Gå til innhold

Så mange menn med brune og gule tenner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så lite innbydende og er faktisk nok til at jeg dumper daten. 

Dere vet man får bleket tennene uten at de tar skade av det?

Er det bare jeg som kommer over disse mennene eller er det normalt at de ikke bryr seg?

Tannlegen mener det er 50/50 kvinner og menn som bleker tennene, så mulig bare jeg som er uheldig. 

Anonymkode: be378...fc4

Videoannonse
Annonse
Gjest Mr Bergen
Skrevet

Går man regelmessig til tannlegen og fjerner misfarging ser tennene grei ut uten bleiking. Man kan også kjøpe tannpulver til hjemmebruk for å holde misfarging fra rødvin, kaffe og nikotin i sjakk. Mye sløvskap når det gjelder munnhygiene og dårlig ånde er bare helt kvalmt

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at du er perfekt da?

Anonymkode: 401be...9ba

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mulig du har et skjevt syn på hva som er normalt? Å bleke tennene er ikke normalt. Kritthvite tenner er ikke normalt. Om du unngår røykere og snuser så bør det ikke være et problem med misfarging.

Anonymkode: 4f5aa...a26

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvis gule tenner er den eneste grunnen til å dumpe noen, er jeg ikke interessert i å date en slik «dumper». 

Anonymkode: f8302...a71

• Liker 7
Gjest TheCatLady
Skrevet

Litt gule tenner har vel de fleste, men brune tenner ser ikke bra ut. 

Jeg tror det er mange som ikke er flinke til å ta vare på tennene og når man blir eldre så blir årevis med dårlig vedlikehold synlig. 

Men jeg opplever egentlig ikke sånne ting som et stort problem. Det er sjeldent jeg ser brune og veldig gule tenner blant de på min alder. 

AnonymBruker
Skrevet

Kunne godt tenkt meg enda hvitere tenner (er ikke ille men tror jeg har naturlig "ikke helt blendahvite"). Hvis jeg blir dumpet fordi jeg ikke har bleket tennene derimot, så er det ikke partneren jeg ser etter uansett. "Normal" og naturlig (med god hygiene) bør være bra nok. Brune tenner er selvfølgelig en annen sak....

Anonymkode: 2d63c...2ec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Snus

Anonymkode: 85802...d08

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kunne godt tenkt meg enda hvitere tenner (er ikke ille men tror jeg har naturlig "ikke helt blendahvite"). Hvis jeg blir dumpet fordi jeg ikke har bleket tennene derimot, så er det ikke partneren jeg ser etter uansett. "Normal" og naturlig (med god hygiene) bør være bra nok. Brune tenner er selvfølgelig en annen sak....

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis gule tenner er den eneste grunnen til å dumpe noen, er jeg ikke interessert i å date en slik «dumper». 

Anonymkode: f8302...a71

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mulig du har et skjevt syn på hva som er normalt? Å bleke tennene er ikke normalt. Kritthvite tenner er ikke normalt. Om du unngår røykere og snuser så bør det ikke være et problem med misfarging.

Anonymkode: 4f5aa...a26

Enig med dere, mener ikke at alle bør gå rundt å bleke tennene, litt misfarging er naturlig, men her mener jeg de tilfellene hvor det er det første du ser og tanken på et kyss gjør en kvalm. 

Det er nok som dere sier at det viser at man ikke tar vare på tannhelsen, kanskje snust, røyket og drukket mye sort kaffe uten å gå til tannlege eller pusse ordentlig hjemme og bruke tanntråd. 

Det er mye bakterier i en sånn munn. Her er vi vel bare for ulike hva angår hygiene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men du har jo ikke helt gule eller brune tenner, du har naturlige evt. normal misfarging, jeg opprettet ikke tråden fordi jeg mente folk med normale tenner. 

Tenner har så mye å si og det skal så lite til for å forbedre de litt om man har et frastøtende utgangspunkt. 

• Liker 1
Skrevet

Menn? Tro meg. Det kryr også av kvinner med elendig tannhygiene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på medisiner som barn som ødela tennene mine. Som gjør at de blir misfarget utengrunn og er umulig å unngå. De forfaller unaturlig fort og tåler ingenting.
Da jeg var 14 år så knuste jeg 3 framtenner i en ulykke, og knakk en nedi. Om jeg bleker tennene så vil de ødelagte tennene være misfarget mens de rundt bli litt hvitere. Jeg kan ikke bare rive ut tennene og sette inn falske, for tannkjøttet og beina under er for svake til å holde i en protese, på grunn av medisinene jeg gikk på i alt for mange år. Som var nødvendig. 
På grunn av dårlige tenner, så vil bleking gjøre unødvendig skade som ikke kan repareres, mister du emaljen så er den borte for alltid og jeg har blitt advart mot å gjøre det. Det å bleke tenner gjør lite til ubetydelig skade per gang for de med friske tenner, men store skader på svake og ødelagte tenner. 
I tillegg så har jeg fått to skader på grunn av kronisk munntørrhet på grunn av antidepressiva. Måtte slutte på dem, på grunn av tennene. 

Ikke snakk om ting du ikke vet noe som helst om! Tenner er en del av helsen vår og blir påvirket av mye. Det er ikke så enkelt som å bare å bleke dem for alle.  

Anonymkode: a18f8...0f7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg gikk på medisiner som barn som ødela tennene mine. Som gjør at de blir misfarget utengrunn og er umulig å unngå. De forfaller unaturlig fort og tåler ingenting.
Da jeg var 14 år så knuste jeg 3 framtenner i en ulykke, og knakk en nedi. Om jeg bleker tennene så vil de ødelagte tennene være misfarget mens de rundt bli litt hvitere. Jeg kan ikke bare rive ut tennene og sette inn falske, for tannkjøttet og beina under er for svake til å holde i en protese, på grunn av medisinene jeg gikk på i alt for mange år. Som var nødvendig. 
På grunn av dårlige tenner, så vil bleking gjøre unødvendig skade som ikke kan repareres, mister du emaljen så er den borte for alltid og jeg har blitt advart mot å gjøre det. Det å bleke tenner gjør lite til ubetydelig skade per gang for de med friske tenner, men store skader på svake og ødelagte tenner. 
I tillegg så har jeg fått to skader på grunn av kronisk munntørrhet på grunn av antidepressiva. Måtte slutte på dem, på grunn av tennene. 

Ikke snakk om ting du ikke vet noe som helst om! Tenner er en del av helsen vår og blir påvirket av mye. Det er ikke så enkelt som å bare å bleke dem for alle.  

Anonymkode: a18f8...0f7

Jo da, men nå har de færreste en sånn historie, snakker om normale menn med normale tenner (om de hadde tatt vare på dem).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo da, men nå har de færreste en sånn historie, snakker om normale menn med normale tenner (om de hadde tatt vare på dem).

Det er faktisk mange som har historier lik denne brukeren. Som oftest så har man en veldig god grunn for at man har ødelagde tenner, ingenting kommer av seg selv vet du.

Anonymkode: ee8e8...3a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke menn har spesielt gule tenner.

Anonymkode: 15061...03d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Synes ikke menn har spesielt gule tenner.

Ok, skjønner at jeg er uheldig med de jeg har møtt bare. Funnet dem på Tinder😒

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, skjønner at jeg er uheldig med de jeg har møtt bare. Funnet dem på Tinder😒

Tror det ja. Tannhelse på norske menn, har jeg inntrykk av at er generelt bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor finner dere disse mennene? 

Anonymkode: fdbbb...0dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor finner dere disse mennene? 

Anonymkode: fdbbb...0dd

Tinder. Det er jo lett å skjule alt man vil der, inntil man møtes på ordentlig. Kastet bort mye tid kan du si.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte en mann som manglet tenner i hele overkjeften. Fikk sjokk over at han ikke sa noe om det.

Anonymkode: 23009...c5c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...