AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Elsker min mann. Eller elsker ideen om den perfekte familie..vi har en liten baby og jente på 4 år. Han er muslim og jeg ikke. Merker han har høye forventninger til meg og blir lett sint over smålige ting hver dag. Jeg har sagt iblant jeg vil gå fra han men da truer han med å kontakte barnevernet og dra til sitt hjemland. Og mener jeg klarer meg ikke uten han og alene med to barn. Jeg gjør mye og jobber. Han sover til 12 om dagen når han ikke jobber og forventer vi alle er musestille når han sover ... Jeg er glad i han men er også lei og litt redd... Lurer på om jeg kan ha det bedre uten han? Anonymkode: f62c4...960
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Må legge til at jeg mistenker han røyker marihuana da er han på bedre humør.. Anonymkode: f62c4...960 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 Du har sannsynligvis ingenting å frykte fra barnevernet, han har nok lite peiling på hvordan barnevernet jobber i det heletatt. Det er bare tomme trusler. Og han kan IKKE ta med seg ungene deres til hjemlandet uten ditt samtykke bare så du er klar over det. Sjekk hvordan du kan klare deg alene. Har du råd til leilighet til deg og barna? Om han tjener mer enn deg eller du har barna mer (noe du bør når de er så små) så må han betale bidrag. Har du familie i nærheten som kan hjelpe deg med avlastning? Se på hvordan det kan løses. Anonymkode: 23ac0...937 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du har sannsynligvis ingenting å frykte fra barnevernet, han har nok lite peiling på hvordan barnevernet jobber i det heletatt. Det er bare tomme trusler. Og han kan IKKE ta med seg ungene deres til hjemlandet uten ditt samtykke bare så du er klar over det. Sjekk hvordan du kan klare deg alene. Har du råd til leilighet til deg og barna? Om han tjener mer enn deg eller du har barna mer (noe du bør når de er så små) så må han betale bidrag. Har du familie i nærheten som kan hjelpe deg med avlastning? Se på hvordan det kan løses. Anonymkode: 23ac0...937 Nå lever vi kun på meg ... Han truer ikke med å ta med barna til hjemlandet men at bv skal her i Norge ta barna mine fra meg. Jeg har et lite handikapp og han sier jeg klarer meg ikke uten han. Jeg er sikker på jeg klarer meg fint fordi jeg forsørger alle nå og jobber også itilegg. Anonymkode: f62c4...960 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 Det høres ut som du klarer deg helt fint selv og det vet nok han også. Barnevernet tar ikke barna fra en god mor pga et handicap. Det høres ut som du hadde hatt det bedre alene du skal ikke gå å vere redd. Hvordan er han mot barna? Anonymkode: 1936b...4b3 7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 Du kjenner det i magen om du er lykkelig eller ikke. Gleder du deg til å se han? Der har du svaret. Jeg tror nok du klarer å ta deg av barna dine. Om barnevernet skulle bli innblandet, så er det i såfall kun for å hjelpe dere. Så bra at han ikke vil stikke av med barna. Da er det gjerne tomme trusler. Han vil vel innerst inne at barna skal være med sin mor! Men samtidig så vil han jo true deg, så du skal forsørge han Anonymkode: 34e47...b01
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Du kjenner det i magen om du er lykkelig eller ikke. Gleder du deg til å se han? Der har du svaret. Jeg tror nok du klarer å ta deg av barna dine. Om barnevernet skulle bli innblandet, så er det i såfall kun for å hjelpe dere. Så bra at han ikke vil stikke av med barna. Da er det gjerne tomme trusler. Han vil vel innerst inne at barna skal være med sin mor! Men samtidig så vil han jo true deg, så du skal forsørge han Anonymkode: 34e47...b01 Jeg savner han når han ikke er her. Jeg er glad i våres rutiner og hvor god han er med barna. Jeg er litt lei meg for mangel på friheten min. Feks kan jeg ikke ta en kaffe med min venninne om han ikke liker hun. Men de venniner han liker er de velkommen hjem til oss og han lager mat. Tar seg av barna mens jeg har besøk. Han er fantastisk. Men samtidig er det en rar usikkerhet i magen min. Hva er den liksom... Anonymkode: f62c4...960
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 Det høres ut som han ikke har respekt for deg. Alt skal være på hans premisser. Om dine ønsker kolliderer med hans behov eller overbevisning kan du se langt etter å få dine ønsker oppfylt. Så lenge du gjør som han sier er han snill og god. Høres det sunt ut? At du må føye deg og danse etter hans pipe for at han skal oppføre seg som en god partner? I tillegg til at han prøver å bryte deg ned så du ikke skal ha selvtillit nok til å gå fra han? I et godt forhold vil en person som får høre at partneren vurderer å bryte ut av forholdet ønske å snakke ordentlig om det, og ta partnerens problemer på alvor. Din partner truer deg, og bryr seg ikke om hvordan du har det i forholdet. Jeg kjenner ikke dere og vet ikke om han har potensialet til å ta seg sammen og prøve å endre seg/deres dynamikk. Men hadde du vært venninnen min hadde jeg krysset fingrene for at du gikk fra han. Er du redd for å gjøre det slutt, ts? Redd for konsekvensene? Jeg hadde uansett gjemt barnas pass. Jeg har vært vitne til barnebortføring før, det er som regel menn som tar barna ut av landet, og ingen av kvinnene trodde mannen var i stand til noe slikt. Det kan ta flere år å få tilbake barna. Ikke ta noen sjanser her. Anonymkode: b1cf2...485 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #9 Skrevet 4. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det høres ut som han ikke har respekt for deg. Alt skal være på hans premisser. Om dine ønsker kolliderer med hans behov eller overbevisning kan du se langt etter å få dine ønsker oppfylt. Så lenge du gjør som han sier er han snill og god. Høres det sunt ut? At du må føye deg og danse etter hans pipe for at han skal oppføre seg som en god partner? I tillegg til at han prøver å bryte deg ned så du ikke skal ha selvtillit nok til å gå fra han? I et godt forhold vil en person som får høre at partneren vurderer å bryte ut av forholdet ønske å snakke ordentlig om det, og ta partnerens problemer på alvor. Din partner truer deg, og bryr seg ikke om hvordan du har det i forholdet. Jeg kjenner ikke dere og vet ikke om han har potensialet til å ta seg sammen og prøve å endre seg/deres dynamikk. Men hadde du vært venninnen min hadde jeg krysset fingrene for at du gikk fra han. Er du redd for å gjøre det slutt, ts? Redd for konsekvensene? Jeg hadde uansett gjemt barnas pass. Jeg har vært vitne til barnebortføring før, det er som regel menn som tar barna ut av landet, og ingen av kvinnene trodde mannen var i stand til noe slikt. Det kan ta flere år å få tilbake barna. Ikke ta noen sjanser her. Anonymkode: b1cf2...485 Nå ble jeg litt redd. Det føles som han ønsker å framstå meg som dårlig mor.ja.. det er jo en gyllen bilett til å ta barna med seg til hjemlandet. Han savner mye hjem men sier det er økonomisk umulig å bo der. Jeg betaler alt for han og alle hans oppholdstillatelser. Jeg er redd nå. Anonymkode: f62c4...960
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Det høres ut som han ikke har respekt for deg. Alt skal være på hans premisser. Om dine ønsker kolliderer med hans behov eller overbevisning kan du se langt etter å få dine ønsker oppfylt. Så lenge du gjør som han sier er han snill og god. Høres det sunt ut? At du må føye deg og danse etter hans pipe for at han skal oppføre seg som en god partner? I tillegg til at han prøver å bryte deg ned så du ikke skal ha selvtillit nok til å gå fra han? I et godt forhold vil en person som får høre at partneren vurderer å bryte ut av forholdet ønske å snakke ordentlig om det, og ta partnerens problemer på alvor. Din partner truer deg, og bryr seg ikke om hvordan du har det i forholdet. Jeg kjenner ikke dere og vet ikke om han har potensialet til å ta seg sammen og prøve å endre seg/deres dynamikk. Men hadde du vært venninnen min hadde jeg krysset fingrene for at du gikk fra han. Er du redd for å gjøre det slutt, ts? Redd for konsekvensene? Jeg hadde uansett gjemt barnas pass. Jeg har vært vitne til barnebortføring før, det er som regel menn som tar barna ut av landet, og ingen av kvinnene trodde mannen var i stand til noe slikt. Det kan ta flere år å få tilbake barna. Ikke ta noen sjanser her. Anonymkode: b1cf2...485 Hvordan forlater jeg han Anonymkode: f62c4...960
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan forlater jeg han Anonymkode: f62c4...960 Kontakt krisesenter for praktiske råd og hjelp. Eier dere bolig sammen? Leier dere? Står alt på deg eller på begge to? Det beste er om han er ute av huset og du kan pakke en koffert eller to for alt du og barna behøver for noen uker. Deretter dra til enten familiemedlem, venn eller krisesenter. Anonymkode: 3468e...9d9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Kontakt krisesenter for praktiske råd og hjelp. Eier dere bolig sammen? Leier dere? Står alt på deg eller på begge to? Det beste er om han er ute av huset og du kan pakke en koffert eller to for alt du og barna behøver for noen uker. Deretter dra til enten familiemedlem, venn eller krisesenter. Anonymkode: 3468e...9d9 Han har alt snakket stygt om meg til min familie. Forlater jeg han skulle han ringe bv og politet Anonymkode: f62c4...960
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #13 Skrevet 4. april 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Han har alt snakket stygt om meg til min familie. Forlater jeg han skulle han ringe bv og politet Anonymkode: f62c4...960 Han gjør det for å skremme deg fra å gå fra han. Han vet godt at han trenger deg mye mer enn det du trenger han! Du betaler til og med for alt. Du vil få det mye bedre alene... Anonymkode: 3468e...9d9 1
Trolltunge Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han har alt snakket stygt om meg til min familie. Forlater jeg han skulle han ringe bv og politet Anonymkode: f62c4...960 Om han kun har oppholdstillatelse er det han som er avhengig av deg, ikke omvendt. Da sitter egentlig du på makta. Gjem passene. Få dokumentert trusler (man har lov til å ta opptak av samtaler man selv deltar i), ta kontakt med krisesenter, eventuelt politiet. 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #15 Skrevet 4. april 2021 7 minutter siden, Trolltunge said: Om han kun har oppholdstillatelse er det han som er avhengig av deg, ikke omvendt. Da sitter egentlig du på makta. Gjem passene. Få dokumentert trusler (man har lov til å ta opptak av samtaler man selv deltar i), ta kontakt med krisesenter, eventuelt politiet. Veldig gode poeng! Dette klarer du TS! Du sier at du ikke er sikker på om du er lykkelig eller ulykkelig.. Men jeg tror ingen virkelig lykkelige mennesker engang hadde lurt på det spørsmålet der. Det at du ikke vet, tyder på at du begynner å innse at noe er inni helsikes feil med maktbalansen i forholdet ditt. Anonymkode: 3468e...9d9 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #16 Skrevet 4. april 2021 13 minutter siden, Trolltunge said: Om han kun har oppholdstillatelse er det han som er avhengig av deg, ikke omvendt. Da sitter egentlig du på makta. Gjem passene. Få dokumentert trusler (man har lov til å ta opptak av samtaler man selv deltar i), ta kontakt med krisesenter, eventuelt politiet. Han sier han gledelig forlater oss for å dra hjem til hjemlandet sitt og at det er verre å være her enn der... Anonymkode: f62c4...960
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #17 Skrevet 4. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Han sier han gledelig forlater oss for å dra hjem til hjemlandet sitt og at det er verre å være her enn der... Anonymkode: f62c4...960 Han sier dette for å få deg til å føle deg skikkelig dritt, og til å føle at du er så sinnsykt heldig for å ha en mann som basically ofrer sin livsglede kun for å være her i Norge med deg. Det er jo selvsagt ikke særlig logisk når du tar et steg tilbake. Han er i Norge fordi han slipper å jobbe når du forsørger han. Han kan sove til midt på dagen og kose seg. Han har kontroll over hvem du får tilbringe tid med og han har deg i sin hule hånd. Anonymkode: 3468e...9d9 2
Trolltunge Skrevet 4. april 2021 #18 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han sier han gledelig forlater oss for å dra hjem til hjemlandet sitt og at det er verre å være her enn der... Anonymkode: f62c4...960 Hadde det vært så ille? Alltid tungt med kjærlighet som går galt, men det er en sorg å gå gjennom, og så kan du få det mye bedre. Både alene og kanskje finne kjærlighet på ny, i et bedre forhold. Redsel for å være alene er ofte stor, men det er definitivt bedre å være alene enn i et forhold som er destruktivt. Du har en fremtid uten ham også. Antagelig en bedre fremtid uten ham. Slikt som dette går ikke bare over, det blir som regel verre. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #19 Skrevet 4. april 2021 Jeg vet at jeg ikke kjenner deg, men jeg vil likevel si at jeg føler meg stolt over deg for å ha opprettet denne tråden. Jeg vet det er vanskelig å se ting utenfra når man blir manipulert på denne måten, men du har tatt et enormt steg - du har begynt å stille spørsmål ved din tilværelse i forholdet med han og det er utrolig viktig. Hva liker du å gjøre for deg selv? Har du noen hobbyer? Anonymkode: 3468e...9d9 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #20 Skrevet 4. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg vet at jeg ikke kjenner deg, men jeg vil likevel si at jeg føler meg stolt over deg for å ha opprettet denne tråden. Jeg vet det er vanskelig å se ting utenfra når man blir manipulert på denne måten, men du har tatt et enormt steg - du har begynt å stille spørsmål ved din tilværelse i forholdet med han og det er utrolig viktig. Hva liker du å gjøre for deg selv? Har du noen hobbyer? Anonymkode: 3468e...9d9 Takk. Jeg pleide å drive med meditasjon osv og var veldig sosial. Nå er jeg veldig begrenset og han liker ikke mine venner og jeg må ofte komme hjem "før det blir mørkt" eller om vi er for lenge ute. Jeg har ingen hobbyer nå. Likte også å skrive og ønsker å skrive min egen bok. Har litt mye angst nå og tar medisiner også.... Anonymkode: f62c4...960 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå