AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #41 Del Skrevet 4. april 2021 Dere må også huske at den emo stilen også var mote en gang i tiden, moten har bare endret seg, men det er alltid noen innenfor mote som holder på stilen sin. Men de emo fargene var også en del av å lage opprør, bli sett, og mange psykiske syke falt innenfor denne kategorien fordi de ville bli sett. Men det vil ikke si at alle med denne stilen slet psykisk. Mange psykisk syke tørte ikke gjøre noe som stakk dem ut. Mange farget også håret slik for å føle at oppmerksomheten de fikk var annerledes, slik at det skulle matche hvordan de følte seg på innsiden, altså annerledes. Men igjen, er jeg som la ut alle bildene over, og det er STOR forskjell på hårfarger, rebell og følge mote. Det er to helt forskjellige ting, som ofte mange tar under en kam (kam heheheheh 🤭) Anonymkode: cd17f...5d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #42 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men igjen, er jeg som la ut alle bildene over, og det er STOR forskjell på hårfarger, rebell og følge mote. Det er to helt forskjellige ting, som ofte mange tar under en kam (kam heheheheh 🤭) Dette er helt sant. Ting er ikke svart/hvitt. (Høhøhøhø!) Anonymkode: 75947...863 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #43 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er helt sant. Ting er ikke svart/hvitt. (Høhøhøhø!) Anonymkode: 75947...863 😂❤️ Anonymkode: cd17f...5d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #44 Del Skrevet 5. april 2021 Når du velger å farge håret i en ekstrem unaturlig farge...er du kanskje ‘litt spesiell’. Er du psykisk syk er du oftest også...litt spesiell. Trenger ikke være mer naturlig sammenheng enn som så. Og da er det jo heller kanskje ikke så rart at psykisk syke i større grad farger håret sitt lilla eller grønt. Er du feks bipolar (manisk eller hypoman) eller psykotisk ser jeg for meg det er lett å gjøre impulsive handlinger som skiller seg litt ut. Feks skreller håret alla Britney eller farger håret blått. Når dette er sagt så har jeg en nabo på 40+ som farget håret orange/rødt og gikk over i lilla uken etter. Så gikk det 3 uker før hun omtrent var ute av dørene. Og i dag er håret normalt igjen. Aner ikke hva som skjedde der😅 Men hun fremstår som rolig og sjenert og nokså normal forøvrig. Anonymkode: f4ca9...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #45 Del Skrevet 5. april 2021 Jeg har vært psykiatrisk pasient i rundt 15 år og det er ikke uvanlig at de på avdelingene jeg havner på farger håret sitt i knæsj pastellfarger. Selv har jeg asperger og var avhengig av hårfarger og piercinger tidligere for å på en måte distansere meg fra de andre. Har alltid følt meg som et romvesen blant andre mennesker med autismen min, så siden jeg følte meg så annerledes ut på innsiden så gjorde jeg det samme med utsiden. Anonymkode: 959d6...9da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. april 2021 #46 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): For meg fungerer hårfarge, frisyre og stilen ellers som et slags skjold. Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse med all angsten det bringer med seg og føler at jeg gjør meg selv utilgjengelig ved å skille meg ut. Jeg føler jeg har litt kontroll selv ved å se hard og "tøff" ut hvor en latterlig det høres ut. Anonymkode: ec0a1...cf7 Det høres ikke latterlig ut. Det er forståelig som du forklarer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. april 2021 #47 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Da jeg ble ufør så tenkte jeg «faen heller, skal jeg bare farge håret nå som jeg ikke er låst til å ha et ordentlig utseende i forhold til jobb??» Og det er derfor jeg da endelig fikk guts til å eksperimentere litt med farger 😍 MEN damer.... dere må ikke glemme at i det siste så har det vært mote med forskjellige hårfarger. Det startet som dip and dye (farge bare nederst i tuppene), også ble moten litt tøffere og det ble inn å helfarge håret i mer uvanlige farger. Det er en STOR forskjell på det å følge mote og farge håret hos frisør, enn de som ikke har peiling og bare farger håret hjemme og ødelegger det. Skal en del bleking og riktige prosedyrer og kunnskap om farger og toner for å få det fint. Jeg er psykisk syk, men jeg dro da like vell til frisøren og fikk gjort det ordentlig. Mange vil nok tenke «psykisk syk» med en gang de ser noen med farget hår, men klarer dere i det hele tatt se forskjell på en profesjonell farging og hjemmefarge? Dømmer dere alle som bare er uvanlige på håret? De fleste jeg kjenner som har farget håret annerledes hos frisør, sliter ikke psykisk Disse fargene har jeg hatt på mitt hår: Anonymkode: cd17f...5d4 Nederste er sååå fint! Og bare sånn for å si det, så dømmer jeg ikke. Reagerer ikke på at folk har psykiske utfordringer, det er så vanlig. Men interessant med div svar her da.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #48 Del Skrevet 5. april 2021 Oppfatter overnevnte, signalfarget hår, samt sånne frisyrer hvor det ser ut som om frisøren fikk en telefon, barbert på ene siden, lang lugg osv., som et signal om at folk gir faen i utseende sitt og ønsker å vise dette. Dette ser en ofte på at de gir blaffen i å holde vekta nede også. Ofte er disse opptatt av å fronte hva de mener er politisk korrekt/woke, og kjemper beinhardt mot "patriarkiet". Anonymkode: 0e90e...ac1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #49 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Klarer dere se forskjell på de forrige bildene jeg la ut og dette her? Eller er det samma Ulla og alle må ha psykiske problemer? 🙈 Anonymkode: cd17f...5d4 Dette var jo tenåringsmote fra 2005-2010 Anonymkode: d1f87...536 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maseprateren Skrevet 5. april 2021 #50 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (På 4.4.2021 den 7.01): Noe som alltid har slått meg er at de jeg kjenner som jeg vet har psykiske utfordringer ofte har en tendens til å eksperimentere med farger i håret utover hva som er normale hårfarger, som blått, grønt, rosa, lilla og knall rødt hår. Ser det ofte går igjen hos de som står fram i media med psykiske lidelser også. Andre som har lagt merke til dette? Anonymkode: 67d5a...85d Dette stemmer med min erfaring. Jeg ser på sånne farger som en advarsel om å holde seg unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #51 Del Skrevet 5. april 2021 Jeg er en godt voksen småbarnsmor med kjedelig trygg jobb i det offentlige. Ingen psykiske problemer, bare litt sjenert. Håret mitt er knallblått, rett og slett for at jeg ikke skal bli så grå og kjedelig som alle de jeg jobber med. Og så syns jeg jo selv at det er fint da. Anonymkode: e212f...a63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #52 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (På 4.4.2021 den 10.17): Jeg har hatt blått, grønt eller rosa hår mesteparten av livet. Er veletablert med mann og barn, 100% jobb med mye ansvar, god utdannelse. Aldri hatt psykiske problemer eller vært særlig overvektig. Så ikke tro at alle med farget hår har problemer, vær så snill. Anonymkode: 01515...663 Ts drar ikke alle over en kam.. hun sier at mange med psykiske probl farger håret i slike farger. En stor andel gjør det, ikke alle. mJeg ser også at de med psyk problemer har rosa grønt blått hår.. gjerne med piersinger i tillegg Anonymkode: e1757...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #53 Del Skrevet 5. april 2021 Vanlig. Spesielt de med emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Noen har behov for å skjule seg selv og gjør slike drastiske grep. For oss blir det jo motsatt. Vi tenker de vil ha oppmerksomhet. Men de tenker vel ulikt der. Anonymkode: de96d...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #54 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Vanlig. Spesielt de med emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Noen har behov for å skjule seg selv og gjør slike drastiske grep. For oss blir det jo motsatt. Vi tenker de vil ha oppmerksomhet. Men de tenker vel ulikt der. Anonymkode: de96d...a4f Hvem er «vi»? Anonymkode: 75947...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå