AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Da sønnen min var 12 gjorde han og hans far noe veldig stygt mot meg som fikk alvorlige konsekvenser for meg. Det de gjorde vil jeg ikke gå inn på. Sønnen min var som sagt 12 år og under sterk påvirkning av sin far. Nå har det gått 3 år og min sønn begynner å innse hva som skjedde og prøver å rette opp i det. Min sønn og min far (guttens morfar)har ikke sett hverandre på 3 år. I går forsøkte jeg på å få til et raskt treff, men min far vil ikke ha noe med min sønn å gjøre. Vi fikk rett og slett ikke komme før min sønn hadde reist tilbake til sin far der han bor. Jeg blir så fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg forstår min far. Det er vondt å forholde seg til at hans datter (meg) måtte lide enormt pga det som skjedde. Samtidig må han også innse at gutten var 12 år og under press fra en syk voksen. Jeg har ikke andre barn, og savner min sønn og det forholdet vi en gang hadde. Nå føler jeg at det er min egen far som spenner bein for oss... Noen tanker? Anonymkode: 844cd...25a
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Om det var noe så alvorlig som du legger opp til burde i hvert fall ikke sønnen din bo med sin far, hva i alle dager?! Anonymkode: 080db...fd6 28
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 Litt vanskelig når man ikke aner hva som har skjedd. Du må nok respektere dine fars følelser, det er jo mulig at han endrer syn på situasjonen med tid og stund? Men at det fortsatt føles veldig sårt for han. Forholdet mellom deg og din sønn defineres ikke av faren din, men av deg og gutten. Anonymkode: 1e724...ee6 13
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor det er viktig at morfar og gutten treffer hverandre? Kan du ikke gjenoppbygge forholdet til sønnen uten at morfar involveres? Anonymkode: eb874...431 20
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 Hvis far presset sønnen deres til å gjøre noe så grusomt som du insinuerer- hvorfor i alle dager bor han hos faren? Forstår ikke. Anonymkode: 799e4...269 23
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 Ser at det blir litt vanskelig å forstå uten å forklare... jeg ble politianmeldt for vold mot han. Dette gjorde jeg selvfølgelig ikke, men min sønn ville flytte til far og de brukte dette som pressmiddel og vant frem... Dette ble en enorm belastning for meg selvsagt... nå har han kommet tilbake og vil rydde opp. Innser vel at det han gjorde var feil. men min far slår altså hånden av ham nå... jeg forstår delvis min far, men jeg ønsker jo en relasjon der vi alle kan treffes... Anonymkode: 844cd...25a 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser at det blir litt vanskelig å forstå uten å forklare... jeg ble politianmeldt for vold mot han. Dette gjorde jeg selvfølgelig ikke, men min sønn ville flytte til far og de brukte dette som pressmiddel og vant frem... Dette ble en enorm belastning for meg selvsagt... nå har han kommet tilbake og vil rydde opp. Innser vel at det han gjorde var feil. men min far slår altså hånden av ham nå... jeg forstår delvis min far, men jeg ønsker jo en relasjon der vi alle kan treffes... Anonymkode: 844cd...25a Jeg hadde ikke tilgitt noe sånt. Selv ikke om det var min sønn. Og når man er 12 år, så er man i stand til å tenke selv, så å si at han ble påvirket av faren er bare en dårlig unnskyldning. Skjønner faren din godt og syns du skal respektere hans mening. Og til sist: Tenk hva sønnen din kan finne på neste gang... Anonymkode: 926b6...ba8 10
Mt3 Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 Da må vel du ta en prat med din far så dere får oppklart dere imellom hvorfor han ikke vil ha kontakt med sitt barnebarn, og finne en løsning. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #9 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde ikke tilgitt noe sånt. Selv ikke om det var min sønn. Og når man er 12 år, så er man i stand til å tenke selv, så å si at han ble påvirket av faren er bare en dårlig unnskyldning. Skjønner faren din godt og syns du skal respektere hans mening. Og til sist: Tenk hva sønnen din kan finne på neste gang... Anonymkode: 926b6...ba8 Ikke alltid. Det er stor variasjon i modenhet når det kommer til tolvåringer. Anonymkode: 49e89...7ce 8
Gjest Lija Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser at det blir litt vanskelig å forstå uten å forklare... jeg ble politianmeldt for vold mot han. Dette gjorde jeg selvfølgelig ikke, men min sønn ville flytte til far og de brukte dette som pressmiddel og vant frem... Dette ble en enorm belastning for meg selvsagt... nå har han kommet tilbake og vil rydde opp. Innser vel at det han gjorde var feil. men min far slår altså hånden av ham nå... jeg forstår delvis min far, men jeg ønsker jo en relasjon der vi alle kan treffes... Anonymkode: 844cd...25a Uff, så vondt. Jeg forstår faren din. Dette har jeg opplevd med et fostersøsken en gang. Fosterbarnet (litt eldre enn sønnen din) ønsket å flytte tilbake til biologiske foreldre og (sammen med biologiske foreldre) beskyldte de fosterforeldrene for mishandling. Barnet har senere innrømmet at det var jug, men det fikk store konsekvenser for fosterforeldre. Jeg hilser fortsatt ikke på dette «barnet» den gang i dag, enda vi var «søsken» i lange tider og det er 10 år siden. Jeg skjønner at du som mor må prøve å tilgi, men ville nok ikke presset på bestefar. Kanskje han endrer mening om han ser dere får er godt forhold igjen. Endret 4. april 2021 av Lija
