AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Hei! Sønnen min på 21mnd som har dårlig språk og forståelse. Han babler mye, sier mamma og pappa. Jeg synes ikke han forstår så mye av det vi forteller eller sier. Han forstår når jeg sier at vi skal bade, men det er det eneste. reagerer ikke på navnet sitt heller, heller ikke når vi generelt prater til han. vi har nylig vært på hørselstest på sykehuset, der han besto. Men de ville teste en gang til om noen mnd, når han sov. (Siden han er så urolig) lille har ikke gått i barnehagen, men begynner nå i august. Håper noe av dette løsninger når han begynner der. noen som har vært borti det samme? uten at det ble satt noe diagnose? Anonymkode: f352e...7fb 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Har barn på omtrent samme alder. Forstår vel og merke mye og tar de fleste instrukser, men det er ofte avhengig av fokus. Babler mye, har ca 20 enkeltord som kun brukes på eget initiativ, klarer sjeldent å få fram språk på kommando eller ved samtale. Fått vite at språk ikke utredes før etter toårs alder. Utviklingen er veldig individuell fram til det. Anonymkode: de778...a7d
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 Eldstemann var sånn. I dag er han sju og henger langt bak de andre i klassen språkmessig. Det er satt inn ekstrahjelp på han og jeg merker det hjelper på. Ingen diagnose er satt i forhold til språk der. Ører og syn er fine. Han har adhd, men de vet ikke om den er noe av årsaken eller ikke. De kan heller ikke si om det er en forsinkelse i språket eller en vanskelighet han må leve med. Ingen tegn til dysleksi. Anonymkode: 939ef...89d
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Sønnen min på 21mnd som har dårlig språk og forståelse. Han babler mye, sier mamma og pappa. Jeg synes ikke han forstår så mye av det vi forteller eller sier. Han forstår når jeg sier at vi skal bade, men det er det eneste. reagerer ikke på navnet sitt heller, heller ikke når vi generelt prater til han. vi har nylig vært på hørselstest på sykehuset, der han besto. Men de ville teste en gang til om noen mnd, når han sov. (Siden han er så urolig) lille har ikke gått i barnehagen, men begynner nå i august. Håper noe av dette løsninger når han begynner der. noen som har vært borti det samme? uten at det ble satt noe diagnose? Anonymkode: f352e...7fb Du bør få barnet utredet, dette er typiske tegn på autisme dessverre. Anonymkode: e95a1...05b 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du bør få barnet utredet, dette er typiske tegn på autisme dessverre. Anonymkode: e95a1...05b Det er også typiske tegn på en helt normal ettåring.... Datteren min er 27 mnd og det er først nå språket har begynt å komme. På toårskontroll for et par måneder siden var de mest opptatt av om hun forstod oss, og det har hun gjort i noen måneder. MYE skjer med språket mellom 1,5 år og 2,5 år. Anonymkode: aab7e...b2f 3
Snusmumrikken123 Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du bør få barnet utredet, dette er typiske tegn på autisme dessverre. Anonymkode: e95a1...05b Har fått time til habiliteringsteam osv i oktober. Ville se ann hvordan ting blir etter barnehage start, og se hva de observerer.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 Snusmumrikken123 skrev (Akkurat nå): Har fått time til habiliteringsteam osv i oktober. Ville se ann hvordan ting blir etter barnehage start, og se hva de observerer. Så bra, lykke til. Alltid greit å være føre var i sånne tilfeller Anonymkode: e95a1...05b
Snusmumrikken123 Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så bra, lykke til. Alltid greit å være føre var i sånne tilfeller Anonymkode: e95a1...05b Tusen takk. Jeg har lest om det en del. Tok det opp på 18mnd kontroll. Valgte selv å vente med timen til etter bhg start, mtp utvikling og samvær med andre barn og voksne der. ☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #9 Skrevet 4. april 2021 Du er en flink mamma som følger godt med! Mange velger å bare tro at alt går seg til, men om det skulle være noe så er det alltid best å fange det opp tidlig. Her er en vårtulipan til deg 🌷 Anonymkode: 060e3...94a 4
Snusmumrikken123 Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er en flink mamma som følger godt med! Mange velger å bare tro at alt går seg til, men om det skulle være noe så er det alltid best å fange det opp tidlig. Her er en vårtulipan til deg 🌷 Anonymkode: 060e3...94a Tusen takk 😢❤️
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du er en flink mamma som følger godt med! Mange velger å bare tro at alt går seg til, men om det skulle være noe så er det alltid best å fange det opp tidlig. Her er en vårtulipan til deg 🌷 Anonymkode: 060e3...94a Enig. Mange skal alltid drive å dra inn eksempler a la at ungen deres ikke begynte å prate før hn var 10 år, men prater som en foss som 11 år 🙄 Ja, normalvariasjoner er stor, men barn som snakker som en foss noen år etter at de var non-verbal er heller unntaket fra regelen. Anonymkode: e95a1...05b 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig. Mange skal alltid drive å dra inn eksempler a la at ungen deres ikke begynte å prate før hn var 10 år, men prater som en foss som 11 år 🙄 Ja, normalvariasjoner er stor, men barn som snakker som en foss noen år etter at de var non-verbal er heller unntaket fra regelen. Anonymkode: e95a1...05b Ja, når barnet er fire eller fem, men her er det snakk om en ettåring. Dere overdramatiserer helt normal utvikling. Stakkars unger! Anonymkode: aab7e...b2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå