AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Jeg fikk ny sjef for noen måneder siden, som er tilflytter i byen, singel og bare noen få år eldre enn meg. Jeg vet at han har noen bekjente i byen, men tror ikke han har et veldig stort nettverk her. Vi har en felles interesse, og har også god kjemi, så jeg har lurt på om jeg skal foreslå å gjøre noe sammen på fritiden (som innebærer en aktivitet innenfor vår felles interesse). Ting som holder meg tilbake er imidlertid at jeg vanligvis foretrekker å holde en viss profesjonell distanse til kolleger (og spesielt sjefen), samtidig som jeg er redd for at det skal oppstå rykter på jobben, med tanke på at vi begge er single og av motsatt kjønn. I tillegg er jeg redd for hva de andre på avdelingen vil tenke (vi er en liten og relativt sammensveiset avdeling, men det er ingen andre som deler interessen jeg har til felles med sjefen). Hva tenker dere? Jeg vet at det er jeg som må ta initiativet her, ettersom sjefen trolig er for profesjonell til å ta det første steget. Anonymkode: 952f1...7b7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Det er sjefen, ikke vennen din. La sjefen finne sine egne venner. Du kan tipse om aktiviteter og begivenheter som du tror sjefen kanskje kan like, men der stopper det. Anonymkode: 62031...54f 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 Finn andre venner enn sjefen!! Anonymkode: 14160...2c5 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 Det synes jeg var en god idé. Vær et medmenneske. Anonymkode: ca923...b77 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 strålende ide😀motsatt metoo kan det bli og om han blir krenket🥰 Anonymkode: d9047...e93
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 Det er lov å være medmenneske om det er sjef eller kollega. Tips han om aktivitetene og la han ta valget selv. Jeg er forøvrig ganske god kompis med sjefen min, men vi har diskutert det og vi er nøye med å ikke diskutere jobb som private. Anonymkode: ada6c...d74
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #8 Skrevet 5. april 2021 Nei....nei....og nei!!! Vis litt sosiale antenner. Anonymkode: c9be1...fd5
Rosmarin(ert) Skrevet 5. april 2021 #9 Skrevet 5. april 2021 Du kan introdusere ham for andre som har den samme interessen, men dere kan ikke bli omgangsvenner. Sjefen min og jeg jobber veldig tett sammen, og er begge enige om at det på én måte er kjipt at hun er sjefen min, vi går nok glipp av mye gøy fordi vi har grenser mellom det profesjonelle og private.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå