AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Noen her inne som har erfaring med å jobbe i Tyrkia ? Lett eller vanskelig å få jobb? Hva er reglene? Noen tips? Jeg vil flytte til Tyrkia for en periode og trenger alt av opplysninger og råd som jeg kan få 🙏 Anonymkode: 85a90...c08
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Vil råde deg til å ta kontakt med ambassaden. De vil hjelpe deg Anonymkode: 39129...e8e 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 jeg vil også jobbe i Tyrkia! kommer an på hvilken type jobb da, men jeg finner ikke noe som norske firmaer har der. De har bare i Hellas, Spania og Frankrike Anonymkode: c237c...82c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 Det er veldig vanskelig å få arbeidstillatelse som utlending i Tyrkia. Min venninne har bodd i Tyrkia i 12 år, og enda ikke fått arbeidstillatelse, selv om hun er gift med en tyrker. Det er mange som tar sjansen på å jobbe uten arbeidstillatelse, men blir du tatt, blir du utvist i minst fem år. Anonymkode: 6e51a...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 Hvorfor Tyrkia? Det er et land som ikke respekterer menneskerettighetene og hvor det er dårlig kvinnesyn. Hvorfor vil noen i det hele tatt flytte dit? Anonymkode: 5deb2...593 9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor Tyrkia? Det er et land som ikke respekterer menneskerettighetene og hvor det er dårlig kvinnesyn. Hvorfor vil noen i det hele tatt flytte dit? Anonymkode: 5deb2...593 Hvordan vet du det? Du vet at tyrkia er ett stort land Og ikke alle mener det samme som deg. Hvorfor er det så mange turister der om det er så dårlig kvinnesyn der? Skjerp deg Anonymkode: cbad7...5f8 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er veldig vanskelig å få arbeidstillatelse som utlending i Tyrkia. Min venninne har bodd i Tyrkia i 12 år, og enda ikke fått arbeidstillatelse, selv om hun er gift med en tyrker. Det er mange som tar sjansen på å jobbe uten arbeidstillatelse, men blir du tatt, blir du utvist i minst fem år. Anonymkode: 6e51a...3c1 Kanskje hun ikke har vært ærlig og fortalt deg sannheten? Mulig hun kan jobbe men vanskelig paga språk? Slik er det uansett I alle land I norge også. Snakker en dårlig norsk og ikke er etnisk norsk så blir en som regel diskriminert mulig det er slik der også? Anonymkode: cbad7...5f8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Noen her inne som har erfaring med å jobbe i Tyrkia ? Lett eller vanskelig å få jobb? Hva er reglene? Noen tips? Jeg vil flytte til Tyrkia for en periode og trenger alt av opplysninger og råd som jeg kan få 🙏 Anonymkode: 85a90...c08 For og svare deg ts så kommer dette veldig mye ann på om du har permanent oppholdstilatelse I tyrkia og om du I det heletatt snakker eller forstår tyrkisk? Om du ikke gjør det er det en fordel og lære seg språket og intergrere seg I landet. Og om du ikke har permanent oppholdstilatelse eller rettigheter til og jobbe I tyrkia sørge for at det blir ordnet før du eventuellt søker om jobb. Anonymkode: cbad7...5f8 1
Konvall Skrevet 4. april 2021 #9 Skrevet 4. april 2021 Hei, jeg er trådstarter , nå skal jeg ikke være anonym her.... Jeg la mitt innlegg inn på karriere og utdanning og arbeidsliv nettopp for å unngå at tråden skulle utvikle seg slik som den har gjort nå- med mange fordommer. Jeg er vant til at tråder på religion kommer ut av sine proporsjoner, og hadde forventet meg saklige svar her inne.🙄🤷🏼♀️ Hva grunnen er for at jeg vil jobbe i Tyrkia er ikke vesentlig for mitt spørsmål. Tusen takk for seriøse svar som har blitt gitt meg. Om noen har flere råd til meg, vil jeg gjerne høre om dem. Ofte lærer jeg mest av folks erfaringer i tillegg til hva det offentlige kan informere om🙏🙏 3
Konvall Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): For og svare deg ts så kommer dette veldig mye ann på om du har permanent oppholdstilatelse I tyrkia og om du I det heletatt snakker eller forstår tyrkisk? Om du ikke gjør det er det en fordel og lære seg språket og intergrere seg I landet. Og om du ikke har permanent oppholdstilatelse eller rettigheter til og jobbe I tyrkia sørge for at det blir ordnet før du eventuellt søker om jobb. Anonymkode: cbad7...5f8 Tusen takk. Jeg prøver å lære meg språket nå, og vil gjerne jobbe der fra høsten av. Her og nå har jeg ikke permanent oppholdstillatelse eller rettigheter i Tyrkia.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 5 minutter siden, Konvall said: Hei, jeg er trådstarter , nå skal jeg ikke være anonym her.... Jeg la mitt innlegg inn på karriere og utdanning og arbeidsliv nettopp for å unngå at tråden skulle utvikle seg slik som den har gjort nå- med mange fordommer. Jeg er vant til at tråder på religion kommer ut av sine proporsjoner, og hadde forventet meg saklige svar her inne.🙄🤷🏼♀️ Hva grunnen er for at jeg vil jobbe i Tyrkia er ikke vesentlig for mitt spørsmål. Tusen takk for seriøse svar som har blitt gitt meg. Om noen har flere råd til meg, vil jeg gjerne høre om dem. Ofte lærer jeg mest av folks erfaringer i tillegg til hva det offentlige kan informere om🙏🙏 Beklager jeg skjønner godt hva du mener det var på ingen måte meningen og spore av men jeg blir så irritert på brukere som utgir seg for og vite alt om tyrkia jeg er selv halvt tyrkisk og syns ikke tyrkia undertrykker kvinner. Er selv kvinne Anonymkode: cbad7...5f8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 Konvall skrev (9 minutter siden): Hei, jeg er trådstarter , nå skal jeg ikke være anonym her.... Jeg la mitt innlegg inn på karriere og utdanning og arbeidsliv nettopp for å unngå at tråden skulle utvikle seg slik som den har gjort nå- med mange fordommer. Jeg er vant til at tråder på religion kommer ut av sine proporsjoner, og hadde forventet meg saklige svar her inne.🙄🤷🏼♀️ Hva grunnen er for at jeg vil jobbe i Tyrkia er ikke vesentlig for mitt spørsmål. Tusen takk for seriøse svar som har blitt gitt meg. Om noen har flere råd til meg, vil jeg gjerne høre om dem. Ofte lærer jeg mest av folks erfaringer i tillegg til hva det offentlige kan informere om🙏🙏 Arbeidsledigheten er stor i Tyrkia nå som alle turistene svikter pga korona. Hva tenkte du å jobbe med? En bransje jeg forstår er mulig å slå seg inn på, er kanskje boligmegling/salg av feriebolig, hvis du kan språket og forstår jussen i landet. I tillegg kanskje bilutleie eller guiding, om du har lokalkunnskap. Eller frilansjournalist om du kan skrive? Ellers vil jeg bare minne om hvordan kvinners rettigheter kommer til å bli fremover i Tyrkia, om du lurer på om det er lurt å flytte dit... https://radio.nrk.no/podkast/studio_2/sesong/202103/l_b0ddcf40-887f-46b8-9dcf-40887f26b8d7 Anonymkode: c46f5...f1b 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #13 Skrevet 4. april 2021 Jeg kjenner flere som bor og jobber i tyrkia. Det å få ikamet er ganske enkelt for nordmenn, koster bare litt mer. De fleste som jeg vet jobber gjør det over nett, gjennom typiske «work from home» selskaper, eller får seg sesongbasert jobb via reiselivselskaper som detur eller tui. Det deles ofte relevant informasjon på facebookgrupper, feks som i nordmenn i alanya. Anonymkode: 613b6...0c3 2
Konvall Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager jeg skjønner godt hva du mener det var på ingen måte meningen og spore av men jeg blir så irritert på brukere som utgir seg for og vite alt om tyrkia jeg er selv halvt tyrkisk og syns ikke tyrkia undertrykker kvinner. Er selv kvinne Anonymkode: cbad7...5f8 Jeg vet allerede veldig mye om Tyrkisk kultur og historie og politikk. Og har lyst til å jobbe et år for å lære mer. Jeg er enig i dine synspunkter👍🏻
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #15 Skrevet 4. april 2021 (endret) Ytringsfriheten er under angrep i Tyrkia og folk arresteres i hytt og pinne for å ha sagt noe ''feil'' mot Erdogan. Det er jo ikke hemmelig i det hele tatt og Tyrkia kritiseres internasjonalt for det. Landet opplever økt islamisering og beveger seg lengre vekk fra Vesten. Dette er heller ikke en hemmelighet og er godt kjent internasjonalt. Spør du Amnesty (du har kanskje hørt om Amnesty?), så er det omfattende vold i Tyrkia mot kvinner fra egen familie - tvangsekteskap, æresdrap og barneekteskap. Dette er heller ikke noe hemmelig. At tyrkiske kvinner oppfordres på det sterkeste av egen familie å gifte seg med andre tyrkere og helst muslimer er også en trist sannhet og viser at landet ikke hører til i den moderne verden. Denne æreskulturen der er sannsynligvis usynlig for turistene, men godt synlig for de som bor der fast. Hvis TS ville kun høre rosamalte historier, burde hun spesifisert det i HI. Anonymkode: 5deb2...593 Ryddet for sitat av slettet innhold, og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 7. april 2021 av Perelandra 7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #16 Skrevet 4. april 2021 41 minutter siden, Konvall said: Jeg vet allerede veldig mye om Tyrkisk kultur og historie og politikk. Og har lyst til å jobbe et år for å lære mer. Jeg er enig i dine synspunkter👍🏻 Takk🙂 Anonymkode: cbad7...5f8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #17 Skrevet 4. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Anonymkode: cbad7...5f8 Her star det også tydelig at hun ønsker råd. Ikke fordommer og avsporinger Anonymkode: cbad7...5f8
Gjest Kayo Skrevet 4. april 2021 #18 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): men godt synlig for de som bor der fast. Vel. Baserer du dette på noe disse fastboende har fortalt deg? Har selv møtt på noen fastboende Tyrkere som hevder det motsatte og at holdningen de fleste tyrkere er veldig sekularisert. At det finnes råtne epler og at Erdogan er sprø er ikke et grunnlag nok til å dømme hele kulturen. Den generelle tyrkiske kulturen er veldig fredelig og gjestfri.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #19 Skrevet 4. april 2021 3 minutter siden, Kayo said: Vel. Baserer du dette på noe disse fastboende har fortalt deg? Har selv møtt på noen fastboende Tyrkere som hevder det motsatte og at holdningen de fleste tyrkere er veldig sekularisert. At det finnes råtne epler og at Erdogan er sprø er ikke et grunnlag nok til å dømme hele kulturen. Den generelle tyrkiske kulturen er veldig fredelig og gjestfri. Helt enig jeg tror brukeren du siterer ikke vet så mye om tyrkia akkuratt men Heller ønsker og avsporing i tråden og komme med falske påstander bare og ignorere🙂 Anonymkode: cbad7...5f8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #20 Skrevet 5. april 2021 Dere skriver her som om tyrkere er undertrykkende. Jeg har bodd litt der og kan si at de er ekstremt forskjellige og at også mennene som jeg ble kjent med der ønsker at kvinner skal ha rettigheter og vil ikke ha aksept for vold mot kvinner. Jeg er så lei av dere bedrevitende norske fordomsfulle folk. Og media blåser opp kun det negative og får dette til å virke ekstremt. Jeg var i Istabul under kuppet og det var ikke så skummelt som media fikk det til altså selv om mamma hadde sittet og grått og ringte meg. Hun har ikke reist på over 20 år. Der ser man hvordan man blir når man gror fast i den norske bobla, slik som mange av dere her har gjort. De fleste her som reiser resier nok til Spania, som er det nye Norge. Anonymkode: c237c...82c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå