vel ikke akkurat noe man løper til legevakta for?

20210404_202834.jpg

Anonymkode: b257b...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kunne vel ha lagt bilde i skjult innhold!?

Vasker du ikke navlen din?

Anonymkode: 3128b...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort å få infeksjon i navlen, det blir fuktig og bakterier trives. Såp inn navlen i dusjen og skyll godt. Gjerne med medisinsk grønnsåpe om du har. Tørk godt og vask med klorhexidin før du igjen tørker godt med ren kompress, bomullsklut eller lignende. Vask med klorhexidin morgen og kveld. Så vil det fort gå over. Viktig å holde det tørt :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, vask godt med såpe og bruk gjerne en klut for å vaske inni der. Skyll godt bort såpen og tørk godt etterpå. 

Du kan godt smøre inni navlen med olivenolje eller kokosolje, det skal være bra. Gjør det selv. 

Anonymkode: 367b8...3b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lukter det vondt er det gammel hud og svette som stinker. Jeg pleier alltid å vaske inni navlen med såpe og varmt vann når jeg dusjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ta deg en tur til fastlegen, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du kunne vel ha lagt bilde i skjult innhold!?

Vasker du ikke navlen din?

Anonymkode: 3128b...400

Har du ikke en navel selv da? Går du aldri på stranda eller svømmehaller for å unngå å se andre sine navler? 🤣 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 hours ago, Mitral said:

Fort å få infeksjon i navlen, det blir fuktig og bakterier trives. Såp inn navlen i dusjen og skyll godt. Gjerne med medisinsk grønnsåpe om du har. Tørk godt og vask med klorhexidin før du igjen tørker godt med ren kompress, bomullsklut eller lignende. Vask med klorhexidin morgen og kveld. Så vil det fort gå over. Viktig å holde det tørt :)

Nei, klorhexidin skal IKKE brukes i sår. Kun hel hud for desinfeksjon. Det er for sterkt for sår og dreper alle gode bakterier også.

Anonymkode: 457ee...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, klorhexidin skal IKKE brukes i sår. Kun hel hud for desinfeksjon. Det er for sterkt for sår og dreper alle gode bakterier også.

Anonymkode: 457ee...64f

Det er den blå og hvite som er for sterk. Pyrisept eller hva den heter... klorhexidin kunne visst brukes, men takk for svar alle🥰 jeg har en dum vane om å aldri vaske navlen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok en infeksjon, har hatt det selv et par ganger. Renser med pyrisept, smører bacimycin på etter, begge deler bruker jeg q-tips til. Pleier å gå over etter max noen dager. Viktig å passe på å tørke godt inni navlen etter hver dusj, med håndkle, q-tips, hårføner. 

Anonymkode: 6a769...640

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være soppinfeksjon også. Helt normalt når man har ekstra vekt rundt magen, og det er viktig å både vaske og tørke seg godt i navlen og andre hudfolder. 

Anonymkode: 075fe...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kan være soppinfeksjon også. Helt normalt når man har ekstra vekt rundt magen, og det er viktig å både vaske og tørke seg godt i navlen og andre hudfolder. 

Anonymkode: 075fe...6de

Ser det ut som at jeg har ekstra vekt ? Jeg har nesten ikke noe fett på magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...