Gå til innhold

Hvilke kjøkkenmaskin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min gamle Kenwood er ødelagt og jeg trenger ny kjøkkenmaskin. Bruker den aller mest til baking/elting av deiger, men også blanding av farser, visping av krem osv.

hvilken kjøkkenmaskin anbefaler du? Og hvor kraftig motor bør den ha?

Anonymkode: 4c2b6...7af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en ny Kenwood. Kjøp i alle fall ikke Kitchenaid.

Anonymkode: 9e3d7...3c7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har Ankarsrum og er veldig fornøyd med den.

• Liker 2
Skrevet
Brunhilde skrev (1 time siden):

Jeg har Ankarsrum og er veldig fornøyd med den.

Takk for dette tipset. Har du tilbehørspakken og? Har du i så fall brukt det mye? Skal kjøpe ny maskin og hadde egentlig tenkt Wilfa probaker, men ser jo at denne her virker vel så bra, og har flere funksjoner.

Skrevet

Vi har en Kenwood Chef XL Titanium. Veldig fornøyd med den. Den er like bra til brøddeiger som til å vispe kakerøre. Siden det er gjærbakst som krever mest av en maskin var det viktig for oss med kraftig motor og at den tåler litt.  Jeg ville søkt litt på tester av kjøkkenmaskiner så finner du noe som passer ditt bruk og din prisklasse og som du vet er bra.

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt min Kenwood i over 10 år, og den er like god som ny. Håper den varer i 10 år til, og kommer aldri til å bytte merke.

Anonymkode: 91b6e...626

Skrevet

Vi har også Ankarsrum, og er veldig fornøgde med den. Har det eg trur er standardpakken (eltebolle og vispebolle m/utstyr), også kjøpte vi kjøttkvern i tillegg. Vi ville ha ei sterk maskin, og som det finst mykje ekstrautstyr og reservedelar til, slik at vi kan ha ho leeeenge og bruke ho til det meste 😊

Skrevet

Har en Kitchen Aid som jeg har hatt i 20 år. Like fin som ny, og vært til service kun én gang (nå nylig)

Men når det er sagt: Hadde valgt Kenwood Chef XL i dag! Større kapasitet, bedre motor og vispen tar bedre nedi bla. Så om Kitchen Aiden skulle ta kvelden blir det denne

Skrevet

Kenwood, uten tvil. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en femten år gammel maskin fra Bosch som jeg er veldig fornøyd med. Vet ikke om de fremdeles lager sånne maskiner eller om de har sluttet med det, kan ikke huske å ha sett en lignende maskin i butikken.

Anonymkode: 801a6...bc6

AnonymBruker
Skrevet

Min Kenwood, ikke den beste modellen, vandret i dag ned fra kjøkkenbenken. Fungerte helt fint etterpå. Det er altså ganske solide maskiner, men med en tendens til å vandre om deigen blir for hard. Det blir derfor antagelig en ny Kenwood neste gang.

De nye maskinene kommer med en forbedret eltekrok. Det er bra, for eltekroken jeg har er ikke veldig flink til å blande deig.

Anonymkode: d6991...cec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Min gamle Kenwood er ødelagt og jeg trenger ny kjøkkenmaskin. Bruker den aller mest til baking/elting av deiger, men også blanding av farser, visping av krem osv.

hvilken kjøkkenmaskin anbefaler du? Og hvor kraftig motor bør den ha?

Anonymkode: 4c2b6...7af

Kenwood, uten tvil. Kitchen aid er ikke sterk nok. Kenwooden tåler ganske nye mer! Kvalitet ;) 

Anonymkode: ef529...35a

Skrevet

Til gjærdeiger er den beste maskinen jeg har hatt Ankarsrum, het Elektrolux tidligere. Har hatt flere forskjellige Kenwood, men ingen slår Ankarsrum. Legger ved en video av Ankarsrum i bruk.

AnonymBruker
Skrevet

Wilfa probaker. Rabattkode og anmeldelse på instaprofilen til krem Elin.

Anonymkode: 50806...d28

Skrevet
Mamacita83 skrev (8 timer siden):

Takk for dette tipset. Har du tilbehørspakken og? Har du i så fall brukt det mye? Skal kjøpe ny maskin og hadde egentlig tenkt Wilfa probaker, men ser jo at denne her virker vel så bra, og har flere funksjoner.

Jeg har kjøttkvern og har brukt den. Har lyst på grønnsakskuttetilbehør også og kommer nok til å kjøpe det etterhvert.

Det jeg liker aller best med maskinen er at den kan ta store deiger og at den står stille mens den jobber. Det er bollen som går rundt, ikke krokene.

AnonymBruker
Skrevet
Belima skrev (1 time siden):

Til gjærdeiger er den beste maskinen jeg har hatt Ankarsrum, het Elektrolux tidligere. Har hatt flere forskjellige Kenwood, men ingen slår Ankarsrum. Legger ved en video av Ankarsrum i bruk.

Synes den ser litt utrygg ut mtp. små barnehender som er med å bake? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.4.2021 den 22.22):

Synes den ser litt utrygg ut mtp. små barnehender som er med å bake? 

Forstår egentlig ikke hva du mener at den er utrygg fordi jeg har jo ikke hendene oppi maskinen når den går. Må jeg justere et eller annet, så slår jeg av maskinen og gjør det jeg må da. Barnebarna mine hjelper til med å ha oppi råvarene og etterpå være med på å bake når deigen er ferdig. Det er vel ikke vanlig å hendene i maskinen mens den går rundt.

Endret av Belima
Rettet skrivefeil
  • Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kjøp en ny Kenwood. Kjøp i alle fall ikke Kitchenaid.

Anonymkode: 9e3d7...3c7

Kjøp da de dyre Kenwoodene med metallhus, så går ikke den neste også i stykker.

KitchenAid er solide og har direkte drift. Det er reale greier!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er superfornøyd med min Kenwood Chef XL. Den har handtert triple brøddeiger med frø og rug i mange, mange år nå. Eneste ankepunktet er at den beveger seg når den trekker tungt. Men kan jeg ikke være på kjøkkenet og passe på setter jeg den bare på gulvet. 

Kjøpte pakke med alt ekstrautstyr. Grønnsakskutter og rasp er hyppig i bruk, kverna brukes til å lage fiskekaker og hamburgere, blender til supper og smoothies, og miniblenderne til ulike curryer og marinader. Usikker på om alle maskiner har slike muligheter, og selger tilbehøret til såpass gunstig pris. Men verdt å ta en titt om du også behøver slike funksjoner. 

Anonymkode: c64aa...de2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...