AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #21 Skrevet 4. april 2021 ts her, ja har fått utsettelse og slettet renter pga aap. kommer til å gjøre det så lenge jeg har aap. har ikke bestemt meg for om det blir mer utsettelse, siden jeg ikke får slettet renter den dagen jeg ikke har aap lenger. men det er ikke sikkert det blir et valg🙃 Anonymkode: 0a9cc...d43
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #22 Skrevet 4. april 2021 oi beklager leste litt fort😅ja prøver å få slettet renter senere👍ved lav inntekt Anonymkode: 0a9cc...d43
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #23 Skrevet 4. april 2021 Råååsa skrev (1 time siden): Ikke for å være frekk, men dette lånet har ei hjemmeside. Det kan være greit når man tar opp flere hundre tusen i lån å lese seg litt opp på vilkåra. Det er ikke smutthull, og det er ikke noe lånekassa holder hemmelig. Er dere smarte nok til å studere bør dere være smarte nok til å sette dere inn i dette også. Enkelte av oss har fått kognitive utfordringer pga sykdom, og da er det jo greit å kunne spørre om andres erfaringer, eller hva? Jeg sliter selv veldig med å konsentrere meg, og har få dager i måneden hvor jeg klarer å ta inn slik informasjon. Jeg har mange års studier bak meg, men som andre her i denne tråden ble jeg syk idet jeg nesten var ferdig, og har ikke rukket å opparbeide meg god lønning. Så det er gunstig for meg også å vite at jeg kan be om å få slettet renter mens jeg er på AAP. Er det ikke bare fint å kunne hjelpe hverandre? Jeg har tenkt å be om rentesletting, og så be om betalingsutsettelse igjen. Jeg betaler gjerne om jeg blir friskere, men på minstesum på AAP er det mye å betale pr måned. For sykdom jeg ikke kunne forutse, for en utdanning jeg skulle ønske jeg kunne bruke. Anonymkode: 90a01...19b
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #24 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk ikke slettet mitt studielån selv om jeg er ufør, fordi jeg har for høy uføretrygd. Veldig sure penger å betale, da man uansett har godt under snitt utbetalt, og en utdannelse jeg er for syk til å bruke. Men, men... Anonymkode: 98b72...293 Du har for høy inntekt, ikke uføregrad Grensa er vel 480 000 kroner i året. Anonymkode: 48655...625
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #25 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du har for høy inntekt, ikke uføregrad Grensa er vel 480 000 kroner i året. Anonymkode: 48655...625 da har h*n muligens kapitalinntekt også, for maks ufør er vel ca 405 000 kr. Anonymkode: 0a9cc...d43
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #26 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Enkelte av oss har fått kognitive utfordringer pga sykdom, og da er det jo greit å kunne spørre om andres erfaringer, eller hva? Jeg sliter selv veldig med å konsentrere meg, og har få dager i måneden hvor jeg klarer å ta inn slik informasjon. Jeg har mange års studier bak meg, men som andre her i denne tråden ble jeg syk idet jeg nesten var ferdig, og har ikke rukket å opparbeide meg god lønning. Så det er gunstig for meg også å vite at jeg kan be om å få slettet renter mens jeg er på AAP. Er det ikke bare fint å kunne hjelpe hverandre? Jeg har tenkt å be om rentesletting, og så be om betalingsutsettelse igjen. Jeg betaler gjerne om jeg blir friskere, men på minstesum på AAP er det mye å betale pr måned. For sykdom jeg ikke kunne forutse, for en utdanning jeg skulle ønske jeg kunne bruke. Anonymkode: 90a01...19b Hvis du leser kommentaren Rååsa siterer, så er det til noen som snakker om "smutthull", og at man er "griske" i forbindelse med å benytte seg av et eksisterende system, ikke det å kognitivt streve med å finne informasjonen. Jeg sliter selv med det kognitive og skal ikke lese så mange setninger hos f.eks. lånekassen før hjernen gjør opprør, men siden jeg hadde satt meg inn i en del av vilkårene der den gang jeg søkte, visste jeg i det minste at det fantes løsninger for folk som ble uføre eller stående uten inntekt av andre grunner. Det tok meg lang tid å finne ut av detaljene da jeg fikk bruk for de, men "smutthull" var det nå uansett ikke. 😛 Anonymkode: 69e32...85c 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #27 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg fikk ikke slettet mitt studielån selv om jeg er ufør, fordi jeg har for høy uføretrygd. Veldig sure penger å betale, da man uansett har godt under snitt utbetalt, og en utdannelse jeg er for syk til å bruke. Men, men... Anonymkode: 98b72...293 Fikk du ikke slettet noe av det? Jeg fikk slettet noe, men langt i fra alt. Jeg er fornøyd med det. Jeg synes det er naturlig at de som har minst utbetalt får slettet mest/alt, det ville skurret litt for meg om de likestilte de som fikk minstesats og de som har jobbet noen år og derfor får høyere utbetalinger. Anonymkode: 69e32...85c
Gjest Råååsa Skrevet 5. april 2021 #28 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Enkelte av oss har fått kognitive utfordringer pga sykdom, og da er det jo greit å kunne spørre om andres erfaringer, eller hva? Jeg sliter selv veldig med å konsentrere meg, og har få dager i måneden hvor jeg klarer å ta inn slik informasjon. Jeg har mange års studier bak meg, men som andre her i denne tråden ble jeg syk idet jeg nesten var ferdig, og har ikke rukket å opparbeide meg god lønning. Så det er gunstig for meg også å vite at jeg kan be om å få slettet renter mens jeg er på AAP. Er det ikke bare fint å kunne hjelpe hverandre? Jeg har tenkt å be om rentesletting, og så be om betalingsutsettelse igjen. Jeg betaler gjerne om jeg blir friskere, men på minstesum på AAP er det mye å betale pr måned. For sykdom jeg ikke kunne forutse, for en utdanning jeg skulle ønske jeg kunne bruke. Anonymkode: 90a01...19b Desto større grunn til å bruke en universell utformet hjemmeside. Jeg er selv uføretrygdet, med noe kognitive utfordringer. Jeg vet godt hva det går i. Bruk hjemmesiden, eller snakk med en kunderådgiver. Jeg oppfatter de som hyggelige og hjelpsomme. I en periode av livet der jeg sto uten inntekt fikk jeg også spesialbehandling. Rådgiver spurte meg om hva jeg KUNNE betale. Da fikk jeg betale det jeg klarte. Kontakt dem bare. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå