Gå til innhold

Har sex-stilling noe å si for hvilket kjønn babyen får, eller er det bare en myte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at det er større sannsynlighet for å få gutt dersom mannen kommer i stilling bakfra, og også større sannsynlighet for gutt hvis man har sex på selve eggløsningsdagen. Hvis man prøver på å få jente bør man ha sex i misjonær og helst noen dager før EL. Er det noen som har erfaringer med om dette faktisk kan stemme, eller er det bare myter? Må legge til at jeg ikke har barn fra før, prøver å bli gravid nå, og blir like lykkelig uansett om det blir jente eller gutt🤗 Jeg bare lurer på om noen faktisk har opplevd dette.

Anonymkode: 0e0cc...12e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om det, men her har det i såfall stemt to ganger da😅

Anonymkode: abd80...25a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aldri hørt om det, men her har det i såfall stemt to ganger da😅

Å, hvordan da a? Prøvde dere på et bestemt kjønn og fikk det?😊

AnonymBruker
Skrevet

Det er ca 51% sjanse for gutt og 49% sjanse for jente uansett stilling eller tidspunkt i forhold til eggløsning. Halvparten som svarer vil derfor si at myten stemmer og halvparten ikke. Hva noen får ut av det kan man jo lure litt på.

Anonymkode: 615d3...a88

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Å, hvordan da a? Prøvde dere på et bestemt kjønn og fikk det?😊

Vi prøvde ikke på et bestemt kjønn. Men utfra tidspunkt og stilling som du hadde hørt, så stemte det her begge gangene 😅

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det en myte! Hvis ikke hadde jo folk selv bestemt hvilket kjønn man skal få. 

Anonymkode: b6608...33a

• Liker 3
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har hørt at det er større sannsynlighet for å få gutt dersom mannen kommer i stilling bakfra, og også større sannsynlighet for gutt hvis man har sex på selve eggløsningsdagen. Hvis man prøver på å få jente bør man ha sex i misjonær og helst noen dager før EL. Er det noen som har erfaringer med om dette faktisk kan stemme, eller er det bare myter? Må legge til at jeg ikke har barn fra før, prøver å bli gravid nå, og blir like lykkelig uansett om det blir jente eller gutt🤗 Jeg bare lurer på om noen faktisk har opplevd dette.

Når barn blir til er det fordi reproduktive enheter (celler) som kalles gameter smelter sammen til en zygote. Under reduksjonscelledelingen kan en slik celle enten få mannens x-kromosom eller y-kromosom. Avhengig av hvilket kromosom spermien har blir det enten gutt eller jente. 

hvorvidt det er en spermie som har x eller y kjønnskromosom som befrukter en eggcelle påvirkes ikke av sexstilling, på hvilken måte skulle det gjøre det?

AnonymBruker
Skrevet

Her er en artikkel for spesielt interesserte. Forskerne fant her at tidspunkt for samleie ikke hadde en praktisk betydning for kjønn Har ikke tid til å lese, men vil tro at en mulig større sjanse for jente ved å ha samleie før eggløsning, er minimal  (promille?) og  at det ikke vil ha noe å si for kjønnet? 🙂 https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199512073332301

Anonymkode: 90b4a...402

AnonymBruker
Skrevet
Kastanjefrø skrev (På 4.4.2021 den 18.40):

Når barn blir til er det fordi reproduktive enheter (celler) som kalles gameter smelter sammen til en zygote. Under reduksjonscelledelingen kan en slik celle enten få mannens x-kromosom eller y-kromosom. Avhengig av hvilket kromosom spermien har blir det enten gutt eller jente. 

hvorvidt det er en spermie som har x eller y kjønnskromosom som befrukter en eggcelle påvirkes ikke av sexstilling, på hvilken måte skulle det gjøre det?

"Shettles-metoden".  (Men teorien er på ingen måte bevist) 🙂 https://no.clearblue.com/hvordan-bli-gravid/gutt-eller-jente

Anonymkode: 90b4a...402

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...