AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Hei! Fødte for under 6 uker siden og kjenner at jeg har en kul eller noe som stikker ut av underlivet. Mistenker det er underlivsprolaps og det er skikkelig ubehagelig! Noen med erfaring? Hvordan behandles det? Når tid tar man kontakt med legen? Står så lite om det på nettet! Knipeøvelser funker ikke. Har hatt en vanskelig svangerskap og fødsel.. Føler dette er den siste dråpen.. 😔 Anonymkode: d82c3...9a4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 Du må altså vente mer enn 30 min før du etterlyser svar. Mistenker du at noe ikke er som det skal være tar du det opp med fastlegen din. Behandling avhenger av om det er fremre eller bakre skjedevegg som har fremfall, eler om det er tarm som presser seg ned. Det kan enten settes inn en silikonring som holder det på plass, eller det kan opereres. Sånn halvparten av alle kvinner får en eller annen form for prolaps ila livet, så det er relativt vanlig, men svangerskap og fødsel er jo en kjent risiko. Anonymkode: 9c4f1...0ea
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 Noen med erfaring? Anonymkode: d82c3...9a4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 Jeg fikk livmorfremfall etter siste fødsel, skal opereres om noen mnd. Jeg kjenner også at noe stikker litt ut og det er ubehagelig og klør. Hvis du mistenker noe må du gå til gynekolog. Jeg gikk til fastlegen og ble henvist til kirurgisk gynekologisk poliklinikk. Anonymkode: 764c1...1a8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk livmorfremfall etter siste fødsel, skal opereres om noen mnd. Jeg kjenner også at noe stikker litt ut og det er ubehagelig og klør. Hvis du mistenker noe må du gå til gynekolog. Jeg gikk til fastlegen og ble henvist til kirurgisk gynekologisk poliklinikk. Anonymkode: 764c1...1a8 Stikker den veldig ut? Hos meg så ser man den i åpningen.. Vet ikke om den vil trekke seg tilbake av seg selv eller om jeg må opereres. Førstegangsfødene og i tidlig 20 årene. Skal ringe fastlegen etter påsken, men er redd for at jeg må ha det sånn i flere måneder. Kan ikke en gang bruke tampong eller ha samleie siden det gjør så vondt. Anonymkode: d82c3...9a4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 Hvis du vil ha noen til å se på det fort så kan du kanskje spørre jordmoren du gikk til om å ta en titt? Du skal kanskje på 6-ukerskontroll? Anonymkode: bfd9d...b42
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 Hypopressiv trening. Søk det opp😊👌🏼 Anonymkode: d279d...d83
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #9 Skrevet 4. april 2021 Jeg hadde det etter fødsel. Ikke veldig ikke, men det føltes som at jeg hadde en tampong som satt i åpningen og var litt ubehagelig å løpe. Jeg fikk henvisning til gynekolog og hun satt inn en plastring i skjeden som holdt ting på plass. Mannen påstod han ikke kjente den ved sex og jeg merket ikke noe til den. Gynekolog salat ting ofte trakk seg sammen når mensen kom tilbake, så tok den ut da, og ting var ok. Samme skjedde etter andre fødsel. Så trenger absolutt ikke å være så ille at det trengs kirurgi Anonymkode: d5b1c...3e4 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hypopressiv trening. Søk det opp😊👌🏼 Anonymkode: d279d...d83 Kan man lære seg det på egenhånd/fra video eller må man gå kurs? Anonymkode: bfd9d...b42
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #11 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hypopressiv trening. Søk det opp😊👌🏼 Anonymkode: d279d...d83 Har ingen vitenskapelig effekt. Ring legen, ts. Anonymkode: 6f196...59d 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #12 Skrevet 5. april 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde det etter fødsel. Ikke veldig ikke, men det føltes som at jeg hadde en tampong som satt i åpningen og var litt ubehagelig å løpe. Jeg fikk henvisning til gynekolog og hun satt inn en plastring i skjeden som holdt ting på plass. Mannen påstod han ikke kjente den ved sex og jeg merket ikke noe til den. Gynekolog salat ting ofte trakk seg sammen når mensen kom tilbake, så tok den ut da, og ting var ok. Samme skjedde etter andre fødsel. Så trenger absolutt ikke å være så ille at det trengs kirurgi Anonymkode: d5b1c...3e4 Tusen takk for svar ❤️ Håper jeg er like heldig! Anonymkode: d82c3...9a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå