Gå til innhold

Barn og følelser/sinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen med barn med store følelser? Har er barn som blir raskt sint og veldig sint. Fyrer for «ingenting» (eller vi klarer å se hvilke ting, men veldig lett antennelig). Skjer mange ganger om dagen. Mye sinne, hyling/skriking, fortvilelse, rasering og slag/spark (alt fra barnets side). Vi voksne er rolig, møter følelsene til barnet (uten å akseptere atferden der den ikke er bra). Gått på ulike kurs, men hjelper ingenting. Blir bare verre og verre. Noen med erfaring?

Fungerer godt på skolen. Vært til utredning, ikke funnet noen årsak/diagnose 

Anonymkode: 229f2...bca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er straks 7 år

AnonymBruker
Skrevet

Jepp har en sånn. Mye følelser og veldig fort sint/fyrt opp. Vært sånn hele livet og vi får ikke gjort noe med med. Kan bare si jeg føler med deg. Det er så slitsomt. Min er blitt 10 år nå og ikke noe bedre!! 

Anonymkode: 63f84...81b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jepp har en sånn. Mye følelser og veldig fort sint/fyrt opp. Vært sånn hele livet og vi får ikke gjort noe med med. Kan bare si jeg føler med deg. Det er så slitsomt. Min er blitt 10 år nå og ikke noe bedre!! 

Anonymkode: 63f84...81b

Bare å stålsette seg altså!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde. Selv om det virker som «ingenting» for de rundt er det alltid noe som utløser det. Og følelser kan sitte i lenge. Tenk bare selv om en f.eks. føler seg urettferdig behandlet eller fått tilsnakk på jobb hvor lenge den følelsen kan sitte i kroppen. Vår gutt var veldig følsom og klarte ikke å kontrollere følelsene. Så kom vi over en bok av Ross Green som heter «Eksplosive barn».

Her er omtale av boka: https://krumelurebloggen.no/2015/05/28/eksplosive-barn-prov-samarbeid-sier-dr-ross-greene/amp/

Er litt jobb å komme inn i metoden og endre tankegang, men er så verdt det. 

En kan bli litt skremt over omtalene at det ser ut som det bare er for de verste tilfellene, men denne metoden har alle barn godt av og gir mye bedre foreldre-barn forhold. (Sier ikke det er dårlig i utgangspunktet men at en kommer mye nærmere likevel når en løser problemene sammen).

Anonymkode: 6cdcc...6e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...