AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Startet på AD for 6 uker siden. Har den siste tiden lagt merke til at jeg er helt «flat» i humøret og ikke føler noe som helst. Klarer ikke gråte engang, og før kunne jeg lett ta til tårene. Er i utgangspunktet et veldig følelsesmenneske, mens nå virker det som jeg har mistet all form for sympati og empati. dere med erfaring, går dette over med tiden eller vil det vedvare? Anonymkode: 7861a...31d
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Det er dessverre grådig vanlig! Er behandlingen bare piller eller får du hjelp og har piller som tillegg? Anonymkode: 5be42...cb5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 Jeg lurer på hva folk forlanger av medisiner? Tror folk det virkelig er lykkepiller? Og at man blir lykkelig av dem? Jeg leser at du ikke gråter, vil du gråte da? Hva vil du føle? Bare glede, ikke tristhet? Er det ikke meningen at humøret skal stabiliseres, at man ikke skal føle så mye? Du får redusere på dosen da, i samråd med lege. Anonymkode: 317f1...3df
Vera Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg lurer på hva folk forlanger av medisiner? Tror folk det virkelig er lykkepiller? Og at man blir lykkelig av dem? Jeg leser at du ikke gråter, vil du gråte da? Hva vil du føle? Bare glede, ikke tristhet? Er det ikke meningen at humøret skal stabiliseres, at man ikke skal føle så mye? Du får redusere på dosen da, i samråd med lege. Anonymkode: 317f1...3df Jeg tror ikke du forstår hva Ts mener..mulig jeg selv også misforstår. Slik jeg forstår det, syns hun det er skummelt og vondt, å hverken gå opp eller ned, men ligge «flatt» i humøret, uansett situasjon. Antidepressiva skal vel virke på den måten at den stabiliserer stemningene - at man ikke får for bratte nedoverbakker og går rett i kjelleren. Dessverre skjer det samme med oppoverbakkene også - man blir ikke skikkelig oppstemt. Man ligger mer jevnt på stemningene. Noen føler seg rett og slett likegyldige med disse medisinene - og det er vel det Ts beskriver. Ingen god følelse. Men slik funker dessverre medisinen for noen. 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 Derfor du ikke skal gå på dette. Du skal heller lære å leve med dine følelser, takle dine følelser. En pilleboks er aldri løsningen på psykiske problemer. Anonymkode: 1ac3b...06d
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Derfor du ikke skal gå på dette. Du skal heller lære å leve med dine følelser, takle dine følelser. En pilleboks er aldri løsningen på psykiske problemer. Anonymkode: 1ac3b...06d For meg reddet pillene livet mitt. Har ikke psykiske problemer i dag. Så frustrerende at folk som ikke vet hva de snakker om får jabbe ivei. Anonymkode: 91894...d6c 3
Vera Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Derfor du ikke skal gå på dette. Du skal heller lære å leve med dine følelser, takle dine følelser. En pilleboks er aldri løsningen på psykiske problemer. Anonymkode: 1ac3b...06d For noen er disse medisinene livsviktige. Men å gå til legen, få utskrevet disse type medisiner, uten videre oppfølgning/behandling, DET er ingen løsning. Dog tror jeg antidepressiva blir skrevet ut altfor enkelt.. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Derfor du ikke skal gå på dette. Du skal heller lære å leve med dine følelser, takle dine følelser. En pilleboks er aldri løsningen på psykiske problemer. Anonymkode: 1ac3b...06d For noen er det helt nødvendig å komme opp et hakk fra mørket så man kan få feks hjelp og terapi, få nytte av det. Jeg kjenner meg igjen TS. Jeg gikk på det da jeg var langt nede i mørket for å komme opp et hakk for å klare å ta tak i det jeg måtte ta tak i. Ja, jeg var også flat, og som deg er jeg også et følelsesmenneske, så det var ubehagelig, men også nyttig. Jeg gikk på det under et år parallellt med terapi og delvis jobb, også kjente jeg godt på at nå vil jeg prøve uten.... Jeg hadde gjort det igjen hvis jeg måtte selv om det var uvant, så ser jeg at det var en del av det å komme videre. Anonymkode: df00f...4a4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #9 Skrevet 4. april 2021 Det å bli så flat i humøret under antidepressiva var noe som skremte meg. Ikke lo jeg, ikke fant jeg glede, ikke fant jeg tristhet...ikke fant jeg noe som helst i følelser og humør. Om noen nær meg døde? Hadde ikke brydd meg. Om jeg hadde vunnet 1 milliard? Hadde ikke brydd meg. Jeg ble en apatisk og livløs mumie som egentlig ga faen i alt og alle. Dette skremte vettet av meg. Så jeg stoppet. Anonymkode: c09f1...0fd
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Startet på AD for 6 uker siden. Har den siste tiden lagt merke til at jeg er helt «flat» i humøret og ikke føler noe som helst. Klarer ikke gråte engang, og før kunne jeg lett ta til tårene. Er i utgangspunktet et veldig følelsesmenneske, mens nå virker det som jeg har mistet all form for sympati og empati. dere med erfaring, går dette over med tiden eller vil det vedvare? Anonymkode: 7861a...31d Gjør deg selv en tjeneste og kast driten. Har prøvd endel av det, og det er IKKE til det bedre. Anonymkode: 7513e...08c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For meg reddet pillene livet mitt. Har ikke psykiske problemer i dag. Så frustrerende at folk som ikke vet hva de snakker om får jabbe ivei. Anonymkode: 91894...d6c Jeg vet nok om dette, gikk på det i 8år. Ble "frisk" når jeg sluttet. Anonymkode: 1ac3b...06d 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 For meg har det jevnet seg ut. De første tja....2-3 mnd var det ganske flatt (til min glede faktisk), nå synes jeg det er mer «rolig». Jeg har samme humor som før, men skal mer til for at jeg gråter og blir opprørt. For meg som har en sykdom som fysisk er såpass ille at jeg gråter ustanselig og får suicidale tanker (og blir mer fysisk syk av det igjen) så er det «lokket» for meg helt nødvendig i en periode. Så hjelper det jo på annet også. Men jeg blir ikke ekstremt apatisk eller noe sånt, heller ikke likegyldig i form av uempatisk eller endret personlighet. Jeg har heller ingen gleder i livet med denne sykdommen, men ssri hjelper meg med å tolerere positive ting (klare mer kontakt med familie osv). Så jeg personlig har ikke en nedside nå mtp noe likegyldighet som virkning. Det finnes liksom ingen gleder/topper å kvele, kun dype daler. Hvordan dette er for deg må jo du vurdere etterhvert. Men 6 uker er tidlig å konkludere. Anonymkode: 11388...8d3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #13 Skrevet 4. april 2021 Varierer. For noen kan det blir permanent. Livet er ikke verdt å leve om man ikke kan føle glede, interesse, motivasjon, sosial interesse. Om du tror depresjon er fælt, se for deg hvordan det er når du ikke gidder gjøre noenting fordi du føler aldri noe. Være med venner er kjedelig, film kjedelig, jobb kjedelig og slitsomt, hobbyer kjedelig. Osv. Kompisen min begynte drikke tungt for han følte bare noe når han var full. Mistet kontakten etter hvert så aner ikke hvordan det går nå. Anonymkode: 0ead0...555
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 Takk for svar. Jeg tar medisinene i kombinasjon med behandling, så tror absolutt ikke det er noen «lykkepille» som på magisk vis fjerner alle problemer. Jeg jobber med meg selv på andre måter i tillegg. Kosthold, trening, aktivitet og terapi. Hadde bare ikke forventet å bli totalt likegyldig som person. Medisinene har hjulpet meg opp fra mørket jeg var i, men også fjernet den glade og energiske delen av meg. skal ta det opp med legen og høre hva han sier. Ts Anonymkode: 7861a...31d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå