AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Skrevet 3. april 2021 Har ofte fått servert sjokoladekake som ikke smaker sjokolade på kafeer og hos andre osv. Kaken kan se fristende ut og se ut som sjokoladekake osv. men smaker ikke ordentlig sjokolade. Flere som har opplevd dette? Anonymkode: 60b6d...9df 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Skrevet 3. april 2021 Mange kaker er smaksløse. Spesielt de som skal være sunne. Da spares det på både smør og sukker, da smaker det jo ingen ting. Bedre å spise en god kake en sjelden gang, enn å få servert noe som smaker som papp. Anonymkode: c19cf...aa0 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Jeg dobler ofte kakaomengden i vanlige oppskrifter da denne ofte er kjipet inn på. Kakene får da masse god sjokoladesmak Anonymkode: 60b6d...9df 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #4 Skrevet 3. april 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg dobler ofte kakaomengden i vanlige oppskrifter da denne ofte er kjipet inn på. Kakene får da masse god sjokoladesmak Anonymkode: 60b6d...9df Vil du gifte deg med meg?!🥰 Anonymkode: 21976...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 Noen kaker med smørkrem feks. fra meny osv. seg kjempedigge ut men smaker høgg... akkurat så de har brukt billig margarin med konditorfarge og masse sukker for å få konsistens og farge... Anonymkode: 60b6d...9df 5
Fabienne Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 Den eneste gangen jeg har fått hjemmelaget "sjokoladekake" som smakte merkelig var på en fancy restaurant som hadde kaken med tilbehør som dessert på sin trerettersmeny. Den kaken smakte høgg, jeg klarte ikke å spise den opp en gang. Jeg antar det var en raw cake. Æsj. Vi var flere som ble lurt den kvelden da kaken så ut som en mørk sjokoladekake. Ferdigkjøpte kaker med smørkrem som nevnes over her spiser jeg aldri. Det er mye juks og tull med kaker som skal se fine ut. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #7 Skrevet 3. april 2021 Min erfaring med lekre kaker har gjort meg skeptisk til pene kaker. 😄 Og så har man disse menneskene som har funnet ut at de skal leve sukkerfritt og så serverer de deg et stykke kake og så smaker det helt for jævlig men man må prøve å trykke det i seg og si at "ja, den var god, merker nesten ikke at den er sukkerfri...".. Takke meg til skikkelige kaker som er hjemmelaget med alt det gode. Anonymkode: 59146...ae5 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #8 Skrevet 3. april 2021 Slutt å bruk ordet høgg Anonymkode: 737b8...031 1
Fabienne Skrevet 3. april 2021 #9 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min erfaring med lekre kaker har gjort meg skeptisk til pene kaker. 😄 Og så har man disse menneskene som har funnet ut at de skal leve sukkerfritt og så serverer de deg et stykke kake og så smaker det helt for jævlig men man må prøve å trykke det i seg og si at "ja, den var god, merker nesten ikke at den er sukkerfri...".. Takke meg til skikkelige kaker som er hjemmelaget med alt det gode. Anonymkode: 59146...ae5 Enig. Sukkerfrie kaker, raw cakes og all mulig amerikansk-aktig dill med smørkrem (?) og fondant og what not er ikke godt i det hele tatt. 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #10 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen kaker med smørkrem feks. fra meny osv. seg kjempedigge ut men smaker høgg... akkurat så de har brukt billig margarin med konditorfarge og masse sukker for å få konsistens og farge... Anonymkode: 60b6d...9df Enig! Anonymkode: 2d8b3...dc5
Fabienne Skrevet 3. april 2021 #11 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt å bruk ordet høgg Anonymkode: 737b8...031 Fordi? Kaken var vond i alle fall, jeg kan godt skrive dritvondt hvis det er bedre enn høgg.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #12 Skrevet 3. april 2021 Jeg synes raw food kaker er gode. Laget med dadler, kakaobønner, nøtter osv Kaker laget på fløte og smør som ikke er ekte meierivare, er ekkelt. Kunstige sukkerbrød etc.. Forferdelig. Raw food er i allefall gode råvarer Anonymkode: a0fbf...229 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #13 Skrevet 3. april 2021 Høgg er ikke et ord Anonymkode: 737b8...031 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #14 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høgg er ikke et ord Anonymkode: 737b8...031 Jupp, høgg er nok et dialektord enten du liker det eller ikke...Ekvivalent er sæd, vondt fælt osv.. Anonymkode: 60b6d...9df
Fabienne Skrevet 3. april 2021 #15 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes raw food kaker er gode. Laget med dadler, kakaobønner, nøtter osv Kaker laget på fløte og smør som ikke er ekte meierivare, er ekkelt. Kunstige sukkerbrød etc.. Forferdelig. Raw food er i allefall gode råvarer Anonymkode: a0fbf...229 Jeg synes ikke raw food kaker er noe godt i det hele tatt, basert på den ene jeg har smakt. Den var rett ut sagt vond, og det er det jo sjelden kaker er. Mulig jeg var uheldig, men kaker basert på rødbeter og dadler tror jeg rett og slett ikke ligger for meg. Jeg blir jo veldig nysgjerrig på hva slags sjokoladekake ts har spist. Raw food, helfabrikata, sukkerfri eller dårlig håndverk? 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #16 Skrevet 3. april 2021 Fabienne skrev (2 minutter siden): Jeg synes ikke raw food kaker er noe godt i det hele tatt, basert på den ene jeg har smakt. Den var rett ut sagt vond, og det er det jo sjelden kaker er. Mulig jeg var uheldig, men kaker basert på rødbeter og dadler tror jeg rett og slett ikke ligger for meg. Jeg blir jo veldig nysgjerrig på hva slags sjokoladekake ts har spist. Raw food, helfabrikata, sukkerfri eller dårlig håndverk? Ts her, dette gjelder kaker kjøpt ferdig på butikk, lagd fra pose og kjipe oppskrifter osv. Som sagt er det ofte kjipet inn på de gode råvarene, hvorfor? en hel langpanne smaker ikke sjokolade med 3ss kakao, og en posekake inneholder jo mest sukker og hvetemel.. Må kjøre på med masse gode råvarer for å få et godt resultat og deilig sjokoladesmak... Anonymkode: 60b6d...9df 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #17 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ofte fått servert sjokoladekake som ikke smaker sjokolade på kafeer og hos andre osv. Kaken kan se fristende ut og se ut som sjokoladekake osv. men smaker ikke ordentlig sjokolade. Flere som har opplevd dette? Anonymkode: 60b6d...9df Du har kanskje blitt servert Tropisk aroma? Det er en sjokoladekake som ikke smaker vanlig sjokolade. Anonymkode: c1433...a50
Fabienne Skrevet 3. april 2021 #18 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her, dette gjelder kaker kjøpt ferdig på butikk, lagd fra pose og kjipe oppskrifter osv. Som sagt er det ofte kjipet inn på de gode råvarene, hvorfor? en hel langpanne smaker ikke sjokolade med 3ss kakao, og en posekake inneholder jo mest sukker og hvetemel.. Må kjøre på med masse gode råvarer for å få et godt resultat og deilig sjokoladesmak... Anonymkode: 60b6d...9df Ja, ok, det høres jo kjipt ut. Jeg kjenner heldigvis ingen som serverer sånt (bortsett fra poser til langpannekaker i barnebursdag, men de er vel helt ok til barna og et stykke til foreldrene når de kommer for å hente).
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #19 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har kanskje blitt servert Tropisk aroma? Det er en sjokoladekake som ikke smaker vanlig sjokolade. Anonymkode: c1433...a50 Nope, svaret er basert på en mengde sjokoladekaker, dette gjelder mange kaker... Evaluer din egen sjokoladekakeoppskrift, bruker du nok kakao? Smaker den virkelig sjokolade? Anonymkode: 60b6d...9df
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #20 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nope, svaret er basert på en mengde sjokoladekaker, dette gjelder mange kaker... Evaluer din egen sjokoladekakeoppskrift, bruker du nok kakao? Smaker den virkelig sjokolade? Anonymkode: 60b6d...9df Jeg baker ikke. Anonymkode: c1433...a50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå