Jotun007 Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 (endret) . Red: Takk for mange svar. Fint å vite at magefølelsen min var riktig og jeg skal absolutt gå videre med saken. Jeg sletter HI pga mulighet for gjenkjennelse. Moderator kan slette tråden om de ønsker. Endret 4. april 2021 av Jotun007 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Når du bruker så mye tid på å "anonymisere" med h*n,vedkommende osv og klarer skrive hennes da var poenget borte,utrolig irriterende å lese tekst med h*n osv. Men over til temaet, jeg ville rett og slett sagt ifra til eierne, de aner jo ikke hvordan de stakkars hundene har det. Anonymkode: b82b9...795 15
Jotun007 Skrevet 4. april 2021 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Når du bruker så mye tid på å "anonymisere" med h*n,vedkommende osv og klarer skrive hennes da var poenget borte,utrolig irriterende å lese tekst med h*n osv. Men over til temaet, jeg ville rett og slett sagt ifra til eierne, de aner jo ikke hvordan de stakkars hundene har det. Anonymkode: b82b9...795 Men nå vet jo ikke jeg hvem eierne til disse hundene er. Jeg har aldri møtt dem. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 Jotun007 skrev (1 minutt siden): Men nå vet jo ikke jeg hvem eierne til disse hundene er. Jeg har aldri møtt dem. Stemmer på det som O.G skriver. Kontakt Mattilsynet Anonymkode: 46ade...93b 5
Jotun007 Skrevet 4. april 2021 Forfatter #6 Skrevet 4. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Stemmer på det som O.G skriver. Kontakt Mattilsynet Anonymkode: 46ade...93b Det er faktisk så ille? I så fall noen tips til hvordan jeg kan fortsette å bo med vedkommende i harmoni? Tredjemann i kollektivet vårt har allerede flyttet hjem for sommeren pga corona, så jeg får ikke noe særlig støtte. Å flytte ut kan jeg heller ikke.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 Mattilsynet! Og hvis din medboer blir sur kan du bare si rett ut at du ikke vil ha hunder i boligen nå eller i fremtiden og at hvis det blir mer spetakkel så kontakter du husvert. Hun har allerede vist med all tydelighet at hun ikke egner seg til hundehold. Jeg må også si at det første jeg reagerte på var at det var de samme hundene som stadig vekk var på lange opphold i deres bolig. Det betyr at disse hundene allerede går for lut og kaldt vann og ikke er eiernes førsteprioritet. Så mattilsynet!
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 Siden det ikke er lov til å ha dyr der du bor, så kan du jo kontakte huseier om dyreholdet. Da er du kvitt problemet fort vil jeg tro. Anonymkode: 89d8c...3f2 17
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #9 Skrevet 4. april 2021 Det enkleste er å kontakte huseier. Hvis ikke det heller hjelper kan du kontakte Mattilsynet. Anonymkode: d3fd7...59c
Jotun007 Skrevet 4. april 2021 Forfatter #10 Skrevet 4. april 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Siden det ikke er lov til å ha dyr der du bor, så kan du jo kontakte huseier om dyreholdet. Da er du kvitt problemet fort vil jeg tro. Anonymkode: 89d8c...3f2 Vil du tro at det er en mulighet for at mailen jeg sender til huseier kan forbli mellom meg og huseier, eller vil hun jeg bor meg også ha krav til å se denne siden den angår henne? Jeg tviler på at huseier vil kaste henne ut på grunn av utleiemarkedet for tiden, men hun risikerer å måtte betale for ekstra vasking
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 Tja, ta med deg hunden(e) til veterinær, sjekk chip’en og kontakt eierne med din bekymring? Evt. kontakt huseier og fortell om hundeholdet eller ring Mattilsynet. Anonymkode: c21d7...c61 4
Gjest Blondie65 Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 Jotun007 skrev (2 timer siden): Vil du tro at det er en mulighet for at mailen jeg sender til huseier kan forbli mellom meg og huseier, eller vil hun jeg bor meg også ha krav til å se denne siden den angår henne? Jeg tviler på at huseier vil kaste henne ut på grunn av utleiemarkedet for tiden, men hun risikerer å måtte betale for ekstra vasking Ikke begynn med husverten! Husverten vil selvfølgelig kontakte din medboer, hvordan skal han ellers få behandlet din klage? Begynn med mattilsynet - med grunnlag i vannskjøtsel av hunder - både fra din medboer og hundeeierne. Hvis mattilsynet henter hundene så kan jo du også fortelle din medboer at det nå er slutt på hundeparken i boligen deres og at dersom hun ikke gir seg med det går du til husvert.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #13 Skrevet 4. april 2021 Du sier fra til henne at det er uaktuelt at hundepassingen kan fortsette slik. Hvem regner hun med skal ta vare på dyrene når hun ikke gidder være hjemme og gjøre det? Nå satser hun på at DU gjør det. Hva skjer om du lar være å lufte og gi mat? Skaden hundene gjør på leiligheten er jo du medansvarlig for, dessverre.. Du får si tydelig fra at det er siste gang og om det skjer igjen kontakter du huseier. Anonymkode: 08127...190 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 Kontakt mattilsynet. Hva slags eiere lar hundene passes av "hvemsomhelst" i et random lite kollektiv, uten referanser eller erfaring?? Dessuten er jo romkameraten din helt på bærtur. Stikke ut flere timer når de passer noen andres husdyr?? Anonymkode: 8faa1...cc6 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #15 Skrevet 4. april 2021 Hvor fant du annonsen? Er det på Finn, eller er hun knyttet til et sånt formidlingssted? Har du mulighet for å gi henne en tilbakemelding anonymt, evt late som du er en misfornøyd kunde? Anonymkode: d6d55...305
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #16 Skrevet 4. april 2021 Dette er virkelig ikke greit! Anonymkode: 1716c...f7b 1
NewInTown Skrevet 4. april 2021 #17 Skrevet 4. april 2021 Som hundeeier så hadde jeg satt pris på om jeg fikk vite at hunden min ble behandlet slik. Det er som du sier; disse menneskene betaler for at hunden skal bli passet på, også blir den ikke det. Dette er VELDIG bekymringsverdig. Hunder er sosiale dyr som absolutt tar skade av å bli forlatt alene over så lang tid. De forstår godt hva som skjer når noen kommer bare for å ta de med ut på en tissetur, for så å forlate igjen. Det kan gi hunden varige mén. Jeg er litt usikker på hvem du bør kontakte først. Her har du jo mulighet til å både kontakte huseier, Mattilsynet og eierne av hundene. Det viktigste er bare at du gjør noe her. Magefølelsen din er helt korrekt - dette er langt over streken. 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #18 Skrevet 4. april 2021 Mattilsynet! Kontakt de først. Så kan de stå for å kontakte hundeeierne. Kontakt deretter husverten. Hundene er uten tilsyn alt for lenge. At du tilfeldigvis er der og tar de med ut for å tisse 'teller' ikke. Anonymkode: 214e7...458
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #19 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når du bruker så mye tid på å "anonymisere" med h*n,vedkommende osv og klarer skrive hennes da var poenget borte,utrolig irriterende å lese tekst med h*n osv. Men over til temaet, jeg ville rett og slett sagt ifra til eierne, de aner jo ikke hvordan de stakkars hundene har det. Anonymkode: b82b9...795 Skjønner heller ikke poenget med å anonymisere når det nok ikke er så mange som driver på slik. Historien er gjenkjennbar uansett om man anonymiserte kjønnet på personen som passer hunder, hvilke dager den skal passe, at personen akkurat har fått seg kjæreste, at Ts har vært hjemme hos foreldrene noen uker, osv osv... 🤣🤣 Det er ikke tvil om hvem denne tråden handler om liksom... hvis personen først leser tråden så skjønner h*n fort at det handler om h*n. Anonymkode: 0881c...89c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #20 Skrevet 4. april 2021 Jeg hadde kontakte samboeren og gitt beskjed om at hun må komme å ta ansvar for hudene, ellers så kontakter du mattilsynet og huseiere. Og for fremtiden er det slutt på hundepass i boligen deres. Anonymkode: 300b4...b7a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå