Gå til innhold

Sjokoladekake som ikke smaker sjokolade

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ofte fått servert sjokoladekake som ikke smaker sjokolade på kafeer og hos andre osv. Kaken kan se fristende ut og se ut som sjokoladekake osv. men smaker ikke ordentlig sjokolade. Flere som har opplevd dette?

Anonymkode: 60b6d...9df

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange kaker er smaksløse. Spesielt de som skal være sunne. Da spares det på både smør og sukker, da smaker det jo ingen ting. Bedre å spise en god kake en sjelden gang, enn å få servert noe som smaker som papp.

Anonymkode: c19cf...aa0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dobler ofte kakaomengden i vanlige oppskrifter da denne ofte er kjipet inn på. Kakene får da masse god sjokoladesmak

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg dobler ofte kakaomengden i vanlige oppskrifter da denne ofte er kjipet inn på. Kakene får da masse god sjokoladesmak

Vil du gifte deg med meg?!🥰

Anonymkode: 21976...ef1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen kaker med smørkrem feks. fra meny osv. seg kjempedigge ut men smaker høgg... akkurat så de har brukt billig margarin med konditorfarge og masse sukker for å få konsistens og farge... 

• Liker 5
Skrevet

Den eneste gangen jeg har fått hjemmelaget "sjokoladekake" som smakte merkelig var på en fancy restaurant som hadde kaken med tilbehør som dessert på sin trerettersmeny. Den kaken smakte høgg, jeg klarte ikke å spise den opp en gang. Jeg antar det var en raw cake. Æsj. Vi var flere som ble lurt den kvelden da kaken så ut som en mørk sjokoladekake. 

Ferdigkjøpte kaker med smørkrem som nevnes over her spiser jeg aldri. Det er mye juks og tull med kaker som skal se fine ut. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med lekre kaker har gjort meg skeptisk til pene kaker. 😄 Og så har man disse menneskene som har funnet ut at de skal leve sukkerfritt og så serverer de deg et stykke kake og så smaker det helt for jævlig men man må prøve å trykke det i seg og si at "ja, den var god, merker nesten ikke at den er sukkerfri..."..

Takke meg til skikkelige kaker som er hjemmelaget med alt det gode.:nordvesta:

Anonymkode: 59146...ae5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å bruk ordet høgg

Anonymkode: 737b8...031

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min erfaring med lekre kaker har gjort meg skeptisk til pene kaker. 😄 Og så har man disse menneskene som har funnet ut at de skal leve sukkerfritt og så serverer de deg et stykke kake og så smaker det helt for jævlig men man må prøve å trykke det i seg og si at "ja, den var god, merker nesten ikke at den er sukkerfri..."..

Takke meg til skikkelige kaker som er hjemmelaget med alt det gode.:nordvesta:

Anonymkode: 59146...ae5

Enig. Sukkerfrie kaker, raw cakes og all mulig amerikansk-aktig dill med smørkrem (?) og fondant og what not er ikke godt i det hele tatt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen kaker med smørkrem feks. fra meny osv. seg kjempedigge ut men smaker høgg... akkurat så de har brukt billig margarin med konditorfarge og masse sukker for å få konsistens og farge... 

Enig! 

Anonymkode: 2d8b3...dc5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slutt å bruk ordet høgg

Fordi? Kaken var vond i alle fall, jeg kan godt skrive dritvondt hvis det er bedre enn høgg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes raw food kaker er gode. Laget med dadler, kakaobønner, nøtter osv

Kaker laget på fløte og smør som ikke er ekte meierivare, er ekkelt. Kunstige sukkerbrød etc.. Forferdelig. Raw food er i allefall gode råvarer

Anonymkode: a0fbf...229

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høgg er ikke et ord

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høgg er ikke et ord

Jupp, høgg er nok et dialektord enten du liker det eller ikke...Ekvivalent er sæd, vondt fælt osv..

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes raw food kaker er gode. Laget med dadler, kakaobønner, nøtter osv

Kaker laget på fløte og smør som ikke er ekte meierivare, er ekkelt. Kunstige sukkerbrød etc.. Forferdelig. Raw food er i allefall gode råvarer

Anonymkode: a0fbf...229

Jeg synes ikke raw food kaker er noe godt i det hele tatt, basert på den ene jeg har smakt. Den var rett ut sagt vond, og det er det jo sjelden kaker er. Mulig jeg var uheldig, men kaker basert på rødbeter og dadler tror jeg rett og slett ikke ligger for meg.  

Jeg blir jo veldig nysgjerrig på hva slags sjokoladekake ts har spist. Raw food, helfabrikata, sukkerfri eller dårlig håndverk? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fabienne skrev (2 minutter siden):

Jeg synes ikke raw food kaker er noe godt i det hele tatt, basert på den ene jeg har smakt. Den var rett ut sagt vond, og det er det jo sjelden kaker er. Mulig jeg var uheldig, men kaker basert på rødbeter og dadler tror jeg rett og slett ikke ligger for meg.  

Jeg blir jo veldig nysgjerrig på hva slags sjokoladekake ts har spist. Raw food, helfabrikata, sukkerfri eller dårlig håndverk? 

Ts her, dette gjelder kaker kjøpt ferdig på butikk, lagd fra pose og kjipe oppskrifter osv. Som sagt er det ofte kjipet inn på de gode råvarene, hvorfor? en hel langpanne smaker ikke sjokolade med 3ss kakao, og en posekake inneholder jo mest sukker og hvetemel.. Må kjøre på med masse gode råvarer for å få et godt resultat og deilig sjokoladesmak...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ofte fått servert sjokoladekake som ikke smaker sjokolade på kafeer og hos andre osv. Kaken kan se fristende ut og se ut som sjokoladekake osv. men smaker ikke ordentlig sjokolade. Flere som har opplevd dette?

Du har kanskje blitt servert Tropisk aroma? Det er en sjokoladekake som ikke smaker vanlig sjokolade.

Anonymkode: c1433...a50

Skrevet

Ts her, dette gjelder kaker kjøpt ferdig på butikk, lagd fra pose og kjipe oppskrifter osv. Som sagt er det ofte kjipet inn på de gode råvarene, hvorfor? en hel langpanne smaker ikke sjokolade med 3ss kakao, og en posekake inneholder jo mest sukker og hvetemel.. Må kjøre på med masse gode råvarer for å få et godt resultat og deilig sjokoladesmak...

Ja, ok, det høres jo kjipt ut. Jeg kjenner heldigvis ingen som serverer sånt (bortsett fra poser til langpannekaker i barnebursdag, men de er vel helt ok til barna og et stykke til foreldrene når de kommer for å hente).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har kanskje blitt servert Tropisk aroma? Det er en sjokoladekake som ikke smaker vanlig sjokolade.

Nope, svaret er basert på en mengde sjokoladekaker, dette gjelder mange kaker... Evaluer din egen sjokoladekakeoppskrift, bruker du nok kakao? Smaker den virkelig sjokolade?

AnonymBruker
Skrevet

Nope, svaret er basert på en mengde sjokoladekaker, dette gjelder mange kaker... Evaluer din egen sjokoladekakeoppskrift, bruker du nok kakao? Smaker den virkelig sjokolade?

Jeg baker ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...