Gjest Fnuggolina Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 (endret) Synes det er snålt at ingen spør seg om hvilket type press sønnen var under? Far hadde jeg ikke tilgitt, men gutten var jo bare et barn. Med åpenbart ekstremt dysfunksjonell forelder(eventuelt begge, det aner ikke jeg). Altså: det er sønnen din som ønsker tilgivelse? Endret 4. april 2021 av Fnuggolina
GammelKaktus Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 Enig med Fnuggolina. En gutt på 12 år er et barn, bare det at "far" har fått denne ideen og fått barnet med på det viser jo at det er noe alvorlig galt med iallfall den ene forelderen og jeg regner ikke med at barnet har fått den tryggeste oppveksten opp gjennom årene. Stakkars gutt. 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #13 Skrevet 4. april 2021 Herlighet, gutten var 12 år! Jeg ville bare blåst i at bestefaren ikke ønsker å ha et forhold til barnet, men ville selvsagt tilgitt barnet og gått videre selv. En 12-åring har begrenset konsekvenstenkning. Anonymkode: 77f4b...ad8 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 Du må bare rett og slett akseptere at din far ikke vil ha noe forhold til gutten akkurat nå. Du får ikke presset på han barnebarnet. La det ligge, og konsentrer deg heller om å bygge opp igjen forholdet til sønnen din. Anonymkode: c69cb...1f6 6
Pinkee Skrevet 4. april 2021 #15 Skrevet 4. april 2021 Jeg tenker du må ta en rolig samtale med din far om din sønn og forholdet mellom de to. At en 12åring er blitt manipulert av sin far til å gjøre noe slikt, og han fortsetter å ha mye kontakt med en slik far, betyr at denne ungen trenger gode rollemodeller! Der kan din far stille opp. En gutt vil ofte lære mer/ forstå bedre gjennom en mann enn kvinne. Kanskje vil et godt forhold til morfar gjøre det lettere for gutten å se hvor ille det faktisk var, at han ble manipulert til noe slikt. Men, da må morfar klare å legge det bak seg, og se at det er en jobb som må gjøres fremover. Lykke til💞 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #16 Skrevet 4. april 2021 Dere er de voksne her! Dere må ordne opp! Det er ikke riktig av en bestefar å slå hånden av sitt barnebarn! Han var et barn og er fremdeles et barn. Snakk med din far, dette kan ikke fortsette. Det kommer til å ødelegge gutten ytterligere! Høres ut som han lider nok last ved å bo hos en syk far. Anonymkode: 54457...421 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #17 Skrevet 4. april 2021 Hva skjer neste gang gutten vil oppnå noe? Hvilket middel vil han bruke da? Når han har lyst på en ny Macbook Pro, eller en ny iPhone. Eller kanskje en moped. Det er sikkert derfor han forsøker å gjenoppta kontakten nå. Jeg hadde vært veldig skeptisk. Barn på den alderen er ikke så uskyldige som flere her i tråden velger å tro. Bare vent å se ts. Anonymkode: 926b6...ba8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #18 Skrevet 4. april 2021 Ville helt klart ha gjort hva jeg kunnet for å få en så god relasjon som mulig med mitt eget barn. Om mine foreldre hadde satt seg i mot det- vel da hadde de mistet kontakt med meg også. Anonymkode: 21ea6...608 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #19 Skrevet 4. april 2021 Jeg skjønner at du ønsker at morfar skal ha et forhold til sitt barnebarn og omvendt. Ut fra det du skriver virker det som du og din sønn nylig har begynt å oppta relasjonen igjen. Vent med morfar. Husk, det som skjedde mot deg, skjedde også med din fars barn. Han stod sannsynligvis også oppi dette, og opplevde det kjæreste han har (deg) gå gjennom noe ingen skal måtte gå gjennom. Det er ikke sikkert han er klar for det enda. La han få den tida. Til dere som sier dere ville slått hånda av morfar, så husk at han også er far. For han er nok den rollen viktigere akkurat nå. Anonymkode: 12b99...ac8 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #20 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ser at det blir litt vanskelig å forstå uten å forklare... jeg ble politianmeldt for vold mot han. Dette gjorde jeg selvfølgelig ikke, men min sønn ville flytte til far og de brukte dette som pressmiddel og vant frem... Dette ble en enorm belastning for meg selvsagt... nå har han kommet tilbake og vil rydde opp. Innser vel at det han gjorde var feil. men min far slår altså hånden av ham nå... jeg forstår delvis min far, men jeg ønsker jo en relasjon der vi alle kan treffes... Anonymkode: 844cd...25a Men hvordan vant han fram med dette, hvis det ikke var sant? Anonymkode: dd76a...c25 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå