AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Skrevet 3. april 2021 Ja, det er vanskelig. Jeg ligger på 1300 kcal dagen med en dag i uka der jeg skeier ut litt, feks spise esktra ris til middag og en is eller en sjokolade. Men synes det er så vanskelig å gå ned når man er normalvektig. Jeg ser feit ut med store pupper og litt rumpe så 60 kg på mine 160 føles veldig mye. Jeg klarer ikke kutte enda mer, da må jeg altså leve veldig strengt og i det store og hele synes jeg liksom det ikke er verdt det heller, men det er ikke fint å være smålubben, merker det når jeg står vedsiden av slanke og høye mennesker, da føler jeg meg feit og dvask. Jeg vil så gjerne gå ned til 53 kg men får det ikke til, vekta står fast. Jeg har gått ned 11 kg men har stått bom fast , 3 mnd og ikke en kilo ned. Er så frustrert Hvor mye går dere normalvektige ned i uka/mnd? Anonymkode: 1466c...240
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Skrevet 3. april 2021 Din kropp forteller deg at du veier det du skal og den gir ikke slipp på mere vekt. Lytt til den. Ikke heng deg opp i tall. Man blir ikke lykkelig av det. Anonymkode: c4236...25f 3
shi Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Jeg synes du skal snakke med legen din jeg, for det du skriver høres ikke helt sunt ut i mine øyne. Du høres helt flott ut
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #4 Skrevet 3. april 2021 Jeg er 160 og veier 59 kg. Fettet legger seg på magen og armene hos meg. Du er heldig som får det på bryst og rompe! MEN jeg har gått ned 10 kg! Jeg ligger på 1500 kalorier om dagen og har fastet 2 dager i uken (spiser max 500 kalorier og drikker mye vann på «fastedagene»). For å holde vekten nå så faster jeg kun 1 dag i uken, med samme strategi. Fungerer bra! Anonymkode: 0d733...7e4 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ja, det er vanskelig. Jeg ligger på 1300 kcal dagen med en dag i uka der jeg skeier ut litt, feks spise esktra ris til middag og en is eller en sjokolade. Men synes det er så vanskelig å gå ned når man er normalvektig. Jeg ser feit ut med store pupper og litt rumpe så 60 kg på mine 160 føles veldig mye. Jeg klarer ikke kutte enda mer, da må jeg altså leve veldig strengt og i det store og hele synes jeg liksom det ikke er verdt det heller, men det er ikke fint å være smålubben, merker det når jeg står vedsiden av slanke og høye mennesker, da føler jeg meg feit og dvask. Jeg vil så gjerne gå ned til 53 kg men får det ikke til, vekta står fast. Jeg har gått ned 11 kg men har stått bom fast , 3 mnd og ikke en kilo ned. Er så frustrert Hvor mye går dere normalvektige ned i uka/mnd? Anonymkode: 1466c...240 Det er normalt med slike terskler i slankeprosessen. Anonymkode: 3f7a6...555 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 Du forbrenner simpelthen ikke opp det du spiser. Bare tull at du ikke kan gå ned i vekt. Hadde du ikke fått mat på 2 uker, hadde du selvsagt gått ned. Du må ilegges hardere regime. Anonymkode: 63dea...5eb
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 Du må nok øke aktivitetsnivået litt. Det trenger ikke være hard trening, men f.eks. gåturer eller walking workouts på YouTube er ganske effektive samt lavterskel. Anonymkode: 70821...62c 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 Oi, dette her er kinkig. Jeg har naturlig lav vekt, og trives med det. Jeg har gått opp litt i vekt og ønsker å gå ned igjen. Ifølge FitBiten min må jeg da ligge på rundt 950 kalorier daglig. Jeg ligger jo på mer enn det, og regner med at det tar litt lenger tid. Men poenget mitt er at man må gjerne en del ned i kaloriinntak per dag før man går over i et inntak som sikrer vedlikehold av vekt. Tråden kommer til å bli stengt på grunn av for lavt kaloriantall som er nevnt. Anonymkode: 4fdec...678
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #9 Skrevet 4. april 2021 1300 kalorier er for øvrig det jeg må spise for å sikre vedlikehold. Jeg hadde heller ikke gått ned i vekt ved å spise det. Anonymkode: 4fdec...678
Matas Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 1. Kanskje har du satt opp tiden du skal gå ned på til å være litt for knapp? Å gå ned 1/2-1 kg i uken feks kan være litt litt mye. 2. Legg inn aktivitet. En rolig gåtur på 5kg gir deg et par hund kcalorier ekstra 😊 Anonymkode: 30bdb...df5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 Bygg litt muskler. Jeg merker stor forskjell siden jeg begynte å trene. Jeg veier det samme, men har "byttet ut" litt fettvekt med muskelvekt, og Ellers er det dessverre slik at en liten kropp ikke trenger så mye energi. Selv er jeg 52 kilo og må velge mellom å begrense spisingen litt eller trives med kroppen min. Anonymkode: 50753...507 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #13 Skrevet 4. april 2021 Ja, det tar sin tid når man er normalvektig. På en god måned går jeg ned 1 kg, men det er ved å hele tiden passe på, spise mindre porsjoner, og bruke periodisk faste. Det er da 0,25 kg ned i uka, som er senere enn mange andre, men det går nedover. Det hjelper å ikke stresse og sette seg korte mål, 1 kg i uka er urealistisk. Det viktige er å passe på at du får i deg god og næringsrik mat. Kan du trene så gjør gjerne det i tillegg. Anonymkode: bed7a...e7c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 Jeg veide 62 i julen og veier nå 60. Det tar tid å gå ned. Anonymkode: 73216...955
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #15 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 23.23): Ja, det er vanskelig. Jeg ligger på 1300 kcal dagen med en dag i uka der jeg skeier ut litt, feks spise esktra ris til middag og en is eller en sjokolade. Men synes det er så vanskelig å gå ned når man er normalvektig. Jeg ser feit ut med store pupper og litt rumpe så 60 kg på mine 160 føles veldig mye. Jeg klarer ikke kutte enda mer, da må jeg altså leve veldig strengt og i det store og hele synes jeg liksom det ikke er verdt det heller, men det er ikke fint å være smålubben, merker det når jeg står vedsiden av slanke og høye mennesker, da føler jeg meg feit og dvask. Jeg vil så gjerne gå ned til 53 kg men får det ikke til, vekta står fast. Jeg har gått ned 11 kg men har stått bom fast , 3 mnd og ikke en kilo ned. Er så frustrert Hvor mye går dere normalvektige ned i uka/mnd? Anonymkode: 1466c...240 Jeg er et par cm høyere enn deg og veier 51-54 kilo. 53 høres ut som en fin vekt for deg. Jeg spiser mer enn deg, men så trener jeg hardt også. Jeg spiser ikke korn, sukker eller alkohol, spiser lite frukt men mye bær og grønnsaker, pluss rent kjøtt og fisk. Lagrer mindre fett og vann i kroppen når jeg spiser sånn. Jeg kutter vekt før konkurranser, da kuttet jeg ut alle meieriprodukter, modne frukter og alle søtningsstoffer, i tillegg til fortsatt ikke korn, sukker eller alkohol. Da raser underhudsfettet av, men dette er ikke helårskroppen, så anbefaler deg ikke å prøve å spise så strikt på sikt. Jeg spiser alltid en del kalorier likevel. Anonymkode: 39047...d30
mjaus Skrevet 4. april 2021 #16 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg veide 62 i julen og veier nå 60. Det tar tid å gå ned. Anonymkode: 73216...955 Kommer helt an på hvordan du gjør det. lol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå