AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Del Skrevet 4. april 2021 Noe som alltid har slått meg er at de jeg kjenner som jeg vet har psykiske utfordringer ofte har en tendens til å eksperimentere med farger i håret utover hva som er normale hårfarger, som blått, grønt, rosa, lilla og knall rødt hår. Ser det ofte går igjen hos de som står fram i media med psykiske lidelser også. Andre som har lagt merke til dette? Anonymkode: 67d5a...85d 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #2 Del Skrevet 4. april 2021 Merkelig, men kanskje ja. Har en bekjent som farga håret ganske ofte og med forskjellige farger etter at vedkommende opplevde et brudd. Vet om to søsken hvor barna deres får farga håret knall rosa, for så å farge det grønt og senere lilla, og ungene er 10 og 12-13 år. Begge foreldrene sliter med psyken, overvekt og deres far er viden kjent at er klin gæren. En tidligere nabo drev og farge håret svart, signalgrønt etc da hun var i ungdomstida og hun var i et spesielt og noe belastet miljø. Kan være mange grunner. Men ser en rød tråd. Anonymkode: 62dd8...ae4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #3 Del Skrevet 4. april 2021 Jada og blondiner er som vanlig stokk dum som noen brød. De som har rødt hår er uff så hissige og de som har komunebrunt hår er bare nitriste grå mus.. Fordommene lenge leve ser jeg🙄 Nei jeg har ikke grønt eller blått hår, men legen min har rosa om det skulle spille en rolle, den dyktigste legen jeg har hatt. Anonymkode: f245f...962 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnartMammaLykke Skrevet 4. april 2021 #4 Del Skrevet 4. april 2021 Jepp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jada og blondiner er som vanlig stokk dum som noen brød. De som har rødt hår er uff så hissige og de som har komunebrunt hår er bare nitriste grå mus.. Fordommene lenge leve ser jeg🙄 Nei jeg har ikke grønt eller blått hår, men legen min har rosa om det skulle spille en rolle, den dyktigste legen jeg har hatt. Anonymkode: f245f...962 Kan man ikke være dyktig om man har psykiske problemer? Det ene utelukker liksom ikke det andre, det var jo veldig fordomsfullt av deg:) Anonymkode: 79a67...a95 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #6 Del Skrevet 4. april 2021 Nja. Tja. Tenk så mange med psykiske problemer som har vanlig hårfarge. Du må huske at det er ikke uvanlig å farge i forskjellige farger når man er ung. Anonymkode: 75947...863 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #7 Del Skrevet 4. april 2021 Jeg har aldri tenkt over det før, men det stemmer for de jeg kjenner! Anonymkode: 84b72...4d0 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #8 Del Skrevet 4. april 2021 Jeg har hatt blått, grønt eller rosa hår mesteparten av livet. Er veletablert med mann og barn, 100% jobb med mye ansvar, god utdannelse. Aldri hatt psykiske problemer eller vært særlig overvektig. Så ikke tro at alle med farget hår har problemer, vær så snill. Anonymkode: 01515...663 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #9 Del Skrevet 4. april 2021 Tror de aller fleste som har psykiske problemer har helt vanlige hårfarger. Jeg kjenner ikke så mange som farger håret sitt i uvanlige farger, men de som har gjort det har gjort det av ulike årsaker, ikke nødvendigvis psykiske problemer. Mer det at de har lært å gi faen i hva andre mener om dem, og heller lever livet slik de ønsker selv. Anonymkode: 28784...68f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #10 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan man ikke være dyktig om man har psykiske problemer? Det ene utelukker liksom ikke det andre, det var jo veldig fordomsfullt av deg:) Anonymkode: 79a67...a95 Sa jeg det noen plass😁 Haha selvsagt kan hun ha psykiske problemer.. Jeg sa bare at legen min har rosa hår Men slik det fremstår i hi så er det ikke oppegående psykiske syke det er snakk om det vet da både du og jeg, så dette må du lengre ut på landet med. Anonymkode: f245f...962 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jada og blondiner er som vanlig stokk dum som noen brød. De som har rødt hår er uff så hissige og de som har komunebrunt hår er bare nitriste grå mus.. Fordommene lenge leve ser jeg🙄 Nei jeg har ikke grønt eller blått hår, men legen min har rosa om det skulle spille en rolle, den dyktigste legen jeg har hatt. Anonymkode: f245f...962 Man kan jo ha psykiske problemer selv om man er en dyktig lege. Hun er legen din. Du vet ikke noe som helst om privatlivet hennes. Anonymkode: cb73b...380 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #12 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sa jeg det noen plass😁 Haha selvsagt kan hun ha psykiske problemer.. Jeg sa bare at legen min har rosa hår Men slik det fremstår i hi så er det ikke oppegående psykiske syke det er snakk om det vet da både du og jeg, så dette må du lengre ut på landet med. Anonymkode: f245f...962 Ikke oppegående psykisk syke? Jeg tror den som er mest fordomsfull i denne tråden her er deg. Anonymkode: cb73b...380 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 4. april 2021 #13 Del Skrevet 4. april 2021 Knallfarger hår, og masse piersinger er min erfaring. Men, de aller fleste med psykiske sykdommer ser helt normale ut. Tror det kan ha en sammenheng med å gjøre slike stunt medfører at de "slipper unna" sykdommen litt? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #14 Del Skrevet 4. april 2021 Jeg har selv hatt både rosa, grønt, rødt ++ hår i tenårene. Bodde på institusjon og hadde store psykiske problemer. Mange av vennene mine hadde samme stil og slet også med psyken (depresjon, selvskading, angst). Men nå var det også likesinnede barnevernsbarn som var i gjengen min. Jeg har selv lurt litt på i voksen alder hvorfor jeg gikk kledd slik som jeg gjorde (svart/"emo") for jeg hadde sterk sosial angst, og med en fargerik hårfarge og spesiell stil blir man jo lagt merke til. Jeg sliter foresten enda med psyken i perioder på grunn av ettervirkninger av barndommen, men ser i dag "normal" ut med utdanning, jobb, barn, mann, hus, det typiske "A4" livet. Hårfargen er naturlig og klærne er kjedelige og vanlige. Ingen tatoveringer og piercingene forsvant før jeg ble 20. Tviler på at jeg ser deprimert ut. De fleste jeg kjente med den stilen vokste det av seg i voksen alder. Anonymkode: da53f...acc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #15 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kan jo ha psykiske problemer selv om man er en dyktig lege. Hun er legen din. Du vet ikke noe som helst om privatlivet hennes. Anonymkode: cb73b...380 Så du var jeg skrev før du svarte? AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke oppegående psykisk syke? Jeg tror den som er mest fordomsfull i denne tråden her er deg. Anonymkode: cb73b...380 Atte hæ? Tror du må lese hva jeg skriver fremfor å være så innmari kjapp på knappene dine.. Jeg har aldri skrevet her at psykisk syke ikke kan være oppegående, smarte, osv, jobbe som lege, brannkonstabel, politi etc. Å tro at hårfarge bestemmer sykdomsforløpet eller omvendt er like idiotisk som å måtte mene at blondiner ikke har et snev av IQ. Anonymkode: f245f...962 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #16 Del Skrevet 4. april 2021 Jeg vet om tre som har grønt hår. Alle sliter psykisk... Anonymkode: be953...b25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #17 Del Skrevet 4. april 2021 Hadde lilla hår en periode da jeg var ung. Var en feilfarging - ingen psykiske problem😂 Anonymkode: b0c64...3ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #18 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så du var jeg skrev før du svarte? Atte hæ? Tror du må lese hva jeg skriver fremfor å være så innmari kjapp på knappene dine.. Jeg har aldri skrevet her at psykisk syke ikke kan være oppegående, smarte, osv, jobbe som lege, brannkonstabel, politi etc. Å tro at hårfarge bestemmer sykdomsforløpet eller omvendt er like idiotisk som å måtte mene at blondiner ikke har et snev av IQ. Anonymkode: f245f...962 Hva har legen din med denne tråden her da? Anonymkode: cb73b...380 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #19 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har hatt blått, grønt eller rosa hår mesteparten av livet. Er veletablert med mann og barn, 100% jobb med mye ansvar, god utdannelse. Aldri hatt psykiske problemer eller vært særlig overvektig. Så ikke tro at alle med farget hår har problemer, vær så snill. Anonymkode: 01515...663 Men hvorfor dette behovet for å signalisere noe? Det er unødvendig å farge håret, slik sett. En ser det bare når en ser seg i speilet. Anonymkode: 13c7a...5f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleo88 Skrevet 4. april 2021 #20 Del Skrevet 4. april 2021 (endret) . Endret 10. mai 2021 av Cleo88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå