Gå til innhold

Hvetefrie hamburgerbrød

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler ikke hvete, og det vil si at jeg heller ikke tåler glutenfrie produkter som inneholder hvetestivelse.
Jeg lever greit uten hvete, men savner hamburgerbrød. Husker egentlig ikke hvordan det smaker for jeg har ikke smakt det siden jeg var barn, men det ser så greit ut å ha med på tur når man griller og sånn. Har prøvd å legge hamburgeren mellom to brødskiver, men det funker ikke så bra med glutenfritt brød som bare smuler seg opp, og jeg kan jo ikke akkurat ta med meg brødristeren ut på tur.
Har ikke klart å finne en oppskrift på hvetefrie hamburgerbrød som faktisk har gitt vellykkede hamburgerbrød, de blir bare steinharde og paddeflate. Er det noen erfarne cøliakiere her inne som har en oppskrift å anbefale? Det må altså være mel uten hvetestivelse, så Semper og Toro utgår.

Anonymkode: cf444...5bf

AnonymBruker
Skrevet

Bak rundstykker i stedet for brød dersom du baker selv? Litt fiberhusk i kan gjøre at det ikke smuldrer like lett.

Anonymkode: 745be...a53

AnonymBruker
Skrevet
Sprinkle skrev (13 timer siden):

😮😮😮 Hva?! Er disse uten hvetestivelse? Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått forbi dem i butikken og tenkt at det er synd at alle glutenfrie ferdigprodukter lages med hvetestivelse. Tusen takk, nå ble jeg skikkelig, skikkelig glad! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

😮😮😮 Hva?! Er disse uten hvetestivelse? Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått forbi dem i butikken og tenkt at det er synd at alle glutenfrie ferdigprodukter lages med hvetestivelse. Tusen takk, nå ble jeg skikkelig, skikkelig glad! 

Bare hyggelig! De er veldig gode :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bakt cloudbread og brukt to stk med kjøtt i mellom 😃 Funker ikke så godt å skjære en i to.

Anonymkode: d68e4...bfb

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut Fett og forstand, polarbrød er ypperlige til hamburgerbrød! 

Anonymkode: 1703a...d9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...