Gå til innhold

Flott artikkel fra Aftenposten. Klart skader på barn under barnevernet også må registreres

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På lik linje med de ansatte i bv.  Der har de nøyaktige register. Barn derimot som de har ansvar for har de ingen oversikt over hvor mange er blitt skadet.

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/bnrxzk/aftenbladet-avsloerer-ingen-oversikt-over-skader-paa-barnevernsbarn?fbclid=IwAR11rNu7_1XfxSuOJZ6kthC4Z7OkLUbIoGAHQBNW9JZYxfE9PjXnLBycfCQ

syns det er superpositivt at de er villig til å forbedre seg Bufdir 👍🏻👍🏻👍🏻

Anonymkode: f4993...c0d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette her er jo helt krise!! Og Trommald som øverste sjef er en katastrofe! 
De skal ivareta de mest sårbare barna, også klarer de ikke en gang ha systemer som fanger opp og registrerer maktbruk og skader! Det er jo ville tilstander på mange av disse institusjonene. Ungdommer ruser seg og dør under barnevernets omsorg. Det er rett og slett ikke godt nok på noe plan! 

Anonymkode: 0828f...e05

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for regelbrudd på opphavsrett.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er horribelt at de ikke allerede fører et like nøyaktig register for barn som blir skadet. Og så stiller jeg meg undrende til hvem som skal utføre jobben med registeret? Hvis det er de som har påført barnet skader under tumultene som og skal føre opp skader så stiller jeg meg tvilsom til at dette vil bli gjort på en nøyaktig måte. Og hvem skal eventuelt hjelpe barnet å fylle ut dette skjemaet? 

Skulle gjerne visst hvordan de tenker å ordne dette. På oppveksthjem og slike institusjoner så bor det jo barn fra 7-8 år og det oppstår ofte utagerende situasjoner, så jeg lurer på hva planen er for at disse barna og skal få ført sine skadeskjemaer på en adekvat måte. Selv om de fleste som jobber innenfor slike institusjoner er flotte mennesker så får de inn dritt der og så jeg kjenner jeg er skeptisk til slikt. Ser for meg at statistikken vil bære mange avvik.

Anonymkode: 2811d...101

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De skal ivareta de mest sårbare barna, også klarer de ikke en gang ha systemer som fanger opp og registrerer maktbruk og skader! Det er jo ville tilstander på mange av disse institusjonene. Ungdommer ruser seg og dør under barnevernets omsorg. Det er rett og slett ikke godt nok på noe plan! 

Trommald som øverste sjef er ubrukelig og nekter at noe som helt skal reformeres.

Anonymkode: d4393...b73

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Husk at det er tusenvis av barn under barnevernet uten at det er noe feil med foreldrene, og som hadde det helt fint hjemme. Disse barna BLIR sårbare UNDER barnevernet.

Anonymkode: 86764...32c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...