Gå til innhold

Sykler du med munnbind?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Spør fordi jeg i det siste har sett flere syklister langs den gudsforlatte landeveien her jeg bor sykle med munnbind. Stort sett er de alene, så første gang jeg så det reagerte jeg med "for en skrue". Men nå ser jeg dette ofte. Munnbind på sportsyklister og motorsyklister.

Før noen arresterer meg og forteller meg at jeg er dum og ikke følger tiltakene så gjør jeg det, og jeg sykler ikke.

Endret av Elhaym
La til noe
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det er der det hører hjemme, på grunn av svevestøv og salt etter vinteren.... ? :) 

Jeg tror det for enkelte er blitt et "jeg er perfekt" signal, noe man gjør for å vise at man er veeeldig seriøs i korona bekjempelse. Jeg bruker munnbind når jeg må, men går ikke rundt med det der det ikke er nødvendig (ruller heller ikke på et kondom før jeg drar på byen for å vise at jeg praktiserer sikker sex...)

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, bruker ikke munnbind ute, kun i butikker. 

Skrevet (endret)
Elhaym skrev (1 time siden):

Spør fordi jeg i det siste har sett flere syklister langs den gudsforlatte landeveien her jeg bor sykle med munnbind. Stort sett er de alene, så første gang jeg så det reagerte jeg med "for en skrue". Men nå ser jeg dette ofte. Munnbind på sportsyklister og motorsyklister.

Før noen arresterer meg og forteller meg at jeg er dum og ikke følger tiltakene så gjør jeg det, og jeg sykler ikke.

Det er bare et tegn på at munnbind begynner å bli en kulturell greie også i Norge. Dessuten er det jo ekkelt å få fluer, støv og dritt ned i lungene, så jeg kan faktisk forstå syklistene. Jeg syklet mye tidligere og kan ikke telle hvor mange ganger jeg fikk insekter i munn når jeg syklet eksempelvis i oppoverbakke. Munnbind er jo et greit verktøy for å unngå nettopp det. 

For oss som brukte munnbind i fjor på denne tiden er det jo egentlig interessant å observere hvor raskt den kulturelle diskursen endret seg. Jeg brøt en rekke sosiale normer da jeg satt med munnbind på toget i mai. Fikk masse blikk fra omgivelsene. Sist uke gikk jeg tom for munnbind i jakkelommen og befant meg i en tynt befolket butikk uten munnbind - fikk akkurat de samme blikkene da som jeg opplevde på toget ifjor. Endringen er helt ekstrem! Folk er med andre ord som bjellesauer, bæææ! Myndighetene sier hopp og vi hopper! 

Jeg dreit i myndighetenes snakk om selvsmitte og fanteri ifjor og brukte munnbind. Jeg driter i myndighetenes anbefaling om munnbind nå. Jeg bruker det fordi det er common sense. Munnbind må bare være bedre enn ingenting. Jeg holder avstand til andre og omgir meg med få mennesker, ikke fordi mindretallsregjeringen vil det slik, men fordi jeg ønsker å holde meg frisk. Sunn fornuft er undervurdert i vår tid.

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 2
Gjest Kaida
Skrevet

Jeg tenker at de antagelig har vært et sted de måtte bruke munnbind og er på vei til et annet sted de må bruke munnbind.

Heller enn å putte det i lomma og bruke det på nytt (som er feil bruk) eller bruke dobbelt så mange munnbind de egentlig behøver, så beholder de det bare på.

Mulig det også er mer behagelig å beholde det på hvis veien støver veldig.

Skrevet
Elhaym skrev (1 time siden):

Virus er påvist hele 16 meter fra en syklist. Syklister burde derfor alltid bruke munnbind.

• Liker 3
Skrevet
Kaida skrev (24 minutter siden):

Jeg tenker at de antagelig har vært et sted de måtte bruke munnbind og er på vei til et annet sted de må bruke munnbind.

Heller enn å putte det i lomma og bruke det på nytt (som er feil bruk) eller bruke dobbelt så mange munnbind de egentlig behøver, så beholder de det bare på.

Mulig det også er mer behagelig å beholde det på hvis veien støver veldig.

Jeg kan avkrefte at sportsyklister her ute har vært noe som helst sted. Da er det i så fall nesten 3-5mil hver vei. De sykler ikke til noe, de sykler langs en landevei uten gangvei. Det er 80kmt her.

• Liker 2
Gjest Wanda1984
Skrevet (endret)

Bruker ikke munnbind ute, kunn matbutikker og jobb....

Endret av Wanda1984
Gjest Kaida
Skrevet
4 minutter siden, Elhaym said:

Jeg kan avkrefte at sportsyklister her ute har vært noe som helst sted. Da er det i så fall nesten 3-5mil hver vei. De sykler ikke til noe, de sykler langs en landevei uten gangvei. Det er 80kmt her.

Skjønner. Jeg svarte etter hva jeg selv ville trodd hvis jeg så noen syklister med munnbind på langs veien. Men i ditt tilfelle vil jeg tro det er pga. støv da.

Skrevet
Kaida skrev (Akkurat nå):

Skjønner. Jeg svarte etter hva jeg selv ville trodd hvis jeg så noen syklister med munnbind på langs veien. Men i ditt tilfelle vil jeg tro det er pga. støv da.

Men da tenker jeg de sikkert ville gjort dette foregående år også. Tror det er hovedsaklig ubehagelig å sykle med munnbind i disse bakkene her altså. Lurte vel mest på om dette var normalt 😅

Skrevet
Tiuren skrev (1 time siden):

Mulig det er der det hører hjemme, på grunn av svevestøv og salt etter vinteren.... ? :) 

Jeg tror det for enkelte er blitt et "jeg er perfekt" signal, noe man gjør for å vise at man er veeeldig seriøs i korona bekjempelse. Jeg bruker munnbind når jeg må, men går ikke rundt med det der det ikke er nødvendig (ruller heller ikke på et kondom før jeg drar på byen for å vise at jeg praktiserer sikker sex...)

Haha. Samme. Jeg bruker ikke munnbind ute alene og kan ikke forstå folk som går helt alene langt unna sivilisasjonen-speislt her ute- med munnbind.

• Liker 1
Gjest Kaida
Skrevet
Just now, Elhaym said:

Men da tenker jeg de sikkert ville gjort dette foregående år også. Tror det er hovedsaklig ubehagelig å sykle med munnbind i disse bakkene her altså. Lurte vel mest på om dette var normalt 😅

Jeg tenker egentlig ikke at de nødvendigvis ville brukt det foregående år, fordi de sannsynligvis ikke hadde noen erfaring med det før. Nå har vel de fleste noen pakker stående og da er det mer tilgjengelig. Kan du ikke vinke de inn til siden neste gang og spørre for nå kjenner jeg at jeg blir veldig nysgjerrig. 😂

Skrevet
Kaida skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker egentlig ikke at de nødvendigvis ville brukt det foregående år, fordi de sannsynligvis ikke hadde noen erfaring med det før. Nå har vel de fleste noen pakker stående og da er det mer tilgjengelig. Kan du ikke vinke de inn til siden neste gang og spørre for nå kjenner jeg at jeg blir veldig nysgjerrig. 😂

Jeg kan, men vet ikke om jeg tør faktisk 🤣 plutselig får jeg kjeft for å gå for nærme eller noe. Tør ikke snakke til folk lenger 😛

• Liker 1
Skrevet

Er egentlig mest fascinerende med motorsyklistene med hjelm og munnbind under 😅

Skrevet
Elhaym skrev (3 timer siden):

Men nå ser jeg dette ofte. Munnbind på sportsyklister og motorsyklister.

Snodig, hva skal det være godt for?

Skrevet
1 hour ago, Elhaym said:

Er egentlig mest fascinerende med motorsyklistene med hjelm og munnbind under 😅

Det har jeg ikke sett, høres snodig ut! Når jeg kjører MC så er det jo helt unødvendig, har jo visir da.... :) 

• Liker 1
  • Opprett ny...