Gå til innhold

Boozt, hvorfor kan ikke dere gjøre dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som alle vet er Boozt.com elendige på å beskrive klærne de selger. Åpenbart er det fordi businessmodellen deres er at folk skal bli usikre og kjøpe flere klær som de glemmer å returnere. Men hvor miljøvennlig er det? De klager til og med selv over for mange returer. Hvis de hadde giddet å skrive detaljert om klærne de selger hadde de sluppet å få så mange returer.

Her er et eksempel på infoen Boozt.com oppgir om en bukse de selger:

Sitat
Om produktet
  • Materiale: 99% bomull, 1% elastan
  • Finvask ved maks. 40˚C

Det er all infoen de oppgir!

Men se her, det går faktisk an å beskrive et klesplagg detaljert: https://www.matchfashion.no/dameklaer/bukser-jeans/sophia-straight-jeans/stonewashed/

Sitat

Mellomblå steinvasket jeans med høyt liv. Buksen har blå skinnetikett med logo i livet bak og kontrastdetaljer med glidelås i front. Innerbenlengde i str M er 77,5 cm. Lengden vil variere 1 cm opp og ned i størrelse. Passform: Smal setevidde med en tettsittende silhuett og rette ben fra lårene og ned. Fotvidde i str 33 er 18,5 cm. Materiale: 9.5 OZ denim i en mellomblå indigo innfarging med høy elastisitet.

Materialer:  92% bomull, 6%polyester, 2% elastan

Normal maskinvask maks 40º 

Tåler ikke bleking.

Kan strykes ved middels temperatur. Maks. 150 grader

Tåler kjemisk rensing i perkloretylen.

Kan tørkes i tørketrommel ved lav temperatur.

Det der da mye mer hjelpsomt! Hvorfor kan ikke Boozt snart begynne å være litt hjelpsomme?
Da jeg lærte salg, lærte jeg at det er min oppgave som selger å hjelpe kunden med å velge riktig. Men den jobben gidder ikke Boozt ta, de vil helst at kundene skal ende opp med å kjøpe klær i feil størrelse eller passform som de ikke får returnert innen fristen.

Ja, jeg vet at det bare er å la være å handle hos Boozt, men en venninne fortalte meg akkurat at hun er blitt utestengt fra dem på grunnlag av at hun har returnert for mye tøy, og da blir jeg irritert. Hvor lett er det å finne klær som sitter riktig når man ikke får tilstrekkelig informasjon? Når verden er som den er, og vi må handle på nett, burde det ikke være for mye forlangt at en nettbutikk klarer å presentere varene de selger på en slik måte at forbrukeren faktisk kan ta et informert valg.

Så, Boozt, slutt å klag over at folk returnerer for mye, og sett i gang å gjør jobben deres. Skriv litt mer info om varene dere selger, når andre butikker klarer det, klarer nok dere det også.

Anonymkode: 23a05...3a5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det handler jo om at det er fast fashion. Ekstreme mengder inn og ut 

Anonymkode: b5d13...d03

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det handler jo om at det er fast fashion. Ekstreme mengder inn og ut 

Anonymkode: b5d13...d03

Jepp. Business-modellen til de fleste nettbutikker nå om dagen, som jo er kjapt og enkelt når man trenger noe. Enkelt å få tak i nøyaktig det man leter etter og litt ekstra. Men som også betyr at det ofte blir behov for å returnere varer, når noe ikke passer. For hva er egentlig alternativet? Beholde varen, men aldri bruke den? Er vel lite økonomisk og miljømessig forsvarlig.

Jeg liker Boozt godt jeg, og Zalando. Men begge nettbutikker er nettopp det som anonymbruker her beskriver - fast fashion. Har aldri returnert noe tror jeg, har faktisk vært ekstremt heldig med varer jeg har kjøpt. Men mye har vært one size så det hjelper jo... Men jeg forventer på en måte ikke den samme infoen om produktet, som om jeg hadde gått til butikken på hjørnet i sentrum som selger klær. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja, er mer irritert over at størrelsestabellene ikke stemmer overens med plagget eller skoene 😤

Kjøpte kjole på Bubbleroom, men den var for stor. Enda størrelsestabellen sa den størrelsen skulle passe -.- 

Kjøpte sko på Zalando. De var også for store. Denne gangen tok jeg til og med å målte føttene mine for at jeg skulle få riktig størrelse 🙄 

Anonymkode: 17527...1c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...