Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man, på en hyggelig og ikke avisende måte, be folk om å dra? 😅 Tenker da på bekjente, venner, og  veldig gode venner. Er noen folk som virkelig ikke tar et hint 🙈 

Anonymkode: dea7d...2ef

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lat som om du får heftig diaré 

Anonymkode: 55b23...eb4

• Liker 2
Skrevet

Etter mange hint pleier jeg bare å reise meg å si "Du, dette var koselig. Men nå må vi begynne på middagen/legging av unger/dra på butikken.  Hils hjem" 

• Liker 36
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Si det kribler i halsen, og host litt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg inviterer til spillkveld/vinkveld og skal noe litt tidlig dagen etter, så skriver jeg også når jeg inviterer at besøket vil vare til ca kl...siden jeg skal tidlig opp. Trenger ikke å holde på til 03. Er ikke 18år lengre. De fleste følger med på klokken, og om ikke så gir jeg beskjed en halvtime før at jeg nesten må legge meg kl.... . 

Er jeg trøtt og ikke har sagt noen tid, så hinter jeg om at jeg er trøtt. De fleste tar hintet.

Anonymkode: 03cc6...21f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Si du har vondt i magen eller er trøtt. Funker ikke det; dra frem støvsugeren. Funker alltid når pappa gjør det. 🤷‍♀️

Anonymkode: 0773d...568

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Åh føler med deg.... for litt siden, da restriksjonene lot det var mulig, så hadde jeg 2 venner på besøk som sov over. Vi drakk kvelden før og vi våknet opp fyllesjuke. Jeg forstår godt at man ikke kan kjøre med en gang dagen derpå etter man har drukket, men de dro altså ikke hjem før klokka var 21 dagen etter 😩 satt der fyllesjuk og tenkte gjennom hele dagen «de drar sikkert innen en time»

Anonymkode: 344ab...abd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Si du har vondt i magen eller er trøtt. Funker ikke det; dra frem støvsugeren. Funker alltid når pappa gjør det. 🤷‍♀️

Anonymkode: 0773d...568

Hahahah sykt smart 

Anonymkode: 344ab...abd

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er seint på kvelden pleier jeg å si at jeg er veldig trøtt. Folk flest sier seg da enig og drar. Hadde en gang ei vennine som på ingen måte tok hintet og heller sa:  "ja huff, ikke kjekt med søvnproblemer, kjenner selv til det "og fylte opp glasset med mer Cola 😂 med slike folk funker kun direkte tale. 

Anonymkode: a9b2a...2cd

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på besøk hos en veninne en gang, hun hadde også noen andre på besøk. Han ene ville ikke dra hjem, det ble sent på kvelden, hver gang de sa at nå skal vi dra så sa han nei jeg vil være litt til og nektet å reise seg fra sofaen. Tilslutt måtte hun ene bli nesten sint, da,funket det. Da var kl 00:30 på natten. Han er lettere tilbakestående og kan vist være veldig sta og vanskelig.

Anonymkode: e1a21...b89

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis det er seint på kvelden pleier jeg å si at jeg er veldig trøtt. Folk flest sier seg da enig og drar. Hadde en gang ei vennine som på ingen måte tok hintet og heller sa:  "ja huff, ikke kjekt med søvnproblemer, kjenner selv til det "og fylte opp glasset med mer Cola 😂 med slike folk funker kun direkte tale. 

Anonymkode: a9b2a...2cd

😂

Har en venninne som er helt lik. Og hun er sånn med andre også - det blir snakket om, for å si det sånn. Men hun er også så GOD, og bare litt "kort" på noen områder stakkars (på tross av at hun er svært høyt utdannet....). Og tydeligvis glad for å komme seg ut av huset på egenhånd en gang i blant, så jeg klarer bare ikke å være direkte mot henne... Har til og med løyet og sagt at beklager, nå jeg nesten avslutte, må nemlig hente jobbnøkler fordi sjefen har et ærend i morgen tidlig osv... 😂 

Det kunne kanskje vært i alles interesse om noen gav henne et ordentlig hint en gang, men det blir neppe meg. Tror hun ville blitt såret. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå må du dra hjem, jeg skal noe annet. Hvis du vil være hyggelig kan du jo si hva du skal. 

Anonymkode: c1b91...940

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kronisk syk og kan ikke ha besøk for lenge av gangen, så jeg sier noe som "du, nå begynner jeg å bli sliten. Var kjempekoselig med besøk, men nå må jeg hvile litt, så kan vi ikke ses igjen snart?". Det fungerer alltid, eneste jeg sliter med er hvis noen bare MÅ snakke litt mer eller sånt. Da reiser jeg meg bare og begynner å gå mot døren, så de blir loset ut ;) 

Anonymkode: 5cdba...6bc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk jeg sliter med å bli kvitt inviteres ikke igjen med mindre det settes et endetidspunkt. Altså de får ikke komme på spillkveld en lørdag for da går de gjerne ikke før 05, men på 17.mai med arbeidsdag dagen etter kan jeg på forhånd si at "klokken ringer 05.30 18.mai, så vi avslutter etter fyrverkeriet" og faktisk få dem ut av huset. Ellers pleier jeg å begynne å rydde, spørre hvilke buss de skal ta hjem, gjespe og antyde trøtthet hvis det er kveld, eller som en over si at jeg skal handle og derfor må si takk for i dag. 

Anonymkode: 147c2...0c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier stort sett noe ala "dette var veldig hyggelig, men jeg har noen ting jeg må ordne, men vi sees igjen senere". Evt hvis det er kveld så "dette var veldig hyggelig, men jeg har et par småting å fikse før jeg legger meg så vi får runde av for denne gang". Finnes utallige varianter. Jeg har også sagt "nå må du dra hjem", det skal litt til, men som du sier, enkeltehar litt vanskelig for det 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 181ba...e7f

• Liker 5
Skrevet

Jeg sier det rett ut, jeg. "Nå må dere gå hjem, for jeg trenger å legge meg." Mine venner bare ler og går hjem. De vet at jeg elsker å ha dem der, men også at jeg er den første som blir trøtt😄

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke svarene som sier at man skal lyve på seg både det ene og det andre. Er det virkelig så vanskelig for folk å bare være ærlig? «dette har vært hyggelig, men nå skal vi legge oss/på trening/gå ut/det er sent» osv.  «takk for besøket!» 

Så går de. 

Anonymkode: e2730...584

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte å si "slukk lyset og lås døra når dere går, for nå kjenner jeg at jeg må legge meg".

Da gikk de.

Anonymkode: 997d3...931

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier det bare rett ut jeg 😅 Aldri noe problem. Sier bare at jeg er trøtt, sliten, eller rett og slett bare vil chille litt alene. Ser ikke vitsen i å lyve og finne opp ting 😛 

Anonymkode: b775e...34a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Yo Negre, nå må jeg faktisk legge meg.

Anonymkode: 0d6d5...286

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...