AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Skrevet 4. april 2021 Er det noen som har hørt om dette, eller opplevd det? Jeg har hatt smerter i leddene etter fødselen. Nå er babyen snart 6 måneder og jeg føler egentlig at det bare har blitt verre. Jeg har smerter i fotbladene når jeg står opp om morgenen, eller har sittet lenge. Jeg har vondt i hoftene hvis jeg ligger lenge på den ene siden om natta, jeg har av og til stive og vonde fingre, og jeg er så stiv i korsryggen at jeg har problemer med å vaske meg i rompa når jeg dusjer! Har googlet litt, og ser at det finnes noe som heter ammegikt. Noen som har hørt om det? Anonymkode: ee3c1...450
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #2 Skrevet 4. april 2021 Jeg hadde det som deg etter svangerskapet, koblet det egentlig aldri opp til ammegikt men var redd for leddgikt. Foreløpig bare endt opp med fibromyalgi diagnose men vi får se. Legen tror jeg ender opp med leddgikt da vi har det i familien. Ble for øvrig ikke bedre når jeg sluttet med amming heller, ble verre faktisk. Er jo mange sykdommer som får en "jumpstart" når vi har gått gravide. Det jeg vil frem til er at jeg tror heller det er noe annet enn "ammegikt" men det finner du jo utav når du slutter med amming. Anonymkode: d0a11...e39
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 Har hørt om det og tror jeg har (en mild grad) av det selv. Hadde ingen problemer under svangerskapet, men fikk gradvis vondt i hoftene når jeg våknet etter fødsel. Har blitt vondere og vondere, men er ikke direkte smertefult, mer sånn irriterende vondt, sliter med å finne gode sovestillinger osv pga vondt i hoftene. Merker lite til det på dagtid, er når jeg ligger i senga. Baby er 6 mnd nå. Noen dager er det verre enn andre. Anonymkode: 5cea8...bfe
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 Jeg opplever dette for øyeblikket! Akkurat fått utredning hos fastlege med blodprøver men de var normale. Fastlegen kaller det ammegikt og tror jeg vil bli normal med tiden 🙂. Kjenner det mest i hender og føtter som blir veldig stive, særlig på morgningen. Startet omtrent en måned etter fødsel. Anonymkode: ac503...928
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 Jeg har/hadde det. Var så ille at jeg slet med å løfte baby, særlig på natt. Ble henvist til Kompetansesenter for revmatiske sykdommer i svangerskap på St.Olavs og tok en MR siden plagene var så ille, men heldigvis ingen leddgikt. Så ble avtalt at vi ser det an og at jeg skulle ta kontakt hvis det ble verre. Har sakte blitt bedre, jenta er nå 11 mnd og jeg har stort sett bare plagene i føttene igjen Anonymkode: 411fa...c26
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 Har aldri hørt om dette før, men her gikk det opp et lys for meg! Jeg har også fått slike symptomer fra babyen var 3 mnd! Ikke så ekstremt som enkelte i tråden, men allikevel plagsomt. Anonymkode: 8780d...5e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå