AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Vi er et par på 27 år. Vært sammen i mer enn 5 år. Begge er ferdig med utdanning (for 1 år siden) og har fast jobb. Har kjøpt oss leilighet som er ganske stor. Samboer og jeg har snakket om barn mange ganger, og begge vil ha tre barn. Likevel vil han altså vente til vi er 30 med å starte å prøve. Jeg synes det er helt meningsløst å vente bare for å vente. Spesielt når ønsker tre barn? Vet jo aldri hvor lett jeg blir gravid osv... Innspill? Anonymkode: d555a...c71 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Nettop ferdig med studie også skal man rett i papparollen? Nei takk! Må leve litt før det ass Anonymkode: 0fc61...f63 31
Gjest Fnuggolina Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 Det synes jeg høres helt rimelig ut Dere har jo veldig kort tid i nye jobber, skjønner godt han ønsker å fokusere bittelitt på det før barn kommer. Det er ingen grunn til å anta at 3 år vil gjøre noe drastisk med fertilitet i den alderen.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 Jeg ville nok tenkt det samme. Det er jo fint å endelig ha økonomisk frihet til å reise og gjøre som man vil i et par år før man får barn. Anonymkode: bfb48...dea 22
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 Fnuggolina skrev (25 minutter siden): Det synes jeg høres helt rimelig ut Dere har jo veldig kort tid i nye jobber, skjønner godt han ønsker å fokusere bittelitt på det før barn kommer. Det er ingen grunn til å anta at 3 år vil gjøre noe drastisk med fertilitet i den alderen. 27 til 30 gjør neppe noe. Men 35 til 38 gjør det som regel, og hvis de vil ha tre havner de fort der. Anonymkode: bfdda...989 15
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 Takk til dere som har svart. Fint å få innspill fra utenforstående. Men synes ikke dere at det er litt risky å vente helt til 30 med å starte å prøve når man ønsker tre barn? Første barn blir jo tidligst født når jeg er 31 år da. I tillegg er jeg operert for celleforandringer, er redd jeg må operere flere ganger også som medfører risiko. Innafor å be om et kompromiss? Prøve når vi er 28-29 år? Anonymkode: d555a...c71 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Takk til dere som har svart. Fint å få innspill fra utenforstående. Men synes ikke dere at det er litt risky å vente helt til 30 med å starte å prøve når man ønsker tre barn? Første barn blir jo tidligst født når jeg er 31 år da. I tillegg er jeg operert for celleforandringer, er redd jeg må operere flere ganger også som medfører risiko. Innafor å be om et kompromiss? Prøve når vi er 28-29 år? Anonymkode: d555a...c71 Ville forhandlet til et kompromiss ja😊 Spesielt mtp. celleforandringene, er jo ikke sikkert at du har så god tid som alderen tilsier. Anonymkode: e690c...e89 10
Gjest Fnuggolina Skrevet 4. april 2021 #9 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 27 til 30 gjør neppe noe. Men 35 til 38 gjør det som regel, og hvis de vil ha tre havner de fort der. Anonymkode: bfdda...989 Kurven er ikke spesielt bratt der for normalt fertile. 38 til 40 er noe annet. Men om man er konisert som hun nevner senere er jo saken en annen.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 Enig med han. Hadde mannen ønsket barn da vi bare var 27 ville det vært et krystallklart nei fra meg. Selv om vi begge var ferdig med masteren da vi var 24. Disse årene var fantastiske, og krevende, på en gang. Eksotiske reiser, det å etablere en karriere, alt man erfarer som nye huseiere, og ikke minst det at ingen andre var i gang med barn så tidlig, så vi ville falt av omgangskretsen. Du vet forresten ikke om du ønsker 1, eller 5, før du har fått 1 Anonymkode: eb537...22e 19
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Enig med han. Hadde mannen ønsket barn da vi bare var 27 ville det vært et krystallklart nei fra meg. Selv om vi begge var ferdig med masteren da vi var 24. Disse årene var fantastiske, og krevende, på en gang. Eksotiske reiser, det å etablere en karriere, alt man erfarer som nye huseiere, og ikke minst det at ingen andre var i gang med barn så tidlig, så vi ville falt av omgangskretsen. Du vet forresten ikke om du ønsker 1, eller 5, før du har fått 1 Anonymkode: eb537...22e Er jo veldig greit å planlegge sånn at man rekker flere da. Anonymkode: d555a...c71 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 Du kaster bort tiden din. Høres bare ut som han er en av disse sickoene som dumper dama etter 10 år og får barn med noen andre i løpet av 6mnd. Anonymkode: 98430...97f 11
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #13 Skrevet 4. april 2021 Snakk med legen din om fertiliteten. Anonymkode: 06a22...6ac 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 Jeg skjønner han godt. Det er jo ikke bare å vente for å vente, som du kaller det. Det høres ut som du trenger å sette deg litt mer inn i hvorfor samboer ønsker dette. Jeg er veldig glad for å ikke få barn rett etter studietiden. Endelig kan man leve litt, ha penger og kose seg. Samt komme ordentlig i gang med jobb. Men man trenger ikke nødvendigvis vente 4 år med å få barn? Hvis du blir gravid når du er 29, så får du i beste fall barn når du er 30. Kanskje det kunne vært et forslag å si du ønsker å prøve å få barn innen du er 30. Uansett høres det tøft ut når man har så ulike ønsker. Forstår at du er frustrert. Anonymkode: 2cb44...652 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #15 Skrevet 4. april 2021 Er så glad for at vi hadde noen år med fantastiske reiser, både sammen som par men også med venner før vi fikk barn. Deilig å ha litt tid å skape minner og bare være når man endelig er ferdig med studietiden. Jeg elsker å være mamma og liker familielivet, men fordi jeg og vi gjorde så masse før vi fikk barn så slipper man følelsen av å gå glipp av noe når andre drar på eksotiske ferier eller lignende (før korona), har en helt annen ro i kroppen nå. Men er jo viktig at dere snakker om det og finner en løsning begge er fornøyd med. Men å presse noen til barn tidligere enn man ønsker kan bli mer katastrofalt enn å vente. Det er en helomvending - fantastisk, men en stor forandring for mange. Lykke til!:) Anonymkode: 5cb6a...eb9 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #16 Skrevet 4. april 2021 Pass på å få dere stor nok bolig før dere starter prøvingen da. Ganske stor forskjell på låneramme før og etter at man får barn. Anonymkode: e51f7...da2 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #17 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er jo veldig greit å planlegge sånn at man rekker flere da. Anonymkode: d555a...c71 Man trenger ikke å starte 30 år gammel for det. Har knapt en eneste venninne som fikk første før de var 35, og alle har fått de barna de vil ha. 27 er ungt i disse dager, veldig ungt om man har en utdannelse. Anonymkode: eb537...22e 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #18 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man trenger ikke å starte 30 år gammel for det. Har knapt en eneste venninne som fikk første før de var 35, og alle har fått de barna de vil ha. 27 er ungt i disse dager, veldig ungt om man har en utdannelse. Anonymkode: eb537...22e Ok, men er uansett ikke tema å starte 35 år gammel. Sier seg selv at det er ganske uklokt å starte som 35 åring om man ønsker tre barn. Anonymkode: d555a...c71 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #19 Skrevet 5. april 2021 Han kan vente til han er 50 og fortsatt kunne få barn. Du kan ikke. Derfor er det lett for han å tenke at dere kan vente. Derfor er det ikke lett for deg å tenke at dere kan vente. Anonymkode: 68848...ac0 9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #20 Skrevet 5. april 2021 Takk for svar alle! Er enig at det er deilig med noen år i arbeid før barn, har hvertfall fortståelse for at samboer vil dette. Men vi har faktisk reist masse og opplevd en hel del som studenter. Når jeg ønsker barn har vi vært sammen i 6 år! Så det er liksom ikke sånn at vi ikke har levd i det hele tatt før nå, tvert i mot. Har foreslått til han vi kan inngå kompromiss, men det ønsker han ikke... Skjønner at jeg ikke kan tvinge noen til barn akkurat, det er en altfor stor avgjørelse. På den andre siden er det MIN kropp, og jeg ønsker ikke å få barn som 38-åring. Hvertfall ikke når jeg har allerede vært operert for celleforandringer. Anonymkode: d555a...c71 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå