AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Vi venter barn dette år. Hans første. I begynnelsen av forholdet røyket samboeren marihuana hver tredje dag ca og noe jeg i utgangspunktet ikke likte, men da vi fant at jeg var gravid så valgte vi å beholde og fortsette forholdet. Han forsto nok ikke den gang hva som venter han og jeg ble nok lett revet med i hans overbevisninger om at han skulle slutte etter at han hadde røyket opp det han hadde. Men det har gått feil vei. Så fra å røyke hver tredje dag kun på kveldstid, har det gått til hver dag, hele dager. Jeg har gitt klar beskjed om at det ikke er greit og at nok er nok nå. Igjen har han lovet, men ingen bedring de siste ukene. Han forklarer at det har med at han ikke har jobb og kjeder seg og at det at vi venter barn er så urealistisk for han ennå. Han sier at den dagen han får babyen i armene kommer alt til å bli annerledes og at han skal med hånden på hjertet legge bort alt da, men inntil den dagen så sliter han. Mange kommer garantert til å kommentere kom deg bort og at det er min skyld at jeg blandet meg borti han, men det er ikke din kommentar jeg ønsker å få og at den bare er ennå mere sårende og gjør ikke situasjonen noe bedre. Hvor tålmodig skal jeg være? Anonymkode: de40c...0d3
liljene Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Hva vil du egentlig? At vi skal mene at du skal godta eskalerende marijuanabruk, jo mer gravid du blir, og at vi mener du skal tro på han, når det bare går feil vei? Jeg ble gravid, og tok inn en mann med skakkjørt økonomi, som selvfølgelig var min feil fordi jeg hadde gjort det slutt og vi ikke bodde sammen... Det førte til at han slapp å ta et økonomisk ansvar, og min økonomi ble ødelagt. Hadde ikke råd til å kjøpe noe fint under svangerskapet. Hverken til meg selv eller babyen. Dette blir også ditt liv. Du kan også få problemer med bv, i tillegg til at du blir utslitt av å ha en ekstra unge som bare tenker på å bli høy. Det er kriminelt, og når det eskalerer på denne måten, hvordan skal det finansieres, og han forstår at jobb er viktig? 11
Gjest Råååsa Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 Huff, sorry, det har ikke noe med saken og gjøre, men en del av dere som skriver her inne velger dere elendige fedre til ungene deres. Du også TS. Du får bli forbanna da. Si at du flytter om han ikke slutter. Og så står du for det.
Hannabanna Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 1 minutt siden, Råååsa said: Huff, sorry, det har ikke noe med saken og gjøre, men en del av dere som skriver her inne velger dere elendige fedre til ungene deres. Du også TS. Du får bli forbanna da. Si at du flytter om han ikke slutter. Og så står du for det. Skal si du var rask til å dømme. Skal sei, han er en elendig far før ungen er født til å med. 2
Gjest Råååsa Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 Hannabanna skrev (Akkurat nå): Skal si du var rask til å dømme. Skal sei, han er en elendig far før ungen er født til å med. Hun skriver at denne karen er høy hele dagen. Og arbeidsledig. Det vil vel si at han gjør ikke en skit. Så jeg dømmer han til å være en udugelig fyr og en udugelig vordene far.
Gjest Lunaris Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 Barnevernet kommer til å ta ungen rett etter fødsel om han holder på sånn. Er det det du vil? Du må gå fra han.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvor tålmodig skal jeg være i dette? Vi venter barn dette år. Hans første. I begynnelsen av forholdet røyket samboeren marihuana hver tredje dag ca og noe jeg i utgangspunktet ikke likte, men da vi fant at jeg var gravid så valgte vi å beholde og fortsette forholdet. Han forsto nok ikke den gang hva som venter han og jeg ble nok lett revet med i hans overbevisninger om at han skulle slutte etter at han hadde røyket opp det han hadde. Men det har gått feil vei. Så fra å røyke hver tredje dag kun på kveldstid, har det gått til hver dag, hele dager. Jeg har gitt klar beskjed om at det ikke er greit og at nok er nok nå. Igjen har han lovet, men ingen bedring de siste ukene. Han forklarer at det har med at han ikke har jobb og kjeder seg og at det at vi venter barn er så urealistisk for han ennå. Han sier at den dagen han får babyen i armene kommer alt til å bli annerledes og at han skal med hånden på hjertet legge bort alt da, men inntil den dagen så sliter han. Mange kommer garantert til å kommentere kom deg bort og at det er min skyld at jeg blandet meg borti han, men det er ikke din kommentar jeg ønsker å få og at den bare er ennå mere sårende og gjør ikke situasjonen noe bedre. Hvor tålmodig skal jeg være? Anonymkode: de40c...0d3 Jeg mener at du ikke bør være tålmodig i det hele tatt med han i denne situasjonen. Han er en belastning for deg. En bra mann hadde kommet til å vært en støtte for deg. Det er bedre å være alene enn å ha en mann som er en belastning. Anonymkode: 9bfe3...d65 15
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Vi venter barn dette år. Hans første. I begynnelsen av forholdet røyket samboeren marihuana hver tredje dag ca og noe jeg i utgangspunktet ikke likte, men da vi fant at jeg var gravid så valgte vi å beholde og fortsette forholdet. Han forsto nok ikke den gang hva som venter han og jeg ble nok lett revet med i hans overbevisninger om at han skulle slutte etter at han hadde røyket opp det han hadde. Men det har gått feil vei. Så fra å røyke hver tredje dag kun på kveldstid, har det gått til hver dag, hele dager. Jeg har gitt klar beskjed om at det ikke er greit og at nok er nok nå. Igjen har han lovet, men ingen bedring de siste ukene. Han forklarer at det har med at han ikke har jobb og kjeder seg og at det at vi venter barn er så urealistisk for han ennå. Han sier at den dagen han får babyen i armene kommer alt til å bli annerledes og at han skal med hånden på hjertet legge bort alt da, men inntil den dagen så sliter han. Mange kommer garantert til å kommentere kom deg bort og at det er min skyld at jeg blandet meg borti han, men det er ikke din kommentar jeg ønsker å få og at den bare er ennå mere sårende og gjør ikke situasjonen noe bedre. Hvor tålmodig skal jeg være? Anonymkode: de40c...0d3 Du skrev "Vi venter barn dette år. Hans første. ". Betyr dette at du har barn som lever oppi rusmisbruket hans?! Anonymkode: 9bfe3...d65 26
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #9 Skrevet 4. april 2021 Du venter barn med en arbeidsledig rusmisbruker. Og barnets første oppgave er å få far rusfri. Flott🙈😳 Anonymkode: b8740...78a 15
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har gitt klar beskjed om at det ikke er greit og at nok er nok nå. Igjen har han lovet, men ingen bedring de siste ukene. Og viser du han at det får konsekvenser når han ikke gjør det han har lovet (og slutter med rusmisbruket sitt)? Hvilken konsekvens hadde du bestemt deg for, da du ga han klar beskjed om at det ikke er greit? Anonymkode: 9bfe3...d65 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han forsto nok ikke den gang hva som venter han og jeg ble nok lett revet med i hans overbevisninger om at han skulle slutte etter at han hadde røyket opp det han hadde. Er dere veldig unge? Anonymkode: 9bfe3...d65
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 Jeg var faktisk i samme situasjon som din samboer. Det er faktisk latterlig lett å slutte, så lenge man vil selv. Anonymkode: 7db0c...a3f 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #13 Skrevet 4. april 2021 Du skal ikke ha tålmodighet i det hele tatt, men ha nulltoleranse. Du skriver at du har gitt beskjed om at nok er nok, men det har du jo ikke, siden du fortsatt er der når har ikke slutter. Faktisk har han trappet opp i stedet! Jeg kan forstå at du ønsker i det lengste å ha en pappa til barnet ditt, men om du velger å fortsette risikerer du faktisk å frata barnet begge biologiske foreldre. Dere kommer til å være i søkelyset til bv ganske kjapt! Hva med ditt andre barn? Anonymkode: 93f2f...46c 8
Marai Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 Lunaris skrev (1 time siden): Barnevernet kommer til å ta ungen rett etter fødsel om han holder på sånn. Er det det du vil? Du må gå fra han. Nei, det gjør de ikke. Om barnet hadde vært født , så kanskje . De hadde heller hjulpet faren Om å slutten ellers hadde mor fått alt ansvaret
Gjest Lunaris Skrevet 4. april 2021 #15 Skrevet 4. april 2021 Marai skrev (6 minutter siden): Nei, det gjør de ikke. Om barnet hadde vært født , så kanskje . De hadde heller hjulpet faren Om å slutten ellers hadde mor fått alt ansvaret Vel, det kommer nok helt an på hvordan de som jobber i det lokale barnevernet gjør det, men det kan faktisk skje. Hun burde ikke ta sjansen på at han skal slutte med tullet sitt, hva om han ikke slutter? Da har hun problemer.
Marai Skrevet 4. april 2021 #16 Skrevet 4. april 2021 Kanskje du kan prøve å hjelpe han eller be han søke om hjelp dersom han har vanskelig å slutte med det ? Eller si om du ikke slutter så må jeg gå pga et barn kan ikke være sammen med en far som bruker hasj 2
Marai Skrevet 4. april 2021 #17 Skrevet 4. april 2021 (endret) Lunaris skrev (9 minutter siden): Vel, det kommer nok helt an på hvordan de som jobber i det lokale barnevernet gjør det, men det kan faktisk skje. Hun burde ikke ta sjansen på at han skal slutte med tullet sitt, hva om han ikke slutter? Det skal mye til før Barnevernet tar ungene og mor ville nok fått omsorgen for barnet pga hun ikke ruser seg , men hun måtte sjekke seg for at BV skal være sikker. Bv hadde tilbud Faren om hjelp. Men om begge hadde ruset seg etter Bv, så kanskje mest sannsynlig så hadde barnet tatt Barnet. BV hadde tilbudt dem om hjelp. Endret 4. april 2021 av Marai 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #18 Skrevet 4. april 2021 Du(og din partner) har valgt å sette ett nytt menneske til verden. Hvilke forutsetninger gir du dette barnet som skal vokse opp? Du sier det er enkelte kommentarer vi skal spare deg for, og det viser tydelig at du ikke skjønner omfanget for situasjonen og at du helst ikke vil møte de negative reaksjonene som kommer av en situasjon DU har satt deg og ett barn i. Du er ett voksent menneske, så du får søren meg ta ansvar. Anonymkode: 6932d...086 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #19 Skrevet 4. april 2021 Det må være hardt for deg mens du er gravid da. Han tenker nok mye og får problemer med å sove når han slutter. Tips han om at vitamin c og reseptfrie antihistaminer kan hjelpe med å slutte/sove. Anonymkode: 27675...9f9
Gjest Lunaris Skrevet 4. april 2021 #20 Skrevet 4. april 2021 Marai skrev (3 minutter siden): De kan ta barnet når ungen er født, hvis det er forsatt rus i bilde , men om faren har sluttet før barnet kommer ut kan ikke barnevernet ta ungen . Barnevernet vil uansett tilby hjelp f først før de velger å ta barnet. Hasj er ikke så alvorlig som andre rusmidler, men igjen barn skal heller ikke være der det er mye rus i bilde. Ts trenger ikke den ekstra belastningen det er å få ødelagt barseltid med barnevern og utrygghet - sånt kan knekke en nybakt mor og ødelegge gleden av å få barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå