Gå til innhold

Da Nietzsche gråt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Hope - ikke pålogget

Noen som har lest denne boken? Holder på med den nå og må bare si at den er fantastisk!

Hvordan en mann kan skrive så detaljert og forståelsesfullt om menneskesinnet - DET forstår jeg ikke!

Sukk... hadde jeg bare vært lur sier nå jeg... :)

Hope - ikke pålogget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hope - ikke pålogget

Og Sandix - hva syns du? Bra eller dårlig?

Hørt noen andre som har lest den, og de syntes den bare var kjedelig og tung. Men vi er heldigvis forskjellige!

mvh

Hope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant boka utrolig fascinerende. Har tidligere lest Freuds forelesninger Innføring i psykoanalysen, og hadde også et visst kjennskap til Dr Breuer som en dyktig diagnostiker. Dette pirret selvfølgelig nysgjerrigheten når det gjaldt Yaloms roman. Den skuffa ikke. Språket er levende, og det var svært interessant å følge Breuers tankegang, observasjoner og økende selvinnsikt. Selve settingen, dette å kombinere historiske hendelser og personer med fri diktning, bidro til å gjøre dette til en spennende leseopplevelse. Leser den gjerne en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste den ferdig i dag og må si at dette er noe av det beste jeg har lest på lenge! En av mine personlige favoritter.

Er helt enig at det å flette historien sammen med fiksjon og virkelighet gjorde susen! Måtte notere meg enkelte ting underveis, og lese setninger to ganger, fordi det var så genialt skrevet! Syns diskusjonene rundt døden var utrolig givende å lese!

Mon tro om det ikke bor en liten Freud eller en Nietzsche i meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...