Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som har mistet jobben sin som servitør. Hun har vært veldig fortvilet over å ikke få seg ny jobb og sliter med økonomien.
I motsetning til henne så har jeg veldig god råd. For at hun skal få bedre råd så har jeg tilbudt meg å kjøpe brød fra henne. Hun er flink til å bake brød, men hun ville ikke selge meg brød. Men hun har gitt meg endel brød opp igjennom årene.
Jeg snakket med kjæresten om hvordan vi kunne hjelpe henne og kom opp med en god plan. Vi innviterte henne hjem til oss og tilbød henne jobb som hushjelp. Hun takket nei til jobben???
Nå har jeg fått en SMS hvor det står:

Hun skriver:
Jeg trenger litt tid for meg selv fremover. Jeg tar kontakt senere hvis jeg orker og du ønsker. Ønsker deg alt godt videre.

Jeg skriver:
Hva mener du????

Hun skriver:
Jeg slår opp.

Etter denne SMS-en blokkerte hun meg fra alle sosiale medier, men jeg har en falsk facebook konto hvor vi fremdeles er venner. Jeg ble veldig såret av hennes oppførsel og skal skrive noe på FB veggen hennes for å fortelle verden hvordan hun takker nei til jobb. Jeg vurderer å melde ifra til NAV at hun takker nei til jobb. Jeg tror ikke hun har lov til å ta imot arbeidsløshetspenger når man blir tilbudt fast jobb to timer per dag.

Hva burde jeg skrive til NAV og hva burde jeg skrive på FB veggen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

🍿

Anonymkode: cd53d...1d9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Håper dette er tull...Det ødela jo totalt balansen i forholdet med å skulle ha ei venninne som hushjelpen din! Så blir hun såret og da vil du melde henne til NAV? De tar der da også rimelig lite seriøs når hun takker nei til en 2t om dagen stilling..

Her tror jeg du hadde gode tanker men tråkket veldig i salaten. Dessverre. 

Anonymkode: e53af...7ac

• Liker 16
Gjest Chroma
Skrevet

Ta deg noe godt fra påskeegget ditt og ro deg ned. 

Skrevet

Jeg har ikke skrevet noe, men jeg er sinna nå

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok troll, men;

-Ingen kan forsørge seg selv på 2 timer jobb om dagen, så det kan hun like gjerne takke nei til og fokusere på jobbsøkingen, ja.

-Hvordan hadde du tenkt å betale henne for denne «jobben»? Hadde du tenkt til å sende A-melding, betale arbeidsgiveravgift og feriepenger ? Eller tenkte du å bare gi henne pengene ? Ja, for all del; Kontakt NAV og meld henne for å ha takket nei til svart arbeid :ler: 🤦‍♀️

Anonymkode: dd6a6...e30

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Om det er noen som har rett med å være sint, er det ikke deg. Håper virkelig detter her er tull 🤦🏻‍♀️ Vist ikke trenger du å få deg en sjekk, å revurdere livet ditt. 

Anonymkode: 57f39...ce6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er nok troll, men;

-Ingen kan forsørge seg selv på 2 timer jobb om dagen, så det kan hun like gjerne takke nei til og fokusere på jobbsøkingen, ja.

-Hvordan hadde du tenkt å betale henne for denne «jobben»? Hadde du tenkt til å sende A-melding, betale arbeidsgiveravgift og feriepenger ? Eller tenkte du å bare gi henne pengene ? Ja, for all del; Kontakt NAV og meld henne for å ha takket nei til svart arbeid :ler: 🤦‍♀️

Anonymkode: dd6a6...e30

Vi ville ikke ha betalt arbeidsgiveravgift eller noe annet. Hun skulle bare registrere et enkelt mannsforetak og så kan vi kjøpe tjenester derifra

Skrevet

Hun kan jobbe to timer per dag og være arbeidsløs.

Hun må bare føre opp to timer hver 14 dag på meldekortet

Vi hadde tenkt til å betale henne 250 kroner i timen. Det er 10 000 kroner ekstra i måneden før skatt

AnonymBruker
Skrevet
maseprateren skrev (1 minutt siden):

Vi hadde tenkt til å betale henne 250 kroner i timen. Det er 10 000 kroner ekstra i måneden før skatt

Du kan slutte nå. Alle har gjennomskuet din kjedsomhet i påsken, for ingen er dumme nok til å ødelegge et vennskap på denne måten. 

Anonymkode: f8966...2ca

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

jeg vil tro dette er kødd, men hvis ikke så forstår jeg godt at venninna di blokkerte deg. Makan til oppførsel du har!

Anonymkode: 9e4a9...a4b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, maseprateren said:

Vi ville ikke ha betalt arbeidsgiveravgift eller noe annet. Hun skulle bare registrere et enkelt mannsforetak og så kan vi kjøpe tjenester derifra

3 hours ago, maseprateren said:

250 kr hvor hun selv må dekk sosiale utgifter? Det hadde jeg sagt nei til og.

Anonymkode: d90ad...aa5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

250 kr hvor hun selv må dekk sosiale utgifter? Det hadde jeg sagt nei til og.

Anonymkode: d90ad...aa5

Hvis hun hadde jobbet bra så ville jeg ha anbefalt henne til andre venninner. I løpet av kort tid ville hun hatt 100 % jobb som hushjelp og vært selvstendig. 250*37,5*4 = 37 500 kroner før skatt.

Det er ikke rart hun er fattig når hun ikke forstår sitt eget beste. Hun har ikke utdannelse, vokst opp i fosterhjem så hun har ingen muligheter på arbeidsmarkedet.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, maseprateren said:

Hvis hun hadde jobbet bra så ville jeg ha anbefalt henne til andre venninner. I løpet av kort tid ville hun hatt 100 % jobb som hushjelp og vært selvstendig. 250*37,5*4 = 37 500 kroner før skatt.

Det er ikke rart hun er fattig når hun ikke forstår sitt eget beste. Hun har ikke utdannelse, vokst opp i fosterhjem så hun har ingen muligheter på arbeidsmarkedet.

Gi opp. 

Anonymkode: 1b55c...d2c

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil ikke gi henne opp, hun trenger hjelpen min

AnonymBruker
Skrevet
maseprateren skrev (3 minutter siden):

Mhm det var nok ønskedrømmen det, å bli hushjelp for folk man anså som vennene sine🙄

Anonymkode: 43e1c...f25

• Liker 5
Skrevet

Nei, hun trenger en god venn. Ikke deg.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tipper at hun neppe føler det samme, ja i og med at hun ikke vil ha noe som helst med deg å gjøre lengre altså. 

Du kunne hjulpet henne på utallige andre måter enn det å ansette henne for å slave og plukke opp dritten etter deg. 

Anonymkode: 10b41...db0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...