bergenser Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Planlegger dåpen til guttungen, og kom plutselig til å tenke på, hva ønsker man seg i gaver til dåpsbarnet? Vi er ikke særlig interesserte i alle de sølvforgylte tingene som man gjerne gir til dåpsbarn. Aller helst kunne vi tenkt oss praktiske ting, som vi vet at han vil få bruk for i oppveksten sin, men vil gjerne høre om hva dere andre foreldre har ønsket for deres barn.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 bergenser skrev (På 4.4.2021 den 15.02): Aller helst kunne vi tenkt oss praktiske ting, som vi vet at han vil få bruk for i oppveksten sin Vet at foreldre av i dag helst ønsker seg alt annet enn sølvforgylte ting som bare fyller skuffer og skap. Har sett at det har blitt gitt ullteppe fra Røros-pledd, sekk fra Fjellreven, litografi, litt dyre leker som varer, bæremeis, bestikk til barn, tallerkensett, klær av god kvalitet. Anonymkode: 8f55f...1d5 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 Vi har gitt Torbjørn Egner sett/barneservise med hakkebakkeskogen og kardemommeby fra figgjo. Det har alltid blitt satt pris på 😊 Anonymkode: aed04...fa9 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 Mange gode forslag over meg her. Har selv gitt en del bøker (gjerne klassiske barnebøker) og f.eks. smykkeskrin. Anonymkode: b6841...a2c 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #5 Skrevet 8. april 2021 Guttene mine fikk tursekk/barnehagesekk (ene fikk Bergans og andre fikk Fjellreven), Kardemomme by/karius og baktus servise, sølvbestikk, smykker, boks til min første tann blant annet. Jeg ville kanskje også ønsket med røros-teppe om jeg skulle ha dåp nå Anonymkode: c36ea...195
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 Penger på sparekontoen hans. Fine eventyrbøker. Medlemsskap i boligbyggelag. Anonymkode: cec50...8e2
Hanneli Skrevet 28. april 2021 #7 Skrevet 28. april 2021 Det datteren min fikk i dåpsgave som vi bruker mye er barnebestikk i stål og sølv, sangbok, Hakkebakkeskogen servise
Kvinneguideren Skrevet 6. mai 2021 #8 Skrevet 6. mai 2021 Det er kanskje ikke noe man skriver på ønskeliste, men jeg vet om noen som gir "scratch map" til dåpsbarn, altså verdenskart hvor man skraper bort de landene man har vært. I kortet skriver de "du har hele verden for dine føtter" eller noe i den duren. Jeg synes det er veldig originalt og veldig søtt, men igjen: kanskje ikke det vanligste å skrive på ønskeliste. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå