Gå til innhold

Dere som irriterer dere over handelsstanden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Foran hver høytid eller spesiell anledning så florerer det av folk som ikke handler pynt eller sesongvarer fordi man ikke er en slave av handelsstanden. 
men hva tenker alle dere om de arbeidsplassene som handelsstanden genererer? Hvis vi reduserer forbruket så kraftig som mange av dere mener, hvor blir arbeidsplassene av?

Anonymkode: 12881...bac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det fenomenet om å være så prinsipfast på slikt er helt sløkket.

Nå tror jeg ikke handelsstanden går fullstendig konkurs og er på felgen fordi noen ikke kjøper gule/røde Servietter eller lys eller hva det nå måtte være i seg selv.

Det virker så ekstremt stusselig, og selvsagt er de også "slaver av handelsstanden", all den tid og stund de er så prinsipfast på at de ikke skal markere slike dager med butikkinkjøp av blomster og pynt.

Selv liker jeg gjerne å markere overgangene i året og feire det som feires kan, men selvsagt trenger det da virkelig ikke koste skjorten 

Anonymkode: 691a9...0e8

AnonymBruker
Skrevet

Hva med de går over i jobber som går ut på å reparere det vi alt har kjøpt til en overkommelig pris ?Er massevis av potensiale der. 

Ja og å snakke om å kjøpe greier for å beholde jobber i handelstanden er som å pisse i buksa for å holde varmen. når en, som en må, tenker på bærekraft. 

Anonymkode: 2c772...d70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med de går over i jobber som går ut på å reparere det vi alt har kjøpt til en overkommelig pris ?Er massevis av potensiale der. 

Ja og å snakke om å kjøpe greier for å beholde jobber i handelstanden er som å pisse i buksa for å holde varmen. når en, som en må, tenker på bærekraft. 

Du lever i dein egen lille boble du.

Anonymkode: 1b7b4...db1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Enig med deg. 

Anonymkode: 7a7ad...d50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2021 den 10.17):

Foran hver høytid eller spesiell anledning så florerer det av folk som ikke handler pynt eller sesongvarer fordi man ikke er en slave av handelsstanden. 
men hva tenker alle dere om de arbeidsplassene som handelsstanden genererer? Hvis vi reduserer forbruket så kraftig som mange av dere mener, hvor blir arbeidsplassene av?

Anonymkode: 12881...bac

Jeg er i mot forbrukssamfunnet. Og slik det er i dag, så overproduseres det, og gevinsten ligger kun hos noen få med store fabrikker. De genererer ikke arbeidsplasser som det burde. 

Man burde fokusere mer på spesialisering og kvalitet, som i gamledager. Slik at man kan få tilbake yrker som urmaker, skomaker osv. Det hadde skapt et mer variert marked, enn  storproduksjon på fabrikk av noe med kort holdbarhet i plastikk.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i mot forbrukssamfunnet. Og slik det er i dag, så overproduseres det, og gevinsten ligger kun hos noen få med store fabrikker. De genererer ikke arbeidsplasser som det burde. 

Man burde fokusere mer på spesialisering og kvalitet, som i gamledager. Slik at man kan få tilbake yrker som urmaker, skomaker osv. Det hadde skapt et mer variert marked, enn  storproduksjon på fabrikk av noe med kort holdbarhet i plastikk.. 

Møbelprodusentene på Sunnmøre generer ikke arbeidsplasser?

Gevinsten ligger i hele verdikjeden fra råvareprodusenter via fabrikk til transportør og butikken.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Møbelprodusentene på Sunnmøre generer ikke arbeidsplasser?

Gevinsten ligger i hele verdikjeden fra råvareprodusenter via fabrikk til transportør og butikken.

Ikke så lenge veiene fra produksjon og til salg automatiseres nei. Selv om du kjenner til 1 bra kjede, så er ikke dette normen, for å si det slik.

Det genereres ikke nok arbeidsplasser nei. Dette sier jeg fordi det er for mange ledige eller deltidsarbeidende i Norge. Men det er flere faktorer i bildet som utdanning osv. Man forsøker å vende seg bort fra faste stillinger, det er altså ingen som ønsker ansvaret for å trygge arbeidstakeren m. m. En uting i mine øyne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...