Gå til innhold

Demotiverende at vekten hopper fra dag til dag!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at salt osv påvirker vekten, men når jeg står mellom 90/80 så er deg så demotiverende når den hopper til 90 igjen 😩

i går veide jeg 89.1. Ble glad at jeg i neste uke kommer til å se 88 tallet. 
i dag veide jeg 90.1. Og det er etter do besøk. 
(Jeg har klar over at jeg ikke har gått opp en kg over natten) 

det blir sikkert lettere når jeg går lengre ned, og ikke vipper mellom 90. Jeg vil aldri se 90kg ingen! 

jeg veier meg ca hver dag for å registrere den laveste vekten i løpet av uken siden jeg varierer slik fra dag til dag.

flere som også varierer i vekt daglig? Håper blir mer stabilt på 70 tallet :) 

Anonymkode: eeab9...a52

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vekten min varierer en del fra dag til dag. Jeg har veid meg hver dag denne uken, og det ser slik ut: 

Søndag 28.3: 51,3 

Mandag 29.3: 51,9 

Tirsdag 30.3: 51,4 

Onsdag 31.3: 51,3

Torsdag 1.4: 51,8 

Fredag 2.4: 50,9 

Lørdag 3.4: 51,0

Søndag 4.4: 50,6 

Anonymkode: 1400b...38f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vekten min varierer en del fra dag til dag. Jeg har veid meg hver dag denne uken, og det ser slik ut: 

Søndag 28.3: 51,3 

Mandag 29.3: 51,9 

Tirsdag 30.3: 51,4 

Onsdag 31.3: 51,3

Torsdag 1.4: 51,8 

Fredag 2.4: 50,9 

Lørdag 3.4: 51,0

Søndag 4.4: 50,6 

Registrer du også laveste vekt i løpet av uken? :) Jeg går utifra at resten er vann og div? 

AnonymBruker
Skrevet

Vei deg én gang om dagen, etter du har vært på do om morgenen, og så regner du ut ukessnittet. Ukessnittet er vekten din. Blås i variasjonene fra dag til dag.

Anonymkode: b4c60...cbc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Registrer du også laveste vekt i løpet av uken? :) Jeg går utifra at resten er vann og div? 

Jeg registrerer ikke vekten noe sted, men jeg hadde registrert vekten på én spesifikk veiedag. Hadde jeg hatt veiedag på f.eks torsdag hadde jeg registrert 51,8, selv om vekten var lavere andre dager. Neste uke kan det gå andre veien, at laveste vekt er på torsdag. Det jevner seg ut over tid :) 

Vet ikke hvorfor vekten varierer såpass mye😅 Skal ned 2-3 kilo til. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du blir demotivert av å veie deg hver dag så slutt med det. Vei deg en fast dag i uka eller én gang i måneden. 

Anonymkode: 2c138...438

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke vekt da jeg slanket meg, jeg bare opplevde at klærne ble mer behagelige og etter hvert måtte skiftes ut i mindre størrelse.   Hvis man blir litt for hekta på akkurat det tallet som til enhver tid står på vekta så tror jeg det er lurt å ikke veie seg så ofte. For meg virker det utrolig stressende å veie seg hver dag, det er jo helt vanlig at vekta hopper litt opp og ned fra dag til dag 😊

Anonymkode: 74d0f...3b0

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Vei deg én gang om dagen, etter du har vært på do om morgenen, og så regner du ut ukessnittet. Ukessnittet er vekten din. Blås i variasjonene fra dag til dag.

Helt feil fremgangsmåte!

Jeg er medlem av vektklubb, og der praktiseres det at én gang i uka er tilstrekkelig!

Og vei deg på samme dag hver uke, til ca samme tid.

Anonymkode: edc03...2c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt feil fremgangsmåte!

Jeg er medlem av vektklubb, og der praktiseres det at én gang i uka er tilstrekkelig!

Og vei deg på samme dag hver uke, til ca samme tid.

Anonymkode: edc03...2c5

Nei, det er ikke feil fremgangsmåte. Men det er selvsagt ikke feil å veie seg én gang i uken heller. Ingenting er feil. Men hvis man veier seg kun én gang i uken, tar det potensielt lengre tid før man ser trenden, for man kan ha uflaks og ha veiedag på den ene dagen hvor man holder på en ekstra kilo med væske og ikke har bæsjet på to dager.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...